Minne lahjottaisin..

Vaatehuoneessa isot kasat arvokasta tilaa viemässä läjäpäin lasten ja naisten vaatteita,en jaksais lähteä kirppareille myymään.ois ihanaa lahjottaa ne jonnekkin..ja tämän takia kävinkin eilen uffissa kysymässä..juu ottavat lahjotuksia suoraan vastaan,mutta kun kävin samalla katsastelemassa valikoimaa siellä,huomasin että ne pitää siellä käytetyiksi vaatteiksi todella kovia hintoja,mulla paljon hyväkuntosia vaatteita ja jotkut jopa ihan uusia,joten tuntuu tyhmältä lahjottaa ne uffille kun pyytävät sitten asiakkailtaan niistä niin paljon.Onko jotain paikkoja mihin vois suoraan viedä ja menis hyvään tarkoitukseen ja halvalla tai ilmaseksi sitten ettenpäin..

"vieras"
Jos paikkakunnalla on ensi- ja turvakoti, vie sinne. Tai kaupungin lastenkoti. Jakavat todella tarvitseville ihan ilmaiseksi. Ottavat mielellään myös leluja vastaan. Itse olen vienyt kaupungin vastaanottoyksikköön pieneksi jääneet lastenvaatteet.

"vieras"
Kontti ei kyllä paljoa sen halvemmalla kaupaa kirpputorillaan. Pelastusarmeija on yksi vaihtoehto, isompia eriä voivat käydä hakemassakin, kirkon diakoniatyö toinen. Täällä sillä on paikka, mihin pääsee apua tarvitsevat 'ostoksille', eivät siis oikeasti maksa, mutta saavat itse valita valikoimasta vaatteet itselleen. Sieltä avustetaan myös tulipalossa omaisuutensa menettäneitä yms hätäapua.

• Tykkää
Reactions: rops

Yhteistyössä