Minuakin huolestuttaa vauvan pään kasvu,3kk ja 43,5cm

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
eli siis vauvan päänympärysmitat:

syntyessä 35,5 cm
1kk 39,7cm
2kk 42 cm
3kk 43,5 cm

3kk muut mitat 64,5 cm ja 6800 grammaa.

neuvolatäti ei ole sanonut mitään mutta pelottaa :(

Kyllähän tuo pään koko on perinnöllistäkin.
Kyllä ne neuvolassa puuttuu asiaan jos on jotain häikkää. Kallon kasvu myös tasoituu eikä aina myöhemmin kasva samaa rataa kun ekoina kuukausina.

No sitä tosiaan kanssa pohdin että onko tuo nyt aloittajan mielestä tosiaan liian pieni vai iso? Omaan korvaan pään koko ei kirpase mitenkään. Aloin juuri selailemaan oman lapsen neuvolakorttia ja lähes samat mitat omallakin neidillä. Ensimmäiset kuukaudet kasvoi hurjaa vauhtia ja nyt sitten onki hidastunut. Alkuun siis n. 1-2cm/kk ja nyt n.0,5cm/2kk

Alkuperäinen kirjoittaja pieniJahentoOte:
Alkuperäinen kirjoittaja siis:
täysin normaali mitta! Miksi te ette kysele näitä asioita siellä neuvolassa jossa ne kyllä varmasti sanoo, jos joku ei mene just käyrällä.

Tätä ihmettelen minäkin. Ihankun täällä paremmin tiedettäs noista kun neuvolassa.. :headwall:

neuvolatäti sanoi että yläkäyrillä menee ja olen kuullut että lähes samoilla mitoilla toiset on joutuneet tutkimuksiin kun on iso pää. olen ajatellut ettei terkka halua huolestuttaa minua.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pieniJahentoOte:
Alkuperäinen kirjoittaja siis:
täysin normaali mitta! Miksi te ette kysele näitä asioita siellä neuvolassa jossa ne kyllä varmasti sanoo, jos joku ei mene just käyrällä.

Tätä ihmettelen minäkin. Ihankun täällä paremmin tiedettäs noista kun neuvolassa.. :headwall:

neuvolatäti sanoi että yläkäyrillä menee ja olen kuullut että lähes samoilla mitoilla toiset on joutuneet tutkimuksiin kun on iso pää. olen ajatellut ettei terkka halua huolestuttaa minua.

kun menee käyrillä niin ole tyytyväinen!

Yhteistyössä