Minua huijattiin koiran ostossa :( Sehän tuhoaa mun elämän.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huijattuko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tässä ollaan jo miltei kuukausi harjoteltu yksinoloa, ei se onnistu. Se alottaa heti tuhoamisen ja ulvomisen kun ovi kolahtaa kiinni. Oon kokeillu minuuttipeliä, ei onnistu. On ollut sitruunapannat, häkkikin on kokeiltu, oon kokeillu jättää yhteen huoneeseen, luut on kokeiltu. Koira käy päivisin 1-2 tuntia ulkona, ei ole virikkeistäkään kiinni.

Koira ei osaa istua, ei maata, ei kulkea hihnassa. Tarpeet se tekee sisälle jos jää yksin, kun se tuli se teki lattialle suoraan mutta nyt pidättelee kun olen kotona.

Ei siinä pitäis mennä ku 1-2 viikkoa ku treenaa koiran esim istumaan...

Olet vissiin aika aloittelija koirien kanssa? Koiran kanssa tulee aika iso vastuu. Sinä et tiennyt edes koiraa ostaessasi miten sinun tulisi toimia ja nyt et osaa kouluttaa koiraa. Toivottavasti et paljoa maksanut, nimittäin nyt sinun on todennäköisesti annettava koira ilmaiseksi tai ainakin lähes ilmaiseksi eteenpäin. Noh, ehkä opit nyt läksysi...

P.S. Minulla on pieni lapsi ja juuri sen takia en tähän samaan syssyyn ota koiraa. Jos joskus otan koiran, niin vasta sitten kun lapsi on isompi. Tai sitten voisin ottaa tutun koiran pennun, mutta en missään nimessä tuollaista koiraa, joka on ollut jonkun muun "kasvatettavissa" jonkun aikaa. Silloin niitä yllätyksiä voi tulla paljonkin.

Alkuperäinen kirjoittaja niin no:
Alkuperäinen kirjoittaja Miranda83:
muakin narrattiin.. hain koiran joskus kun ei ollut pittomahdollisuutta. oli sekarotuinen.. tää tyyppi keltä hain olikin raskaana ja sanoi ettei voi pitää koiraa.. :O siinä jo alko hälytyskellot soimaan et mitäs heevattia, meil 2 lasta sillon. se oli kauheen sotkunen se kämppä koira oli yksin yhdessä huoneessa, puri jo heti alussa siellä. pelkäs pyöriä aivan kamalasti sekä pimeetä. jonku aikaa yritin, mutta kun puri meidän 3 vanhaa takaraivoon,niin annoin koiran maalle sellaiseen perheeseen missä ei lapsia ja oli muita koiria.

Jos hälytyskellot soi jo hakiessa, miksi ihmeessä ottaa koira?? Pahimmassa tapauksessa se olisi voinut tehdä lapsellesi jotain vielä kamalampaa. Vastuutonta. Ikinä ei koiraa saa säälistä ottaa.

no olisi pitänyt jättää.. ihmetytti siis eniten se että raskaana olikin ja sen takia ei voi pitää koiraa. ihmisetkin tekee virheitä. onneksi ei mitään kamalampaa sattunut. ja koira nyt hyvässä paikassa.

No ehkä mä en osaa kouluttaa tätä koiraa, mutta onko koiran kasvattajalla vastuu ottaa koira takaisin, koska hän ei kertonut minulle että koiraa ei ole koulutettu ja että se uhkailee ihmisiä? Mitä mä voin tehdä tässä asiassa, koska minulla ei ole resursseja kouluttaa tällaista koiraa.

No ehkä mä en osaa kouluttaa tätä koiraa, mutta onko koiran kasvattajalla vastuu ottaa koira takaisin, koska hän ei kertonut minulle että koiraa ei ole koulutettu ja että se uhkailee ihmisiä? Mitä mä voin tehdä tässä asiassa, koska minulla ei ole resursseja kouluttaa tällaista koiraa.

Ei ole mikään pakko ottaa koiraa takasin. Voit sen koittaa myydä tai kokeilla ottaisiko joku eläinten suojakoti sen vastaan (tuskin ottavat). Voit myös viedä sen piikille. Surullista, toivottavasti viisastuit tästä.

Voit yrittää myydä, mutta ole rehellinen ja anna aluksi koira vaikka viikonlopuksi uuteen kotiin, jotta saavat miettiä pärjäävätkö. Koira on nuori ja kokenut koiraihminen voi hyvinkin saada siitä kelpo koiran.

Siis otit sä sen kasvattajalta vai? KAsvattaja on se ihminen jonka luona pentue on syntynyt. Sä voit kysyä kasvattajalta, et ottaako se sen takasin. Pakkohan sen ei ole mutta tunnollinen kasvattaja ottaa. Veikkaan kuitenkin että ostit sen ihmiseltä joka on ostanut pennun kasvattajalta. Ja hänhän voi vaan sanoa et sorry meil ei ollut mitään ongelmia, en ota takasin.
Neuvoja sulle on tullut, laita ilmotus ja myy koira rehellisesti kertoen millasesta koirasta on kyse. Tai sitten otat kasvattajaan yhteyttä ja kerro että ostit tälläisen koiran joka on häneltä lähtöisin, hän voi auttaa uuden kodin etsinnässä jos on vastuullinen kasvattaja tai jopa ottaa koiran sinne itselleen.

