Minulla on paska tilanne,en pääse suhteesta pois. Tarinani lyhyesti..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mortisia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mortisia

Vieras
Mieheni on erittäin mustasukkainen,ei ole ikinä lyönyt mutta uhkailee kaikenlaisella. Tekee sääntöjä mitä saan ja en saa tehdä,tässä esimerkki:

Saan: -käydä äitini luona kerran viikossa (matkaa 30km,menee bensaa)
-käydä kahvilla kaverini luona kerran viikossa kaikki lapset mukana
-käydä kaupassa
-koirien kanssa lenkillä

En saa: -käydä muualla kun noissa edellämainituista
-ostaa omilla rahoillani mitään ilman lupaa
-puhua miesten kanssa kaupassa tai lenkillä

En voi muuttaa pois koska minulla on luottohäiriö enkä saa asuntoa.
En edes uskalla puhua erosta kun mies heti raivostuu ja rikkoo kaiken.
En tiedä mitä tapahtuisi lapsille jos minulle sattuisi jotain.

En voi kertoa kenellekään millaista meillä on,kerran isäni sanoi miehelle että ei pidä tavasta jolla mies puhuu minulle ja lapsille. Sen jälkeen mies on huutanut minulle aina kun olen menossa vanhempieni luokse.

Joskus mies on puhunut itsemurhasta ja suoraan sanottuna minua helpotti ajatus :( Hänella on paha olla,on masentunut (kai? en tiedä kun e käy lääkärillä) .

Onneksi minulla on netti käytössä,mies ei oikein tiedä mitä palstoja on olemassa ja että kirjoittelen tänne.

Olen joskus purkanut tännekin pahaa oloani ja haukkunut teitä muita,pyydän anteeksi sitä.

Olen luultavasti kiinni tässä lopun elämääni,oli minulla hyvä elämä 20 vuotiaaksi asti. Lapsiani rakastan yli kaiken,he ovat huomanneet että olen välillä surullinen mutta eivät tiedä mistä johtuu kun eivät juuri näe isäänsä. Hän pysyttelee omissa oloissaan kun on töistä kotona.
Joskus ajattelen että ansaitsen tämän kun olen pettänyt,valehdellut ja elänyt hurjaa elämää nuorena. Ex-mieheni sanoi kun erottiin että tulen saamaan kostoni joskus.. Petin siis entistä miestä tämän nykyisen takia.
Tyhmä olen!

Nyt ette varmasti usko sanaakaan kertomaani mutta en välitä,kerroin silti ja itse tiedän että tämä on elämääni.

Ja älkää käskekää hakemaan asuntoa,sellaista en saa. Ja minun mukana tulee 3 lasta ja kaksi isoa koiraa,niitä ei yksiöön tungeta.
Rahaa eikä ammattia ei ole,ei tuo päästä kouluun. Töissä kävin vähän aikaa mutta mies ei halunnut kuskata lapsia päiväkotiin ja minä en aina ehtinyt joten jäin kotiin.

Turvakodin kautta saat kyllä asuntoasiat järjestymään vaikka ois miten luottotiedot menneet. Ansaitset parempaa, ota asia puheeksi vaikka lasten neuvolassa tai soita johonkin auttavaan puhelimeen :hug:

Täytyy sanoa, että eihän noin voi elää. Entäpä vaihtoehtona vanhempasi, eikö heidän luo voisi muuttaa hetkeksi. Miksi olet niin varma, ettet saa asuntoa? Vaikea uskoa, että systeemissä ei ymmärretä, koska ihmiset siellä on taustalla töissä. 3h+k, sinne mahtuu ainakin väliaikaisesti tuo määrä, mitä sanoit. Koirineen päivineen. Luksustahan tuo nyt ei ole. Haet kouluun, sitten kun pääset pois tuollaisesta hirmuvallasta.

Se on tieten eri asia, että pääsetkö miehestä eroon, vaikka lähdetkin. Hän voi saada manipuloimalla sinut takaisin samaan tilanteeseen.

Mitäs jos ottaisit yhteyttä neuvolaan, perheneuvolaan tai lastenvalvojaan...? varmaan osaisivat neuvoa ja auttaa etsimään apua. Voimia!!! Tuollaista ei kukaan ansaitse!!! Vaikka mitä olisi entisessä elämässä tehnyt!

Asunnon saat, vaikka sinulla ei ole luottotietoja, mene kaunnan/kaupungin asuntotoimistoon ja kerro, että haet mieheltäsi salaa asuntoa, koska pelkäät lastesi ja omaa turvallisuutta.
Voit myös soittaa lastensuojeluun, perhepalveluun ja he taatusti auttavat sinua niin asunnossa kuin raha-asioissa ja kaikessa.
Ei eläämäänsä voi uhrata kuitenkaan ihan kokonaan, eikä varsinkaan jos se aiheuttaa kohtuutonta kärsimystä sinulle ja sitäkautta lapsillesi.

