Minulla masennus ja mietin välillä neljättä lasta. Olenko ihan typerää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja caniche fan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

caniche fan

Jäsen
04.02.2009
171
0
16
Sairastuin kolmannen lapsemme jälkeen raskauden jälkeiseen masennukseen ja masennus ei ole mennyt ohi vaikka 4,5v jo olen sen kanssa taistellut. Lääkkeitäkin olen kokeillut kourakaupalla, mutta lääkäri epäilee että minulla on jokin geneettinen imeytymishäiriö tms ja sen takia saan niistä vain vaikeita sivuoireita. Saan pienestäkin määrästä serotoniinisyndrooman kaltaisen vaikean tilan. Osasyy on varmasti hormoonitoimintani kun estrogeeniarvot ovat olleet ihan alhaalla.... Jokatapauksessa käyn tällä hetkellä psykoterapiassa ja se on ollut paras tuki....

Olen vain lähiaikoina miettinyt uutta raskautta.... Olen varmaan hölmö... Olen miettinyt että jos uusi raskaus jotenkin korjaisi tuon hormooni häiriönkin. Olen aina voinut raskaus aikana tosi hyvin, mutta mietin kyllä miten jaksaa pienen
vauvan kanssa jos masennus tuleekin entistä pahempana....

olen kärsinyt vuosia vaikeasta masennuksesta, ja uskon, että raskaus ja ensimmäisen lapseni syntymä olivat itseasiassa ratkaiseva tekijä masennukseni parantumisessa.
vielä en ole "kuivilla", mutta hyvää vauhtia toipumassa. :)
tsemppiä sinulle jatkoon. :flover:

täällä kysele, psykoterapeuttisi on oikea ihminen auttamaan sinua tunnistamaan mistä halussasi uudesta lapsesta oikeastaan on kyse. Nuo mainitsemasi perusteet eivät kovin kestäviltä tunnu.

Niin minäkin olen miettinyt asiaa pitkään.... Minulla kolmas lapsi syntyi sektiolla ja mietin olisiko se voinut jotenkin myös vaikuttaa hormoneihin tai masennuksen puhkeamiseen.....
Harmittaa kun en pystynyt tämän viimoisen vauva ajasta nauttimaan yhtään....

Jotenkin on vaan vahva tunne että uusi raskaus voisi korjata tilanteen. Mutta pelottaa... Enkä halua tietenkään että lapset kärsivät

Yhteistyössä