Minulla on maailman ihanin mies, mutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli listataas asioita, joissa miehenne eivät loista :D.

Minulla on tosiaan maailman paras mies ja aivan ihana isä lapsilleen, mutta remonttireiskan vikaa hänessä ei ole piiruakaan.
Joudun aina soittamaan paikalle remppataitoisen miehen vaikka naulakin pitäisi laittaa seinään :D.

Ei siinä, mies yrittää. Todella. Hän ei vain itse millään tunnu käsittävän, että omaa peukalon, joka on kasvanut jo syntymästä keskelle kämmentä. Usein hän loukkaantuu kun pyydän paikalle jonkun remonttitaitoisen vanhemman sukulaismiehen tmv kun pitäisi laittaa joku hylly seinään.

Tiedän jo yli 10 vuoden kokemuksella, että oman miehen laittamana se olisi taatusti vinossa :D. Kattolistoissa on 100 OHO reikää kun naula menikin vinoon ja verhotangot ovat taatusti eri korkeudella, jos mies ne laittaa paikoilleen :D.

Mitäs teillä muilla on? Missä asioissa miehenne ei ole välttämättä niin hyvä?

Älkää ottako tätä ketjua sitten liian vakavasti. Jokaisella meillä on omat vikamme. Itsekään en osaa tehdä ruokaa (enkä kiinnittää niitä listoja tai tehdä muutakaan remppahommaa, siksi ne sukulaismiehet aina kutsunkin paikalle :D )...

Mä osaan kiinnittää irronneet listat ja ripustaa verhotangot. Taloa en osaa rakentaa alusta loppuun ja kattorempassakin yritän ensin itse ja soitan sitten ammattilaisen paikalle. Mä haluisin olla helvetin kätevä käsistäni mutta kun en oo niin osaan ainakin luovuttaa suht ajoissa.

Minun maailman paras mieheni (joka katsoo telkkaa tuossa vieressäni, toivottavasti ei nyt vilkaise tähän...) on surkea siivoamaan loppuun. Remonttihommat, oman työnsä, kaiken mikä kiinnostaa hän tekee liiankin pikkutarkasti, mutta auta armias jos pitää pedata sänky tai korjata lasten kanssa lelut |O

:heart:

Joo miulla kans ihana mies, mutta...
-Ei osallistu kodin hoitoon millään lailla ja sotkee pahemmin ku tuo 3v. Kaikki tavarat aina levällään.
-On AINA puhelimessa, ylisosiaalinen tapaus...
-Ei oo kamalan kuuluisa pitkästä pinnastaan... (Esikoinen perinyt tän myös, voi huoh.)
Löytyshän noita viel muitakin mut yritetään keskittyä niihin positiivisiin juttuihin. On se vaan niin ihana vielä 10 vuoden jälkeenkin!

Mun mies ajaa autoa kuin joku sketsisarjan mummo! Kuutioajolasit päässä, penkki ihan edessä ja nojaa rattiin josta pitää VARMOIN kaksin käsin kiinni. Saan aina pienen hysteerisen naurukohtauksen jos olen kyydissä. Tästä syystä emme omista autoa.

• Tykkää
Reactions: Neydan
[QUOTE="nuuh";26733159]Mun mies ajaa autoa kuin joku sketsisarjan mummo! Kuutioajolasit päässä, penkki ihan edessä ja nojaa rattiin josta pitää VARMOIN kaksin käsin kiinni. Saan aina pienen hysteerisen naurukohtauksen jos olen kyydissä. Tästä syystä emme omista autoa.[/QUOTE]

:laugh::laugh::laugh:

huutonaurua :laugh:

sketsisarjan mummo :D

Alkuperäinen kirjoittaja hyvä luoja;26733181:
Ettekö te yhtään ajattele näitä asioita ENNEN yhteen menemistä?

KUKAAN ei ole täydellinen.

Ystäväni mies on käsistään todella taitava. Nikkaroi kotona kaiken, tapetoi siististi, maalaa vaikka mitä, laatoittaa jne. Olen todella kade, kun he saavat kaikki rempat talouteensa ilmaiseksi kun mies tekee.

MUTTA hän on myös mielenterveysongelmainen ja jo nelikymppisenä eläkkeellä. Alkoholiongelmainen, syö lääkkeitä jne. En koskaan vaihtaisi omaani häneen.

Ei tää niin vakavaa oo numero 7. Jokaisesta meistä löytyy miitä huonoja puolia ja sit vastaavasti niitä hyviä kompensoimaan noita huonoja. Sitä se rakkaus on, hyväksyy toisen sellaisena kun se on. No okei, ehkä joskus yritän hieman hienovaraisesti ohjailla tuota ukon retaletta oikeaan suuntaan mutta suotakoon se minulle vaimon ominaisuudessa. Pitäähän sitä elämässä tietty määrä napinaa ja naputtamistakin olla!

