Minne rahat katoaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermot menee jo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermot menee jo

Vieras
Eräs ihminen osti minulta vanhan huonekalun. Lupas maksaa tililleni sovittu summan. Annoin tilinumeron. Ostaja sanoo maksaneensa tililleni sovitun summan. Ongelma on se että rahoja ei vaan näy mun tilillä. Tarkistettiin että ostaja oli saanut oikean tilinumeron ja oikea se olikin. Ostaja sanoo laittavansa uudestaan rahat toiselta tililtään. Mutta kun ei vaan niitäkään rahoja näy minun tililläni. Tästä on jo useita päivä. Huijataanko tässä nyt mua??

Näkyyhän se sen maksajan tlitiedoissa jos on oikeasti maksanut. Eli jos se on sen jo maksanut niin ottakoon yhteyttä pankkiinsa, jos rahat hävinnyt kuin thka tuuleen.

Pyydä tuttuasi näyttämään koneelta printattu kuitti siitä maksusta tai katsokaa yhdessä tietsikalta se. Sitten voisitte yhdessä katsoa onko siinä jotain häikkää tai paljastuisi onko hän maksanut summan oikeasti vai ei.

Mitä maksajan tilitiedoissa näkyy,onko raha lähtenyt hänen tililtä? Jos on lähtenyt,niin yhteys maksajan pankkiin että mikä mättää.. Jos taas sanoo vaan maksavansa uudelleen niin tuskin on maksanut oikeasti. Kuka muka huvikseen makselisi samaa ostosta monta kertaa eri tileiltä?

Joku häiriö maksuliikenteessä? Itse siirsin nordeasta rahaa s-pankkiin toiselle omalle tililleni maanantai-iltana. Nordeassa näkyy tapahtumapäivä 12.3. ja kirjauspäivä 13.3. mutta s-pankissa ei mitään. Ja tilinumero on taatusti oikea. Odottelen vielä tämän päivän viiteajon, jos siinä näkyisi, sen jälkeen soitan pankkiin.

mä sain sellaisen käsitykse että hän oli käynyt ihan pankki konttorissa siirtämässä rahat.

mutta saa kyllä nyt esittää jotain konkreettista todistetta siitä että on maksanut.

Yhteistyössä