Minkälaista on sairaanhoitajan työ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mehmeheh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Asiaan en voi suoraan vastata, muutakuin TEE SE!! =)
Vaihdoin ihan toiselta alalta sh-opiskelijaksi ja päivääkään en ole katunut. Työmahdollisuuksia on monia, ja varmasti riittää töitä tulevaisuudessa. Palkkaus nyt ei tietenkään ole niin hyvä, kuin jossain miesvaltaisella alalla, mutta mutta kyllä sillä normaalisti elävät pärjäävät :)

Riippuu paljon mihin suuntautuu, osa on mekaanista taitavuutta ja osa taas varsinaista puhetyöläisen hommaa, on paljon vastuuta ja vähemmän vastuuta, riippuu tiimistä ja toimenkuvasta.
En osaisi muutakaan tehdä, itse sairaiden lasten parissa siis työskentelen,

Mites muuten, voiko erikoistua vaikka esimerkiksi lapsiin, että olisi vain lastensairaanhoitaja, vai onko se "nimike" automaattisesti ihan vain sairaanhoitaja? Että riippuu sit ihan työpaikasta, keitä hoitaa? Vai miten tää menee?

Miten äkkiä hajuihin ja kakkavaippoihin tottuu, vai oliko ne teille alusta lähtien jo ihan ok?
Mua kiinnostaa kans sairaanhoito- ja terveydenhoitoalat noin niin kuin teoriassa, mutta pikkusen kaikki eritteet arveluttaa. Kannattaako edes hakea opiskelemaan, jos toisten uloste tai oksennukset vähän pelottaa? Luulen kuitenkin, että karaistuisin ja tottuisin niihin. Ei kai kukaan muukaan varmaan niiden siivoamista rakasta, mutta se on välttämätön paha siinä työssä.

Ei se työ kokonaan ole niitä kakkoja ja oksuja! Jos oot vanhusten kaa tai sairaalassa varmaan useemmin joudut olee niiden kans tekemisis.kohossa ja ta:lla vähemmän

[QUOTE="mä";26972441]Työ itsessään on kivaa ja vastuullista. Mutta todella paljon työpaikkakiusaamista, pahan puhumista jne.[/QUOTE]Niinkuin missä tahansa naisvaltaisella alalla tai missä tahansa työpaikassa jossa on useita naisia. Naiset keksivät aina syitä olla kateellisia toisilleen, juoruta, kiusata ja puukottaa toisiaan selkään.

Yhteistyössä