Nyt kuule hanskat heilumaan ja pois pois tuollaiseta "suhteesta!". Aivan varmasti sulle järjestyy asunto,sossuun tai neuvolaan yhteys niin pääset ensin väliaikaismajoitukseen ja sitten auttavat sua kyllä. Elämä on aivan liian lyhyt tuhlattavaksi. Ei tuo ole mitään elämistä. Sulle on kuule varmasti olemassa se ilo mitä tää elo voi olla! Nyt vaan rohkeutta ja se luuri käteen. :flower:

kuulostaapa tilanteesi tukalalta... jos et pysty eroamaan, niin vaihtoehtona on mennä pariterapiaan, koska eihän elämänne voi tuolleen jatkua. mie kyllä osittain ymmärrän siun tunteita ja muuta, niinku sitä ettet voi lähteä... vaikea sanoa. mut tiiätkö, jos tuo ei muutu, niin sinä vielä romahdat, pitää olla tosi vahva jaksaakseen tuollaista elämää pitkään ja mietipä sitten kuka pitää huolta lapsista... jotkut ihmiset on luonnehäiriöisiä ja saavat vielä ns uhrinsa uskomaan että ovat syypäitä kaikkeen. uhrista tuntuu ettei mitenkään pääse pois tilanteesta. anteeks vaan mutta miehesi käytös on sairasta. kyllä tuollaisessa tilanteessa varmasti saat apua viranomaisilta kun vaan uskaltaudut sitä apua hakemaan. jos oikeasti haluat erota, kerää rohkeutesi ja mene vaikka perheneuvolaan, sossuun tai jonnekin, kyllä ne sit sua auttaa. et sä takuulla olis eka ihminen joka jää yksin lasten kans ja jolla ei oo luottotiedot kunnossa... sit ku oisit omillas voisit mennä kouluun/töihin ku ukkos ei enää kieltäis... raha-asioihinkin on mahdollista saada järjestelyjä riippuu mitä ongelmia on.. mut kukaan ei sua voi auttaa jos et kellään kerro! toivon että saat tarpeeks rohkeutta tehdä oikeita päätöksiä! voimia, oikeesti!

Kunnallisia asuntoja saavat myös sellaiset, joilla on luottohäiriöitä. Puhu tuosta neuvolassa, sosiaalityöntekijälle, tai vaikka lääkärille. Voit kyllä vaikuttaa tilanteeseesi, vaikka se tosi kurjalta kuulostaakin.
:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Mortisia:
En voi muuttaa pois koska minulla on luottohäiriö enkä saa asuntoa.
En edes uskalla puhua erosta kun mies heti raivostuu ja rikkoo kaiken.
En tiedä mitä tapahtuisi lapsille jos minulle sattuisi jotain.

auttaisikohan sossu jos sinne ilmoittaisit tilanteesta.. :/
sulla on kyllä tosi hankala tilanne :hug:

Ota sossuun yhteys tai pyydä jotakuta ihmistä tekemään se puolestasi. Vaikka väkivallan uhkaa ei olisi, kyllä sossu jeesaa, jos vaan pääset sinne kertomaan avoimesti. Siellä saa itkeä ja kun haluat oman ja lasten elämän normaaliksi ja tasaiseksi, ne auttaa ihan varmasti.

Ihan ensimmäisenä kerro totuus omille vanhemmillesi. Miehen on hyvä tietää ettet ole yksin tässä maailmassa. Kaikki tekevät virheitä ja niistä selviää. Mies on sairas, ja sen sinä tiedät itsekin.

ei ole missään nimessä este asunnon saannille! vielä kun sulla on lapsia!yksityiset voi olla aika kriittisiä ja vaatia kauheat vuokratakuut, mutta kysypä vvolta,satolta,yh-asunnoilta ym. isoilta säätiöiltä ni antavat ihan varmasti! olen nimittäin ollut itse kesätöissä satolla iha nvaan näyttämässä asuntoja ja tiedän että tuo häiriö ei ole ongelma,vielä kun itse mainitset siitä,olen itse nuorena saanut häädön maksamattomien vuokrien takia :headwall: tyhmä ku olin, mutta oikeesti elämä ei lopu siihen! Mullakin meni luottotiedot,kuitenkin sain jopa asuntolainan kun oli hyvät takaajat, itse menin velkaneuvojalle,sain lainan jolla maksoin velat pois ja nyt lyhennän pienellä korolla niitä,näkyy vielä pari vuotta ne merkinnät mutta kuitenkin..Usko mua,elämä ei lopu siihen,nyt jätät ton miehes en voi muuta neuvoa antaa, miksi pelkäät? Ota hyvä ihminen lastesi takia edes ero jos et itsesi,tollanen suhde lamaannuttaa sut lopullisesti,ja vaikka uhkailis ni älä siihen takerru,jatka vaan matkaasi,miksi olet antanut miehellesi vallan sinuun?

Kaikessa yksinkertaisuudessaan, meillä on vain yksi elämä! Mieti haluatko elää sen noin?
Haluatko antaa lapsillesi tuollaisen elämän?
Älä syytä itseäsi miehesi käytöksestä, miehesi on sairaaloisen mustasukkainen ja tarvitsee apua! Sinä ja lapsesi ansaitsevat paremman elämän! Asioilla kun on tapana järjestyä...
Edellä monta hienoa neuvoa, tartu niihin! Puhu jollekin!

Voimia ja aurinkoisia kesäpäiviä !!

Sinä joka olet samanlaisessa tilanteessa,jos haluat voit vaikka kirjoitella. Tässä juuri tehty osoitteeni : mortisiauninen@gmail.com

Kiitos teille kaikille ihanista sanoista! Tiedän että mies on sairas ja minä olen heikko kun kestän tätä enkä ole lähtenyt. Mies on oikeasti ihan hullu raivostuessaan. On kerran melkein kuristanut toisen miehen,ja hakannut monta.