Minua huijattiin hammaslääkärissä.. Vain rahan takiako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hampaat kuntoon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hampaat kuntoon

Vieras
Moikka, ajattelin purkautua nyt kun olen käynyt korjauttanut purukalustoa jo 1000 eurolla ja vielä jatkuu. Tähän asti on tehty 2 hampaan poistoa, juurihoito ja yhden hampaan paikkaus.
No nyt sitten pitäisi aloittaa uusi juurihoito joka varmasti kustantaa 600e.
Käyn yksityisellä koska olen kokenut heidät paremmiksi hammaslääkäri pelkoisen asiakkaan kanssa.

No, juttelin viikonloppuna ystävän kanssa joka kävi nukutuksessa hoitamaas koko suun kerralla kuntoon ja hänelle tehtiin 4 juurihoitoa, 6 paikkausta, 4 hammasta poistettiin ja hän maksoi koko lystistä VAIN 1400e. Ja nyt on terve suu hänellä.

Kerroin tstä mun hammaslääkärille ja hän meinasi että ei juurihoitoa kerralla tehdä, mutta mun kaverille tehtiin.

Tämä raha joka minulla nyt on mennyt ja tulee vielä menemään niin olisin saanut sillä jo itse nukutuksen ja koko suun kuntoon. Mä olen todella pettynyt että mua on selvästi huijattu jotta hammaslääkärini palkkio olisi suurempi. :/(

Mulla maksoi kerran yhden hampaan paikkaus yli 300€ yksityisellä. Ja ei ainakaan sanottu etukäteen, ettäkö ois joku erikoispaikka, alle 20 minuutin homma se oli.... Ja olis kuulemma pitänyt tehdä sitä ja tätä ja tota.

Sen jälkeen olen käynyt kiltisti kunnallisella... viimeksi poistettiin viisaudenhammas, maksoi 30€. On vielä mukava lääkärikin. Hampaan paikkaus jotain 20€, ja ihan samat puudutteet saa sielläkin.

Mun on vaikea uskoa että tuo 1400e on koko hommasta.

Kaikki hml työthän menee vaikeusasteen mukaan ja tiedän että joissain tapauksissa juurihoidon voi tehdä loppuun asti kerralla. Toki se ei ole yleistä ja en tiedä missä tapauksissa näin voidaan toimia. Mutta että noin paljon hommia ja anestesia kulit päälle, niin ei ole mahdollista! Ehkä hän on ollut sedaatiossa eli kevyemmässä nukutuksessa. Se on hiukan halvempaa kyllä.

Tai vedän sen verran takaisin puheitani, että ehkä tuo summa voi jollain tapaa olla mahdollista kela korvausten jälkeen. Ja kaikki taksat helpoimman mukaan. Mutta siltikin epäilyttää. Eli onko sun hml käytössä kelan suorakorvaus? Entä onko kaveris hnl:llä se käytössä? Narkoosista ne korvaukset haetaan melki aina jälkikäteen. Mutta kaipa jotkut hml asemat senkin antaa.

Juurihoitohan on sen 350-600e ilman kelakorvausta.

Mä kanssa kerran koin että yhdellä yksityisellä mua huijattiin, kamalia laskuja sieltä ainakin tuli.

Hinnasto heillä oli kyllä seinällä, mutta tehtiin mitä vaan niin aina meni kallein hinta. Kerran esim. ihmettelin juuri juurihoidon ollessa kyseessä, käynti kesti reilut kymmenen minuuttia ja jotain ainetta vaan vaihdettiin tms. Hinnastosta oli otettu korkein maksu (oli siis eri hintaa juurihoidon käyntien kohdalla helppo- vaikea tms) Ja varsinkin tässä jäi mieleen kun lyhyestä käynnistä otettiin kalleimman luokan maksu.

Jälkeenpäin harmittaa kun en ottanut asiakseni asiaa enemmän selvittää. No lopulta vaihdoin yksityistä hammaslääkäriä ihanaan hammaslääkäriin, joka hoiti hampaani loppuun. Eli vielä tuli kaksi käyntiä, pari pientä toimenpidettä ja maksua taisi olla alle pari sataa. Kun tällä ekalla saattoi tulla viidenkin sadan laskuja parista käynnistä. Lisäksi tämän ekan mukaan hampaissani olisi ollut vaikka mitä tehtävää vielä, kauhuissaan aina voivotteli käynneillä hanpaideni kuntoa. Ja todella tällä toisella tuli enää yksi pieni paikkaus ja lohjenneen paikan korjaus ja hammaskiven poisto.

Joten olkaahan varovaisia yksityisten kanssa

missä päin suomea asutte kun on noin kallista? Itelläni yksityisellä paikkaus 60 e ja juurihoito 120 e. Hammaslääkäri laski sen kelan etuuden heti pois, haki sitä kait itse.

Minulle on tehty 11 juurihoitoa, eikä koskaan yhdellä kerralla. Minulta on myös paikattu hammas ja vaihdettu täytteet kahdesta juurihoidetusta hampaasta nukutuksessa. Se maksoi 1800 euroa Kela-korvausten jälkeen. En usko ystäväsi tarinaa. Joku on ymmärtänyt jotain väärin, tai jos joku on tullut huijatuksi, niin et sinä...