Minkätyypiset/-hintaiset lahjat annatte sukulaisille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zxc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

zxc

Vieras
mulla on ollut tapana yleensä antaa jotain pientä (n. 10e arvosta), esim. leivontajuttuja, sukkia, hygieniatuotteita, kirjoja jne...Mutta kun lueskelen näitä ketjuja niin tuntu että lahjan pitäisi olla väh. 50e arvoinen....

Sukulaisina meillä on molempien vanhemmat, sisarukset, miehen täti perheinen, hän ja hänen mies on meidän poikien kummit ja hänen poika on taas mieheni kummilapsi.

Me sovittiin lähisuvun kanssa että ostetaan toisillemme max. 30e lahjat.. Nyt oon ostanut äidilleni 29e, veljelleni 25e, veljen avokille 23e, mummolleni 20e, vielä puuttuu iskän ja miehen lahjat. Miehen lahja on jonkun verran kalliimpi.
Kolmelle lapsellemme olemme ostaneet jokaiselle 3 omaa ja yhden yhteisen. Niihin on mennyt n.300.

[QUOTE="vieras";25180508]Me sovittiin lähisuvun kanssa että ostetaan toisillemme max. 30e lahjat.. Nyt oon ostanut äidilleni 29e, veljelleni 25e, veljen avokille 23e, mummolleni 20e, vielä puuttuu iskän ja miehen lahjat. Miehen lahja on jonkun verran kalliimpi.
Kolmelle lapsellemme olemme ostaneet jokaiselle 3 omaa ja yhden yhteisen. Niihin on mennyt n.300.[/QUOTE]

mutta mitä olet ostanut, edes minkä tyyppistä?

ollaan siskonkanssa nyt molemmat opiskelijoita (pikkusisko kyllä just valmistu, mut töihin vasta tammikuussa :) )
ostettiin puoliks lahjat meidän vanhemmille. äitille sitä mitä se kerää ja iskälle jotain muuta. ei tullut kalliiksi vaikka mieluiset lahjat tulee oleen. itseasiassa alennuksien jälkeen per lahja 24€
muille sukulaisille en sitten ostakkaan. paitsi siskolle. sen lahjan arvo on 40€

Sisarusten lapsille lahjat n.20-25euroa /per lärvi. Sitten sisaruksille puolisoineen n.20-30euron arvoinen lahja, esim. kodintekstiilejä, golfpalloja. Mun vanhemmille ostetaan yleensä yhteislahja mun veljien kanssa, tänä vuonna ostetaan mikro eli jokainen sijoittaa n.30. Mun pikkuveli yleensä vähemmän, kun niillä on muutenkin rahat tiukalla. Miehen tädeille punaviiniä ja juustotarjotin tmv. Meidän poitsun kummeille ostin pussilakanat, kun heillä ei ole lapsia ja aina meidän poikaa kuitenkin musitavat synttäreinä ja jouluna.

Kirjoja, pyyhkeitä, pussilakanat tarjouksesta, saunatavaraa, Aarikan koruja, kaulahuiveja jne. Yleensä yksi lahja on ollut 15-30€ arvoltaan. Kummien vanhemmille ihan vaan joulukukka, kynttilä tai suklaarasia eli "joulumuistaminen", mutta ei mitään varsinaista lahjaa.

Mä hankin lahjat äidilleni, puolisolleni, hänen vanhemmilleen ja siskolleen sekä serkkujen lapsille ja kolmelle kummilapselle. Kaikkien muiden aikuisten kanssa on sovittu että mitään ei hankita, ainoa poikkeus on jos joku haluaa antaa jotakin itse tekemäänsä tai jos sattuu löytämään jonkun aivan prikulleen toiselle sopivan jutun esim. sisäpiirijuttuihin ja -vitseihin liittyen.

Lahjan arvo on mulle toissijainen asia, enemmän arvostan sitä että se on krääsän ja tilpehöörin sijaan itsetehtyä tai jotakin käytännöllistä ja kestävää mitä saaja oikeasti tarvitsee tai on halunnut ja joka on siten hankittu vain häntä ajatellen.

[QUOTE="vieras";25180683]Äidille tuoksu, mummolle pyjama, veljelle 2xstand up-dvd+suklaata, veljen avokille tän vuoden muumumuki+ihana vartalovoi... Lapsille on sit dubloja, palikoita, kirjoja, brion vedettävät lelut, lelukoira yms. :)[/QUOTE]

Nii ja vielä lasten kummeille on jokaiselle suklaarasia ja loimu glögi. :)

Marimekon pöytäliina siskolle 60-80e
Marimekon meikkilaukku, 2*20e lahjokortti S-kauppoihin siskolle n.60e
10krt hierojaa miehelle
lapsen kummeille jotain n.15-40e
isälle harrastukseen liittyviä juttuja n.100
äidille pata ja lahjakortti manikyyriin n.150
anopille kylmälaukkuostoskassi, vallilan verhokappa, lautasliinoja, jotai ruokia jne. N.50e
appiukolle jotakin erähenkinen selviytymispakkaus (metsä & urheilijaihmiselle) n.50
miehen sisarukset n.50e lahjat tai lahjakortit

Yhteistyössä