Jos miehen suurin vika on se, että se näyttää naurettavalle autoa ajaessaan ni aika täydellinen tyyppi on!!

Omani on aikaansaamaton. Tekee kyllä kaiken mitä pyydän, sitten joskus. Miettii ja pohtii kaikki asiat sataan kertaan läpi ennen kun tekee mitään liikkeitä minkään suhteen. Joskus se ärsyttää, mutta me ollaan tässä NIIN vastakohdat, itse kun hyppään pää edellä joka paikkaan ja jälkeenpäin ehkä mietitään seurauksia. Ehkä molemmat voisi ottaa oppia toisesta ja päästäisiin siten lähemmäs sitä kultaista keskitietä kumpainenkin.

Ja sit se on sottapytty. Eikä itse edes huomaa sitä. Sen siisteyskäsitys on vaan ihan eri planeetalta mun kanssa. Ja tässäkin... Kts. edellinen kommentti. Siivousnatsi ja sottapytty samassa osoitteessa aiheuttaa joskus skismaa, ehkä molemmat voisi vähän lähentyä toista, mä opetella ottamaan rennommin ja mies olla vähän enemmän skarppina...

Alkuperäinen kirjoittaja No eivät;26733199:
kuulosta kovin ihanilta.

Minä olen usein miettinyt miten onnekas olen. Oikeasti.
Minulla on maailman paras mies. Käy töissä, hoitaa raha-asiansa tarkalleen. Hoitaa lapset. Laittaa aina perheen edelle. Tekee ruuat, ymymym
Remontoinnit vaan EI ole sen juttu :D

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Minulla on ihana, varakas ja hemmotteleva mies. Mieheni on sanonut, että minun ei tarvisi tehdä töitä, jos en itse haluaisi, koska hän tienaa niin hyvin ja hänellä on rikkaat vanhemmat ja meillä ei ole velkoja. Mieheni on sanonut, että minun ei ole tarvinnut tehdä lasta, vaan minä olen saanut olla hänen ainut prinsessa, jota hän on hemmotellut ja hellinyt. Olemme eläneet upean eläneet upean elämän itsellemme ja toisillemme. Hän on pitänyt minua kuin kukkaa kämmenellä. Mieheni joutuu töiden takia paljon matkustelemaan, olemaan ja asumaankin ulkomailla. Hän aina välillä ottaa minut mukaan niille työmatkoille ja antaa rahaa, että saan käydä shoppailemassa, hoidoissa ja hieronnoissa, syömässä ravintoloissa jne. Sitten, kun hän on yksin niillä työmatkoilla, hän tuo minulle sieltä kaikkia ihania tuliaisia mm. vaatteita, koruja, laukkuja, kenkiä, hajuvesiä, meikkejä, ihonhoitotuotteita, alusasuja, yöasuja, pöytäliinoja, verhoja jne. Usein, jos on yksin jollain työmatkalla, soittaa että milloin tulee kotiin ja käskee varata ajan kampaajalle ja meikkiin ja sitten vie minut ravintolaan syömään, elokuviin, konserttiin tms. rakastamme molemmat myös matkustamista. Ostaa merkkipäivälahjoiksi matkoja ja saan ostaa matkoilta kaikki uudet vaatteet alusvaatteista päällysvaatteisiin sekä laukut ja kengät. Tai ostaa minulle joskus myös merkkipäivälahjoiksi esim. peililipaston, kampauspöydän, vaatekaapin jne. Vuonna 2005 osti talon Thaimaasta hääpäivälahjaksi. Vietämme siellä aina aikaa kun kerkeämme. Mieheni on täynnä yllätyksiä. Aivan uskomaton! Ainut haittapuoli on, että olen saanut töissä itselleni kateellisia, jotka yrittävät syödä minua töistä pois. Minulla on aivan mielettömästi ulkomailta ostettuja vaatteita, koruja, laukkuja, kenkiä, koriste-esineitä jne. On lähes joka päivä uudet asut töissä laukkuja ja kenkiä myöten. Rakastan tällaista prinsessa elämääni.

Yllättäen minullakin maailman ihanin mies. Ainakin on minulle. Raha-asiat hoitaa loistavasti ja ihania yllätyksiä osaa keksiä. Kuuntelee myös tarkasti ja usein olenkin lahjaksi saanut jotain, mitä olen toivonut, vaikka se pari kuukautta ennenkin olen vain maininnut. Mahtava isä lapsille ja on ottanut myös minun esikoiseni erittäin hyvin aina huomioon. Kohtelee kaikki lapsia tasapuolisesti.

