Minua pelottaa jo valmiiksi (oppisopimuksesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva kka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuleva kka

Vieras
Aloitan elokuussa oppisopimuksella opiskelun koulunkäyntiavustajaksi ja olen ihan hermona nyt JO! Epäilen omia kykyjäni, pelkään että minusta tulee yksi oppilas lisää kun minun pitäisi pystyä avustamaan lapsia. Menen siis yläkouluun avustajaksi. Pelkään sitä, että kuinka saan ne avustettavani "kuriin", ovat kuulemma vilkkaita tapauksia, joiden kanssa täytyy olla tiukkana.

Mietin miten jaksan, kun kaikki kauhistelevat kuinka raskasta mulla tulee olemaan. On rakennusprojektia, on pienia lapsia, on työt ja sitten lähiopetus toisessa kaupungissa. Sitäkin mietin, että nolaanko itseni täysin jos en osaakaan seitsemännen luokan matematiikkaa tai englannin kielioppeja... Olin niissä tosi huono...

Menee loppukesä piloille kun jo tässä vaiheessa näin hermoilen koulujen alkua!

Tsemppiä ja voimia. En voi sanoa, että helppoa tulee olemaan, mutta kyllä sie pystyt! :hug: Asennoidut siihen niin, että siusta on siihen. Varsinkin, jos se oikeasti on sitä mitä haluat tehdä. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:
Tsemppiä ja voimia. En voi sanoa, että helppoa tulee olemaan, mutta kyllä sie pystyt! :hug: Asennoidut siihen niin, että siusta on siihen. Varsinkin, jos se oikeasti on sitä mitä haluat tehdä. :hug:

On tämä. Tykkään olla koulussa töissä, kouluavustajana olen ollut aikaisemmin, tosin alakoulussa. Nyt sitten jo tuo yläkouluun siirtyminen jännittää itessään, kuinka tulen toimeen sen ikäisten kanssa, saanko niihin mitään otetta.

Olin aika luottavainen ennen ekaa tapaamista opparin ohjaajan kanssa, sen jälkeen iski epäilys kun niin kovasti varoitteli ja "pelotteli"... No on tässä onneks aikaa asennoitua kunnolla vielä.

Yläkoulun avustajilta olis kiva kuulla kokemuksia... Kuinka paljon opettajat odottavat sinun hoitavan esim. kurinpidon näille avustettaville oppilaille?

Mä olen opiskellut oppisopimuksella KKA:si. Ala-asteella tosin. Kyllä sä pystyt ja onnistut!! Samat fiilikset oli mulla ennenkuin työ ja opiskelu alkoi.
Ei sun tartte sitä matikkaa ja enkkua osata. Sä opit siin samalla ku opettaja opettaa oppilaille. Tuskin ne opetkaan osaavat kaikki toistensa aineita opettaa, eikö. Ja toisekseen sä et opiskele opettajaksi vaan avustajaksi!! Eli ei sun tartte kaikkee osata.
Tsemppiä, tää työ on kivaa :)

Yhteistyössä