Minua pelottaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja todellakin harmaana nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

todellakin harmaana nyt

Vieras
Kun mies tulee ruokatunnille, minun pitää pyytää häneltä rahaa lainaan 200e.

Lapset olivat piilottaneet perintätoimiston kirjeen ja tänään löysin sen, soitin sinne ja sanoivat että on jo edennyt pitemmälle ja koko summa tulisi maksaa kerralla ettei tulisi maksuhäiriömerkintää. Itse en saa koko summaa kokoon ( yli 400e oikeuden käsittelykuluineen) vaan täytyy pyytää mieheltä apua!

Pelottaa hänen reaktio asiaan

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Eikö olis voinu asiaa kertoa miehelle aikasemmin

en tiennyt aikaisemmin että on edennyt pitemmälle, koska löysin kirjeen vasta tänään

Jos mies tietää kuitenkin asiasta niin eihän se nyt maata varmaan kaada ku sanot just niin ku asia oli et olit unohtanu koko laskun (ilmeisesti olitkin) ja laskun oli lapset piilottanu ja nyt sen löysit

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lapset piilottaneet? Minkä ikäisiä siis? No on ne lapset kai miehenkin niin, että siitä vaan pyytämään.

4v ja 2v, pakko vaan nöyrtyä pyytämään apua

Minä ihmettelen, että miksi asia ei muka kuuluisi miehelle? Yhteinen perha ja yhteiset lapset sen laskunkin hukanneet.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Lapset piilottaneet? Minkä ikäisiä siis? No on ne lapset kai miehenkin niin, että siitä vaan pyytämään.

Minä ihmettelen, että miksi asia ei muka kuuluisi miehelle? Yhteinen perha ja yhteiset lapset sen laskunkin hukanneet.

Niin, kyllä asia kuuluukin miehelle.. voisinhan minä salata asian halutessani, mutta haluan olla rehellinen

Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
arviiko teidän lainata mieheiltänne rahaa?. Meillä ainki raht ovat yhteiset aj kummatki maksaa laskuja ja osallistu kodin kustannuksiin

Kaikilla nyt ei satu olemaan yhteistä tiliä

omat tilit kumalalkin ja se maksa kumalla on tilipäivä jne.
isommista hankinoista toki keskusellaan,mutta jos haluan ostaa esim lehden voi sen osta, vaikka rahatolisivatkin miehen antamia.
Monesti olen maksanut miehen nimellä tulevialaskuja ja ise taas u nimellä tulevia. Yhteistä kotia pyäritetään nii hsessänää asiat hoidetaan. Ja mula o rilusti pienemm ttulot kui miehellä, mutta sama toimisi,vaikka olisi mula isomat tulot

Ymmärrän hyvin. Yritä selvitä.
Mulla kerty ihan järkky summa luottokortille, kun olin kotihoidon tuella. Ja tämä summa siis kertyi ihan vaippa ja ruokaostoksista.

ELI ei todellakaan ole kaikilla yhteistä tiliä! Meillä mun olisi pitänyt joka kerta pyytää miehelta rahaa että tarttis ostaa vaippoja jne. kun mies oli eninmmäkseen työreissussa. Niin tuntui tosi alentavalta ja ahdistavalta heti ruveta ruikkaan rahaa kun toinen käy kääntymässä kotona. Kysymys ihan OMASTA ylpeydestä yhdistettynä siihen, että toinen päivittelee rahatilannetta ja on hieman huono eläytymään siihen miltä elämä näyttää toisesta näkökulmasta.

Mutta muista että maksuhäiriö vaikuttaa myös miehesi tietoihin - eli asia myös kuuluu hänelle.

no siitä voin olla ainakin varma että lapset ei oo sitä piilottaneet. kyllä tommonen lasku on mielessä joka päivä kun sellanen tulee, ettei vaa unohdu. ja olkoon reaktio mikä tahansa, mutta pakko se on kertoa, vai kerrotko myöhemmin kun sanot ettet voi ottaa esim lainaa kun on maksuhäiriömerkintä?

arviiko teidän lainata mieheiltänne rahaa?. Meillä ainki raht ovat yhteiset aj kummatki maksaa laskuja ja osallistu kodin kustannuksiin

Kaikilla nyt ei satu olemaan yhteistä tiliä

omat tilit kumalalkin ja se maksa kumalla on tilipäivä jne.
isommista hankinoista toki keskusellaan,mutta jos haluan ostaa esim lehden voi sen osta, vaikka rahatolisivatkin miehen antamia.
Monesti olen maksanut miehen nimellä tulevialaskuja ja ise taas u nimellä tulevia. Yhteistä kotia pyäritetään nii hsessänää asiat hoidetaan. Ja mula o rilusti pienemm ttulot kui miehellä, mutta sama toimisi,vaikka olisi mula isomat tulot

Mutta ku kaikki perheet eivät toimi kuten te

Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:

no siitä voin olla ainakin varma että lapset ei oo sitä piilottaneet. kyllä tommonen lasku on mielessä joka päivä kun sellanen tulee, ettei vaa unohdu. ja olkoon reaktio mikä tahansa, mutta pakko se on kertoa, vai kerrotko myöhemmin kun sanot ettet voi ottaa esim lainaa kun on maksuhäiriömerkintä?

Kyllä vaan oli lapset piilottaneet perintätoimistoon kirjeen, en ollut ennättänyt avata sitä vielä. Käräjäoikeudesta ei ole vielä tullut sitä kirjettä, missä on sitten se lopullinen summa ( yli 4ooe) mutta tämä nainen perintätoimistossa sanoi että sellainen on tulossa ja jos sitä ei voi kerralla maksaa tulee maksuhäiriömerkintä.

Ei en kerro myöhemmin vaan tänään, aiemmin jo sanoin että halutessani voisin salata asian,mutta koskettaa kumpaakin joten haluan olla rehellinen

Perintätoimistostakin tulee useampi maksukehoitus AINA, kaikkiko lapset ovat piilottaneet? Miksi mies asiasta suuttuisi, koitathan hoita asioitasi nyt.... Aika outoa se munkin mielestä tosin on, että joutuu pyytämään yhteisessä taloudessa mieheltä rahaa lainaksi, ja pelkäämään vielä vastausta. Vaikka olisikin omat tilit, pitäisi yhteisen talouden silti pyöriä yhteisillä rahoilla, eikä niin että pienmpituloinen joutuu pyytämään lainaa toiselta. Itse kokisin sen jopa alentavaksi, ja kamalaa jos joutuisi miestä pelkäämään raha-asioissa.

siis nöyrtyä pyytämään apua? Meillä minä aiemmin rahavaikeuksista huolimatta pistin kirjeet pöydälle ja sanoin että pitäskös miettiä mites nuo maksetaan? Kuulostaa siltä että pelkäät miestäsi, miksi?

Alkuperäinen kirjoittaja toinenkin harmaana:
Mutta muista että maksuhäiriö vaikuttaa myös miehesi tietoihin - eli asia myös kuuluu hänelle.

Miten niin?! Velka on tasan tarkkaan ottajansa harteilla, jos siis joku jäänyt maksamatta. Miehen tietoihin se ei vaikuta sitten pätkääkään.

Ihmettelen usein sitä kun lapset hukkaa , avaimet , rahapussin , tärkeitä papereita, yms. mistä nelapset nappaa ne tärkeät asiat? Ja juu on lapsia /lapsenlapsia , tärkeet on ollu aina sillain ettei napata.Yhden sortin uusavuttomuutta.

Yhteistyössä