Mutta... remonttihommat ei myöskään minun mieheltäni onnistu. Paremmin mä sen naulan seinään saan ja taulun sihen. Yleensä mun isä meillä remonttihommia tekee, jos tarvitsee. Siivota osaa kyllä, mutta yhtään oma-aloitteellisuutta siivoushommissa ei ole. Mutta onneksi sitten osaa ottaa imurin käteen ja tietää mitä sillä tehdään, kun sanoo, että nyt on siivouspäivä.
Pyykkiä mieheni ei edes anneta pestä tässä taloudessa, kun pari kertaa on valkoinen paita/mekko värjäytynyt ja villapaita kutistunut.
Ruokaa on myös oppinut laittamaan tämän 11 vuoden aikana, kun yhdessä olemme olleet. Mitään gourmee ruokaa ei tule, mutta perunat osaa keittää ja jauhelihasta saa kastikkeen aikaiseksi, vaikka usein minä meillä ruuan laitan, varsinkin nyt, kun vielä äitiysvapaalla olen.

Mieheni ei osaa piirtää eikä ole erityisen musikaalinen. Melkein kaikkea muuta hän osaa. Mun Siiseli on oikeesti ihan super, mutta parhainta hänessä on hyvä sydän.

Minulla on maailman ihanin mies, mutta...
...sillä on varmaan joku keskittymishäiriö: jos siivotaan ja se pyyhkii vaik pölyjä cd-levyjen päältä ja huomaa, ettei ne ole "oikeassa" järjestyksessä, pölyjen pyyhintä vaihtuu järjestelyksi, sitten huomaa, että kas, tää hyllykin on vinossa ja järjestely vaihtuu nikkaroinniksi ja sit se tajuaa, et työkalupakissa on ruuvilaatikosta irronnut kansi ja kaikki levällään, pakkohan ne on järjestellä... Kaikki jää vaiheeseen. Ellen ole sanomassa, että tehdään toi kohta....

....mieheni ei myöskään osaa mitään pieniä nikkarointeja, ei ole näppärä käsistään, tuollaisia pikkutarkkuutta vaativissa hommissa. Tapetointi ja laatoitukset on mun hommaa, samon joku huonekalujen entisöinti. Mutta esim lattian tuo rakentaa tai vaikka pystyttää pihamökkiä tms.

Ainiinku, että ei voi mennä yhteen miehen kanssa joka ei osaa remontoida tai ajaa autoa? Kuinkahan moni palstamamma on naimisissa remonttia ja ajamista osaavan juopon narsistimiehen kanssa ja samassa retostelee kuin hommat kotona hoituu ja talo on bygatty jne?

Ei ymmärrä mitä tarkoittaa "Laita tavarat paikoilleen", "Siivoa ruokapöytä" tai ylipäätään mitään pyyntöä joka liittyy kodin siisteyteen. Lapset ymmärtää ;) mutta mä oonkin ite kasvattanu ne alusta asti.

[QUOTE="Katariina";28089559]Minulla on ihana, varakas ja hemmotteleva mies. Mieheni on sanonut, että minun ei tarvisi tehdä töitä, jos en itse haluaisi, koska hän tienaa niin hyvin ja hänellä on rikkaat vanhemmat ja meillä ei ole velkoja. Mieheni on sanonut, että minun ei ole tarvinnut tehdä lasta, vaan minä olen saanut olla hänen ainut prinsessa, jota hän on hemmotellut ja hellinyt. Olemme eläneet upean eläneet upean elämän itsellemme ja toisillemme. Hän on pitänyt minua kuin kukkaa kämmenellä. Mieheni joutuu töiden takia paljon matkustelemaan, olemaan ja asumaankin ulkomailla. Hän aina välillä ottaa minut mukaan niille työmatkoille ja antaa rahaa, että saan käydä shoppailemassa, hoidoissa ja hieronnoissa, syömässä ravintoloissa jne. Sitten, kun hän on yksin niillä työmatkoilla, hän tuo minulle sieltä kaikkia ihania tuliaisia mm. vaatteita, koruja, laukkuja, kenkiä, hajuvesiä, meikkejä, ihonhoitotuotteita, alusasuja, yöasuja, pöytäliinoja, verhoja jne. Usein, jos on yksin jollain työmatkalla, soittaa että milloin tulee kotiin ja käskee varata ajan kampaajalle ja meikkiin ja sitten vie minut ravintolaan syömään, elokuviin, konserttiin tms. rakastamme molemmat myös matkustamista. Ostaa merkkipäivälahjoiksi matkoja ja saan ostaa matkoilta kaikki uudet vaatteet alusvaatteista päällysvaatteisiin sekä laukut ja kengät. Tai ostaa minulle joskus myös merkkipäivälahjoiksi esim. peililipaston, kampauspöydän, vaatekaapin jne. Vuonna 2005 osti talon Thaimaasta hääpäivälahjaksi. Vietämme siellä aina aikaa kun kerkeämme. Mieheni on täynnä yllätyksiä. Aivan uskomaton! Ainut haittapuoli on, että olen saanut töissä itselleni kateellisia, jotka yrittävät syödä minua töistä pois. Minulla on aivan mielettömästi ulkomailta ostettuja vaatteita, koruja, laukkuja, kenkiä, koriste-esineitä jne. On lähes joka päivä uudet asut töissä laukkuja ja kenkiä myöten. Rakastan tällaista prinsessa elämääni.[/QUOTE]

