minulla lomautusuhka, miehenkin tulot tippuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
antakaa vinkkejä, miten väännän perheen rahankäytön minimiin, että selvittäis lainanlyhennyksistä, kun tulot tippuu. Säästössä on yhden palkan verran rahaa, mutta se ei kauan lohduta. Otanko lapset hoidosta, entäpä jos pian pääsenkin takas töihin..?

kaikki ns turhat laskut pois, kaapelikanavat, lehdet, netti (tai hitaampi liittymä), puhelimiin saldorajat, tee esim viikon ruokalista etukäteen (ruoassa voi säästää paljon) ja tee edullista perusruokaa (laatikoita, keittoja, perunaa ja kastikkeita) itse, älä osta mitään ylimääräistä tai herkkua kuin harvoin.

Tähänkin asti olen tehnyt ruuat itse, joskus pari kertaa kuussa syödään einestä eli siitä en ole enempää valmis säästämään. Haluan kuitenkin, että tarjolla on hedelmää ja vihannestakin. Miehellä työnantajalta puhelin, mulla parinkympin kuukausilasku. Mut joo, meillä taitaa olla joku kortti tuossa televisiossa. Luulen, että on määräaikainen ettei voi kesken lopettaa. Lehdet olenkin jo peruuttanut.

Onneksi tuli ostettua reilusti polttopuita viime syksynä, joten riittävät ensi talveksikin. Tuntuu, että meillä rahaa menee talon ylläpitoon, veteen ja sähköön. Autokin on, koska asutaan hiukan syrjässä.