K
kahden äittee
Vieras
Kaksi lasta on ja molemmat saaneet alkunsa ihan luomuna. Lasten saannin jälkeen minulla on todettu pco-tyyppiset munasarjat ja kierto on ihan järkyttävän epämääräinen ilman lääkitystä yms. Lisäksi minulla oli kohtulimakalvon ylikasvua, joka hoidettiin primoluteilla. Kontrollissa tuota ylikasvua ei näkynyt, oli vain "epäsäännölliseen kiertoon liittyvä löydös". Ylipainoa on noin 25 kiloa.
Minulla on tulossa aika jälleen naistenpolille vielä yhteen käyntiin, jossa keskustellaan jatkosta. Kovasti ovat ehdottaneet minulle joko ehkäisypillereitä tai mirenaa ja joka kirjeessä "päivitellään" sitä kun en lämpene näille. Toiveissa kun kuitenkin olisi raskautuminen. Ja raskaaksi tuleminen on minulla aika hankalaa luomuna, saati sitten jos on vielä joku hormonaalinen ehkäisy tasoittamassa kiertoa.
Tämän sekavan ja ehkä jopa asiaankuulumattoman sepustuksen jälkeen pääsemmekin sitten itse kysymyksiin
eli siis, onko jotain ei ehkäisevää hoitoa olemassa tuohon kierron tasaamiseen? Ja voinko jo lapsellisena ihmisenä saada jotain lääkitystä ovuloimiseen? Kun kiertoni on lähinnä 45 - 145 päivää enkä ole edes varma ovuloinko mitenkään...
Minulla on tulossa aika jälleen naistenpolille vielä yhteen käyntiin, jossa keskustellaan jatkosta. Kovasti ovat ehdottaneet minulle joko ehkäisypillereitä tai mirenaa ja joka kirjeessä "päivitellään" sitä kun en lämpene näille. Toiveissa kun kuitenkin olisi raskautuminen. Ja raskaaksi tuleminen on minulla aika hankalaa luomuna, saati sitten jos on vielä joku hormonaalinen ehkäisy tasoittamassa kiertoa.
Tämän sekavan ja ehkä jopa asiaankuulumattoman sepustuksen jälkeen pääsemmekin sitten itse kysymyksiin