Minkälaisia päiviä teidän esikoululaiset on hoidosa, te jotka olette kotona nuorempien kanssa?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apua

Vieras
Mä en tajua oikein tuosta esikoulusta mitään...pitääkö olla joka päivä ja miten hoito sen jälkeen ym? Itse jään kotiin vauvan ja nuoremman lapsen kanssa, kun esikoinen menee syksyllä esikouluun. Pitääkö siis puolenpäivän aikaan lähteä eskarilaista hakemaan, juuri kun 2 nuorempaa menisi päiväunille? Miten teillä muilla järjestetty?

Eskari on vapaaehtoinen ei sinne oo pakko mennä ollenkaan, YLEENSÄ jos vanhempi/vanhemmat on kotona niin lapsi on eskarissa sen eskariajan eli 4 tuntia. Sit jos vanhemmat on töissä niin on ehkä tarvetta myös päivähoidolle eskarin lisäksi.
Vapaa päiviä toki saa pitää mutta mä ainakin otan eskarin kouluharjoitteluna ja ei sieltäkään alvariinsa ilman syytä pois olla

Meillä tyttö on eskarissa klo 9-13, ja tiistaisin ja keskiviikkosin osa-aikahoidossa eskarin lisäks klo 13-15. Ja kulkee itsekseen tuon tosi lyhyen ja turvallisen matkan eskariin ja sieltä kotiin (vajaa puol kilometriä, ei autoteitä matkalla).

Sitä se oli meillä viime talvi :) Mies vei töihin mennessään eskarilaisen ja minä lähdin 11:30 hakemaan vjaa 4- ja 1v:n kanssa kävellen tai bussilla. Bussilla mentiin niinä päivinä, kun kesimmäinen jäi paluumatkalla kerhoon 2,5 tunniksi. Pari ruhtinaallista tuntia kotona, kuopus ja eskarilainen mukaan ja hakemaan kerholaista. Onneksi kuopus oli hyvä nukkumaan päikkärinsä rattaissa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
meillä eskarilainen kulkee itsekseen. =)

Meillä ei saa kulkea, yli 18 vuotiaan pitää viedä ja hakea

niinpä, ei meilläkään periaatteessa, mutta tuo päiväkoti, missä eskari on, sijaitsee meidän takapihalla ja johtajan ja opettajien mielipide oli se, että meidän likka osaa kulkea yksin.

mites, ei teidän nuorimmainen nukahtaisi rattaihin/vaunuihin? pystytkö siirtämään päikkäriaikoja?

onko eskari kuinka kaukana?

Meillä eskarilainen kulkee aamulla bussilla kouluun ja iltapäivällä taksilla kotiin. Matkaa kertyykin yhteen suuntaan ihan kiitettävästi, nimittäin reilu 20km. Ite olen kotona kahden nuorimmaisen kanssa.

.

mites, ei teidän nuorimmainen nukahtaisi rattaihin/vaunuihin? pystytkö siirtämään päikkäriaikoja?

onko eskari kuinka kaukana?[/quote]

Niin, en tiedä tuosta nuorimmaisen nukkumisesta kun ei ole vielä syntynytkään ;) Eskariin luultavasti vajaa 1km,mutta ei tod voi yksin päästää lasta kulkemaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
.

Niin, en tiedä tuosta nuorimmaisen nukkumisesta kun ei ole vielä syntynytkään ;) Eskariin luultavasti vajaa 1km,mutta ei tod voi yksin päästää lasta kulkemaan...[/quote]

Sittenhän se nuorimmainen kulkee kivasti mukana ja alkuun nukkuu kyllä rattaissa mennen tullen

Alkuperäinen kirjoittaja nellynoora:
Meillä kouluauto hakee 8.10 ja tuo 12.45

Meillä tuskin mahdollista koulukyydillä päästä...Itsellä ei kyllä ajokorttia ja kiva kahden lapsen kanssa lähteä kuskaamaan vaunuilla.

Onko teillä pitkäkin matka eskariin? Onko se päiväkodissa ja mahdollista, että aamulla pääsisi isän kyydissä? Onko teillä naapuria tai tuttavaa, jonka kanssa olisi mahdollista järjestää kimppakyytejä? Mihin kellonaikaan eskari on ja onko sinne mahdollista mennä jo aiemmin? Eskarin ulkopuolisista tunneista voi kyllä joutua maksamaan jotain.

Meillä eskaria oli 9 - 12, mutta tyttö tosiaan sai mennä jo vaille kahdeksan, eikä maksanut mitään koska kokonaisaika jäi alle 5 tuntiin :)

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
.

Niin, en tiedä tuosta nuorimmaisen nukkumisesta kun ei ole vielä syntynytkään ;) Eskariin luultavasti vajaa 1km,mutta ei tod voi yksin päästää lasta kulkemaan...

Sittenhän se nuorimmainen kulkee kivasti mukana ja alkuun nukkuu kyllä rattaissa mennen tullen[/quote]

Juu, toi silloin 3v onkin ongelma...en tiedä vielä eskariajoista mitään, nyt vasta saatiin esikoisen hoidosta hakemuslappu (on ryhmiksessä)

Vajaa kilometri nyt ei ole matka eikä mikään! Vauvan nyt uskoisi nukkuvan vaunuissa mennen tullen, kävellenkään ei aikaa mene kamalasti. Jos keskimmäinen on kovin pieni ja huono/laiska kävelemään, seisontalauta hänelle.