Sairastuin kolmannen lapsemme jälkeen raskauden jälkeiseen masennukseen ja masennus ei ole mennyt ohi vaikka 4,5v jo olen sen kanssa taistellut. Lääkkeitäkin olen kokeillut kourakaupalla, mutta lääkäri epäilee että minulla on jokin geneettinen imeytymishäiriö tms ja sen takia saan niistä vain vaikeita sivuoireita. Saan pienestäkin määrästä serotoniinisyndrooman kaltaisen vaikean tilan. Osasyy on varmasti hormoonitoimintani kun estrogeeniarvot ovat olleet ihan alhaalla.... Jokatapauksessa käyn tällä hetkellä psykoterapiassa ja se on ollut paras tuki....
Olen vain lähiaikoina miettinyt uutta raskautta.... Olen varmaan hölmö... Olen miettinyt että jos uusi raskaus jotenkin korjaisi tuon hormooni häiriönkin. Olen aina voinut raskaus aikana tosi hyvin, mutta mietin kyllä miten jaksaa pienen
vauvan kanssa jos masennus tuleekin entistä pahempana....
Olen vain lähiaikoina miettinyt uutta raskautta.... Olen varmaan hölmö... Olen miettinyt että jos uusi raskaus jotenkin korjaisi tuon hormooni häiriönkin. Olen aina voinut raskaus aikana tosi hyvin, mutta mietin kyllä miten jaksaa pienen
vauvan kanssa jos masennus tuleekin entistä pahempana....