Et pysty pakottamaan myyjää ottamaan koiraa takaisin. Sinun kannattaa hankkiutua siitä eroon muulla tavalla. Kyllä sen joku ottaa, mutta kerro rehellisesti miksi luovut siitä. Ja hyvät hyssykät! Harkitkaa nyt ihmiset tarkemmin kun hankitte koiran ja harkitkaa myös sitä, minkä ikäinen ja rotuinen ja millaisista oloista sen pitää olla.

Alkuperäinen kirjoittaja huijattuko?:
Mä kävin hakeen vuoden vanhan koiran ja mulle sanottiin et se on kiltti. Koira ei ole sisäsiisti, se on koettanut näytellä hampaita mulle ja hihnassa se räyhää.
Se ei osaa olla yksin ja on tuhonnut kotonani mattoja, sohvaa ja tyynyjä ja naapuri valittaa jo että koira haukkuu ja ulvoo yksinollessaan. Se on ollut kuukauden, oireet alko heti ja ne vaan pahenee, koira ei enää ole minuuttiakaan hiljaa yksinollessaan.

Miten mä saan koiran takaisin? Mistään tämmösestä ei ole ollut puhetta kun hain koiran, onko olemassa jokin laki johon voin vedota tässä tilanteessa? Mulla on kolme lasta ja pelkään että koira puree niitä, koira on valkoinen paimenkoira.

Hullun koiran voi myös viedä piikille! Kaikkia ei kannatta laittaa kiertoon. Yksi mahdollisuus on apulan kautta etsiä uusi koti... Mutta saattaa siinä joutua kiertoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja huijattuko?:
Mä kävin hakeen vuoden vanhan koiran ja mulle sanottiin et se on kiltti. Koira ei ole sisäsiisti, se on koettanut näytellä hampaita mulle ja hihnassa se räyhää.
Se ei osaa olla yksin ja on tuhonnut kotonani mattoja, sohvaa ja tyynyjä ja naapuri valittaa jo että koira haukkuu ja ulvoo yksinollessaan. Se on ollut kuukauden, oireet alko heti ja ne vaan pahenee, koira ei enää ole minuuttiakaan hiljaa yksinollessaan.

Miten mä saan koiran takaisin? Mistään tämmösestä ei ole ollut puhetta kun hain koiran, onko olemassa jokin laki johon voin vedota tässä tilanteessa? Mulla on kolme lasta ja pelkään että koira puree niitä, koira on valkoinen paimenkoira.

Tuossahan se sanotaan että valkoinen paimenkoira.

Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:

Voit yrittää myydä, mutta ole rehellinen ja anna aluksi koira vaikka viikonlopuksi uuteen kotiin, jotta saavat miettiä pärjäävätkö. Koira on nuori ja kokenut koiraihminen voi hyvinkin saada siitä kelpo koiran.

Noin juuri. Kannattaa kysyä siltä kasvattajalta olisiko valmis ottamaan koiran takaisin tai auttamaan uuden kodin etsimisessä, mutta velvollisuutta hänellä ei siihen ole. Uutta kotia etsiessa kannattaa tosissaan karsia ensimmäisen koiran ottajat ja pikkulapsiperheet pois ja kertoa rehellisesti koiran ongelmista jotta löytyisi sopiva koti. Onneksi koira on tosissaan noin nuori.

Sanoiko se kasvattaja muuten mitään syytä miksi päättikin luopua koirasta?

Kuulostaa tutulle tuo sinun tilanteesi. Lueskele vaikka netistä kuinka voit vahvistaa johtajuuttasi koiraan, ja jos mahdollista, lue kirja Kuuntelen koiraani. Ystäväni otti pari vuotta sitten puolitoista vuotiaan saksanpaimenkoiran. Koira oli sisaruksiensa tavoin tarkoitus kouluttaa rajalle, mutta suojelussa puuttui tarvittava kovuus, peruskoulutettu koira siis. Ongelmat alkoivat kun koira meni ystävälleni; oli tosi vihaista vieraille ja kerran ärähti kunnolla ystävälleni. Omistaja oli tälläisestä ihmeissään, mitään viitteitä ei tuollaiseen ollut aiemmin ilmennyt. Pikkuhiljaa asiat siitä oikeni, tottiksessa alkoivat myös käymään. Nykyään ko. koira on kaikkien kaveria, ja niin henkeen ja vereen ystäväni koira. Uskoisin että jos vaan aikaa ja kärsivällisyyttä riittää, saat koiran koulutettua perheeseen soveltuvaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:

Noin juuri. Kannattaa kysyä siltä kasvattajalta olisiko valmis ottamaan koiran takaisin tai auttamaan uuden kodin etsimisessä, mutta velvollisuutta hänellä ei siihen ole. Uutta kotia etsiessa kannattaa tosissaan karsia ensimmäisen koiran ottajat ja pikkulapsiperheet pois ja kertoa rehellisesti koiran ongelmista jotta löytyisi sopiva koti. Onneksi koira on tosissaan noin nuori.

Sanoiko se kasvattaja muuten mitään syytä miksi päättikin luopua koirasta?

Ei sanonut, muuta kuin että hänellä ei ole aikaa koiralle. Ei se kertonut mitään eroahdistuksesta, tuhoamisesta, ulisemisesta, vihaisuudesta ja sisäsiisteydestä.

Yhteistyössä