Minkälaista on raskausajan pahoinvointi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja carolines86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

carolines86

Vieras
Haluaisin kysyä teiltä, jotka asiasta tiedätte että minkälaista raskausajan pahoinvointi ja yökötys on? Mulla on menkat 3 päivää myöhässä ja nyt on ollu 3-4 päivää sellaista yökötystä melkein koko ajan että tekee pahaa syödäkään mitään. Ja sit kun yskii niin tuntuu että oksennus tulee...:( Onko raskausajan pahoinvointi tämän tyylistä vai minkälaista? Mullahan ei siis lapsia ole vielä, kuten varmaan arvasittekin kun tällaisia kyselen.:D

Ekassa raskaudessa oli ällöttävä olo jos edellisestä syömisestä oli yli kolme tuntia. Silloin söin kokoajan. Oksennus tuli varoittamatta, ilman äklötystä pari kertaa viikossa.

Toisesssa oli viisi viikkoa kestävä krapula. Silloin en oksentanut kertaakaan, mutta kojo ajan öklötti.

Mulla oli kuin krapulan ja merisairauden yhdistelmä. Ihan älyttömän huono ja oksettava olo 24/7.Koko ajan oksettaa ja välillä oksentaa. Kaikki hajut on tosi voimakkaita, ihan kuin hajuaisti ois parantunu 1000 kertaiseksi. Olin sairaslomalla ja makasin vain sängyssä ja kävin oksentamassa vessassa ja joskus sängyn viereiseen ämpäriin. Telkkaria ei pystynyy katsoo pahimpina hetkinä enkä pystyny lukee. Tämä loppui rv 15. eli 3 kk kesti.

Mä en varsinaisesti oksentanut kertaakaan, vaan koko ajan oli sellainen kuvotusolo, todella huono olo mihin ei ollut helpotusta. Hajut oli tuhatkertaisesti voimakkaampia ja en pystynyt olemaan keittiössä kun mies teki liharuokaa.

kahdesti pahasta rask.pahoinvoinnista kärsineenä sanoisin, että se tuntuu siltä kuin olisit keikkuvassa laivassa kamalassa krapulassa... Se matka vaan kestää useemman viikon...

kahdesti pahasta rask.pahoinvoinnista kärsineenä sanoisin, että se tuntuu siltä kuin olisit keikkuvassa laivassa kamalassa krapulassa... Se matka vaan kestää useemman viikon...

hyvin sanottu. tuolta se just tuntuu. useat ihmiset eivät tunnu ymmärtävän, että raskauspahoinvointi ei ole semmoista pientä ja söpöä kuten telkkarissa: aamuisin hetken heikottaa ja pienen oksun jälkeen ollaan taas niinkuin ei mitään. mulla se pahoinvointi oli pahimmillaan sitä, että makasin sängyssä, ja oksu tuli siitä kun vaihdoin asentoa. kamalaa aikaa, ihan kamalaa!

hyvin sanottu. tuolta se just tuntuu. useat ihmiset eivät tunnu ymmärtävän, että raskauspahoinvointi ei ole semmoista pientä ja söpöä kuten telkkarissa: aamuisin hetken heikottaa ja pienen oksun jälkeen ollaan taas niinkuin ei mitään. mulla se pahoinvointi oli pahimmillaan sitä, että makasin sängyssä, ja oksu tuli siitä kun vaihdoin asentoa. kamalaa aikaa, ihan kamalaa!

Olisipa se ollut tuollaista pientä ja söpöä :D Yhtä pahana mulla on ollut, tullut siis pienestäkin liikahduksesta. Onkohan mulla nyt 29 viikko menossa ja tällä viikolla olen edelleen oksentanut niin valtavasti että huhhuh.

Tai sitten muutaman kuukauden...Minulla pahoinvointi ja oksentelu loppui vasta synnytykseen molemmissa raskauksissa.

Ihan normipahoinvoinnilta se tuntuu. Samalta kuin olisit sairas, esim. vatsataudissa ja kovassa kuumeessa.

[QUOTE="vieras";22012371]tässä rupee jo tuntumaan etten haluakaan raskaaks jos pahoinvointi on tollasta.[/QUOTE]

mulla jäi kyllä tuosta pahoinvoinnista sellaiset traumat, että en varmaan halua toista lasta. tai siis en henkisesti kykene enää raskauteen. mutta mulla nyt oli kamalasti kaikkea muutakin vaivaa raskaudessa, joten ei se ihan täysin tosta pahoinvoinnistakaan johdu.

Mulla kesti pahoinvointi kanssa koko raskauden ajan. Alkoi melkein heti plussan jälkeen ja oksensin sisuskalujani pihalle viikoille 16 asti, sitten kuvotukset lieventyivät hieman joksikin aikaa ja kunnon oksentelu alkoi taas hieman ennen 30. raskausviikkoa. Se loppuraskauden pahoinvointi oli yhtä helvettiä. Oksentaminen ison mahan kanssa ja ne vatsakrampit ja kipeä ruokatorvi mitkä siitä laattaamisesta sai vielä lisävaivoiksi oli niin vitun hirveää. Ja ihan viimeisilläni ollessa oksentaminen aiheutti vielä supistuksiakin niin, että itkua väänsin samalla ku pönttöä halailin.

Traumat jäi (raskaus oli pahoinvoinnin lisäksi muutenkin vaikea) enkä tiedä uskallanko hankkia enää lisää lapsia.

Yhteistyössä