minkälaista on sappikipu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auts
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

auts

Aktiivinen jäsen
03.11.2004
6 895
0
36
kun nyt muutama päivänä mulla on tullut sellasta kipua oikean rinnan alle kyljen puolelle... kestää noin 10-15s ihan helvetillinen kipu mikä säteilee olkapäähän.. sit menee ohi kunnes tulee taas :/ voiko olla sappikipua???

Voi olla, vaikka mielestäni vähän lyhyitä sappikipukohtauksiksi. Mulla oli sappikipukohtauksia yli vuoden ajan ja niitä luultiin selkäkivuiksi, eli kipu säteilee (yleensä?) muualle. Tuleeko ruokailun jälkeen?

aika lyhyttä on joo... mun eka kohtaus tuntui sydänkohtaukselta. lapaluissa tuntui painetta, rintaa puristi, yökötti jne. happamia röyhtäisyjä yms. kesti useamman tunnin.

kipu säteilee monesti ihan koko ylävatsalle. ja myös samalle kohalle selkään. ja helvetillistä on se kipu... kaksinkerroin joutuu moukaroimaan vatsaa että sais kivet liikahtamaan että nesteet virtais taas... tuo on liian lyhyt sappikivuksi. se kestää tunteja.... ellei sitten ole ns. pulssimainen kipu joka vaan pahenee ja pahenee ja lopulta on kokoaikaista. sitten se luultavimmin on sappikipua.

Mulla on alkanut niin että tuntuu ensin voimakkaana närästyksenä, stten kipu kovenee ja ei pysty kävelemäänkään kunnolla. Mulla kipu säteilee selkään ja röyhtäsyttää, jonkin verran ja on huono olo. Kohtaus kestää muutamaan tunnin (viimeks tais kestää 3 tuntia) ja sen jälkeen mulla on ollu ylävatsa pari päivää todella hellänä....

Yhteistyössä