H
horse&hound
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Tässä ollaan jo miltei kuukausi harjoteltu yksinoloa, ei se onnistu. Se alottaa heti tuhoamisen ja ulvomisen kun ovi kolahtaa kiinni. Oon kokeillu minuuttipeliä, ei onnistu. On ollut sitruunapannat, häkkikin on kokeiltu, oon kokeillu jättää yhteen huoneeseen, luut on kokeiltu. Koira käy päivisin 1-2 tuntia ulkona, ei ole virikkeistäkään kiinni.
Koira ei osaa istua, ei maata, ei kulkea hihnassa. Tarpeet se tekee sisälle jos jää yksin, kun se tuli se teki lattialle suoraan mutta nyt pidättelee kun olen kotona.
Ei siinä pitäis mennä ku 1-2 viikkoa ku treenaa koiran esim istumaan...
Olet vissiin aika aloittelija koirien kanssa? Koiran kanssa tulee aika iso vastuu. Sinä et tiennyt edes koiraa ostaessasi miten sinun tulisi toimia ja nyt et osaa kouluttaa koiraa. Toivottavasti et paljoa maksanut, nimittäin nyt sinun on todennäköisesti annettava koira ilmaiseksi tai ainakin lähes ilmaiseksi eteenpäin. Noh, ehkä opit nyt läksysi...
P.S. Minulla on pieni lapsi ja juuri sen takia en tähän samaan syssyyn ota koiraa. Jos joskus otan koiran, niin vasta sitten kun lapsi on isompi. Tai sitten voisin ottaa tutun koiran pennun, mutta en missään nimessä tuollaista koiraa, joka on ollut jonkun muun "kasvatettavissa" jonkun aikaa. Silloin niitä yllätyksiä voi tulla paljonkin.