Minne maahan vois muuttaa perheen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyllästynyt tähän kapunkiin!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllästynyt...;24359727:
Onko vinkkejä mistä sieltä voi työpaikkoja katsella? Nettisivuja? Kuinka elintasonne parantui? Kaikki tieto ja kokemukset olisivat enemmän kuin tervetulleita

Voit katsella monsterboard.nl, hakusanaksi vaikka "english" jos englantia osaat, valilla on myos suomenkielisia tyopaikkoja. Suomenkielisia tyopaikkoja voi myos katsella sivustolta toplanguagejobs.com. Parasta olisi etta tulisi tanne muutamaksi paivaksi ja kavisi rekrytoijien luona, siis tyonvalitystoimistoissa, niista mekin saatiin ensimmaiset tyopaikkamme taalla.

Meillakaan ei siis ollut Hollannista mitaan tietoa, ei oltu edes kayty, mutta paatettiin vaan muuttaa tanne. Jossain vaiheessa kumpikin, siis mies etta mina, ollaan saatu todella korkeapalkkaiset tyot taalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllästynyt..;24360191:
Kiitos blogin laittajalle! Ammatiltani olen lähihoitaja, lasten ja nuorten puolelta... Muuta kieltä en puhu kuin englantia.

No lahihoitajahan saa heti toita englannista. Sita kannattaisi yrittaa. Mita miehesi tekee ja puhuuko han englantia?

Sellaista vaan sanoisin, ettei ulkomailla kaikki ole aina Suomea paremmin. Minun nykyinen palkkani on noin 2000 €/kk ja esim. kerran katselin niin Hollannissa oli avoinna samantyylinen paikka ja palkka 1500 euroa eli reilusti vähemmän. Eikä Hollanti ole mitenkään edullinen maa, ainakaan 2008 ei ollut kun siellä kävin. Etelä-Euroopassa olen asunut jonkin aikaa ja siellä ilmasto oli kiva, muttei oikein mikään muu. Hirveä työttömyys, hyväpalkkaista työtä vaikea löytää enkä tykännyt myöskään siitä, että monessa asiassa yritettiin huijata. Koulujen taso oli kuulemma huono, siis julkisten koulujen, ei ole lapsia, mutta näin minulle kerrottiin.

Sellaista vaan sanoisin, ettei ulkomailla kaikki ole aina Suomea paremmin. Minun nykyinen palkkani on noin 2000 €/kk ja esim. kerran katselin niin Hollannissa oli avoinna samantyylinen paikka ja palkka 1500 euroa eli reilusti vähemmän. Eikä Hollanti ole mitenkään edullinen maa, ainakaan 2008 ei ollut kun siellä kävin. Etelä-Euroopassa olen asunut jonkin aikaa ja siellä ilmasto oli kiva, muttei oikein mikään muu. Hirveä työttömyys, hyväpalkkaista työtä vaikea löytää enkä tykännyt myöskään siitä, että monessa asiassa yritettiin huijata. Koulujen taso oli kuulemma huono, siis julkisten koulujen, ei ole lapsia, mutta näin minulle kerrottiin.

Taalla Hollannissa on toki tyopaikkoja joka lahtoon, mutta yleisesti palkkataso on tilastojen mukaan korkeampi kuin Suomessa. Mutta halpa maa tama ei ole, ruoka tosin on hyvin halpaa Suomeen verrattuna.

Yhteistyössä