Olisiko se MIES enää ihana jos se yllättäen menettäisi kaikki rahansa ja työnsä?

[QUOTE="VIERAs";28089960]Ainiinku, että ei voi mennä yhteen miehen kanssa joka ei osaa remontoida tai ajaa autoa? Kuinkahan moni palstamamma on naimisissa remonttia ja ajamista osaavan juopon narsistimiehen kanssa ja samassa retostelee kuin hommat kotona hoituu ja talo on bygatty jne?[/QUOTE]

Yllättävän monelle noi remppahommat on tärkeitä :) Itsekään en niissä loista, tosin peruskuviot hallitsen eli sahaus, naulaus, renkaat... Joskus on nainen antanut tästä miinusta. Esim. kerran jotain piirakoita otin uunista pois niin otteiden epävarmuus tuntui olevan huono asia. Nainen voi siis miehen näkökulmasta suhteen laadun ja sujuvuuden tai kumppanin ominaisuuksien kannalta aika epäolennaisesta asiasta tehdäkin aika ison asian.

Mutulla sanoisin, että käsillä tekevä mies saa helpommin naista kuin ajatustyötä tekevä (kirjoittava, runoileva, pohtiva, tms.). Meillä on niin vähän muunlaisia miehiä esim. julkisuudessa kuin käytännöllisiä tai käytäntöön suuntautuneita, eikä meillä ole toisaalta naista "palvovaa" kulttuuriakaan, jossa miehen epäkäytännöllisyys olisi osa suhdetta ja rakkautta.

Mun miehessä sama "vika". Vasara ei oikein pysy kädessä, ja jos pysyykin, niin se lentää samantien kumminkin kun pitkäpinnaisuutta ja malttia ei ole, ei sit yhtään.

Mies laittoi hyllyn seinään... joka tuli seuraavana yönä alas (+ mun uudet shampanjalasit sen tuhannen sirpaleina)... Kun asiaa selviteltiin niin kävi ilmi että hän ei käyttänyt kiinnityksessä proppuja, vain ruuveja....

Meidän eteisen iso peili on silminnähden vinossa.. kun ei mies kuulemma viitsinyt kaivaa mittanauhaa esiin.

Olohuoneen uusi pöytä meni toiselta sivulta naarmuille ja klommoille sen saman tien kun mies päätti nostamisen sijaan vähän vetää sitä... betonilattiaa pitkin.

Miehen asentama turvaportti jäi käteen avattaessa, astianpesukone kaatuu sijoiltaan täytettäessä kun sitä ei ole asennettu tiskipöydän alle oikein ja yhden rullaverhon asentamisesta on muistona 5 poranreikää (ja tuota verhoahan ei koskaan ikkunaan saatu).

Älkää kysykö, mä teen nykyään nämä hommat ihan itse :P

Mun miehessä ei myöskään oikein ole remonttireiskan vikaa :D. Suunnittelee kaiken äärimmäisten mutkien kautta, kaikessa näkee ongelmakohdat, jotka käy auliisti kertomassa mulle. Suunnittelee tarkasti erilaisia juttuja, millä saa esim. kaikissa huoneissa verhotangot samalle korkeudelle. Toteutus, eli verhotankojen kiinnitys seinään saattaa sitten kestää aika kauan (mutta se on kuulkaa huolella suunniteltu juttu :D).

Onneksi ostimme remontoitavan ok-talon :laugh: (ja kyllä, käytämme ulkopuolista apua aika paljon) ;).

Mieheni ei ole mikään käytännön asioiden korjaaja (kuten autot tai muut laitteet) mutta tietokoneet meillä on tiptop ;).

Tasoituksen vuoksi, en mäkään ole mikään ompelija :D.

Mies on käytännnön asioissa lahjakas niin kotihommissa kuin työssäänkin sekä motorisesti ja kielellisesti hyvä.

Mutta olisi ihanaa, jos hän edes kerran nauraisi koko sydämestään suu auki ja vedet silmissä. Ja ottaisi elämän löysemmin rantein.

Yhteistyössä