minkälaista pakkasrajaa pidätte 1-vuotiaalle...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "suti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"suti"

Vieras
eli siinäpä kysymys...minä oon ollu meidän 1-v:n kanssa jo 3päivää sisällä putkeen...jokohan uskaltais huomenna lähtee käymään ulkona pakkasista huolimatta...?

Menkää vaan, mutta älkää menkö kauas jotta kylmetessä pääsette nopeasti sisälle :) Minä pysyn sisällä tuon 2-vuotiaani kanssa ellei sitten tule pakkotilanne, ja jaksan pukea sen 15min vuoksi minkä tuo taapero noilla pakkasilla pihalla kestää :D

-15 ei tod. lähetä enää ulkoilemaan, mutta aina alle -10 mietin ihan tilanteen mukaan kun ei tuo lapsi vielä hirveesti liiku ulkona paksuissa vaatteissa. Jos tulee ja on -8, saattaa jäädä silloinkin väliin.
Mutta kovilla pakkasilla voi lapsen topata vaunuihin ja käydä pienellä kävelyllä tai kaupungilla tai kirjastossa tai kirppiksellä tai jotain niin ei tarvii kotana kyykkiä!

Ollaan ulkoiltu kyllä päivittäin nytkin aamulla 2h ulkona lumessa möyrimässä mittari näytti -19 astetta, itsellä vilpoinen muksulla lämmin kun sisälle tultiin. Samoin vaikka rattailla eilen käytiin kävelylenkillä niin muksu oli lämmin vaikka paikallaan istui, viltti vaan päälle ja ei lyki suoraan kasvot viimaan päin niin hyvin tarkenee.

Alkuperäinen kirjoittaja tätämä;23134982:
-15 ei tod. lähetä enää ulkoilemaan, mutta aina alle -10 mietin ihan tilanteen mukaan kun ei tuo lapsi vielä hirveesti liiku ulkona paksuissa vaatteissa. Jos tulee ja on -8, saattaa jäädä silloinkin väliin.
Mutta kovilla pakkasilla voi lapsen topata vaunuihin ja käydä pienellä kävelyllä tai kaupungilla tai kirjastossa tai kirppiksellä tai jotain niin ei tarvii kotana kyykkiä!

siis tuulee..

Meillä kyllä ulkoillaan - 18 asteessa, mutta ollaan vain pihalla ja vain sen aikaa kuin lapset viihtyvät. Kyllä ne sitten ilmoittavat, kun tulee kylmä. Tai mieluummin siis ennen sitä sisälle.
Meillä ulkoilu tarkoittaa siis riehumista pihalla, joten ei siinä heti kylmä tule. Vaunuissa lykkimiseen en ota kantaa. Meillä siis 2-vuotias ja 13 kk ikäiset tenavat, joten sisälle ei viitsi tuulettomalla -18 asteella jäädä.. Kukin tyylillään ja lapsista se on kiinni. Meillä tykkäävät peuhuta ja juosta ulkona, joten ei ole ongelmaa. Siis tuo pienempikin juoksee jo.

Yhteistyössä