minkälaiset välit teillä on aikuistuneisiin ja teini-ikäisiin lapsiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mammaks"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mammaks"

Vieras
Minun lapset asuvat omissa kodeissaan. Toinen käy aika säännöllisesti ja toinen jouluna ja syntymäpäivänä kylässä. Samassa kaupungissa asutaan. En käy itsekään kovin usein kylässä heidän luonaan. Meillä on aika etäiset välit, vähän harmittaa mutta elämä jatkuu.

Toinen lapsista ei ole viihtynyt teini-iän jälkeen kotona juuri ollenkaan, on kyllä kotoa saanut kaikki tarvittavat.

Mun vanhin täyttää tänä vuonna 15v, mun mielestä meillä on läheiset välit (läheisemmät kun mulla esim. omiin vanhempiini tuon ikäisenä). En kyllä uskalla edes ajatella sitä aikaa kun lapset muuttaa pois kotoa... :D
Toivottavasti käyvät usein ja välit kaikkiin säilyisi kunnossa.

Oikein hyvät. Me ollaan varsin sukurakkaita, joten jotkut kekkerit (jonkun nimipäivät, syntymäpäivät, äitienpäivä, isäinpäivä tai joku muu juhlapäivä) on vähintään kerran kuussa. Syyskuu on ainoa kuukausi, kun mitään tällaista suvun yhteen kokoavaa juhlapäivää ei ole. Tykkään järjestää sukupäivällisiä ihan muutenkin isommalla ja pienemmällä kokoonpanolla.

Kuopus asuu vielä mun kanssani, esikoinen on naimisissa. Esikoinen soittelee ja tekstailee vähintään kerran viikossa. Olen myös varsin paljon tekemisissä siskoni pojan ja hänen avovaimonsa kanssa, just eilen siskonpoika soitti ja kyseli kuulumisia. Asutaan koko klaani kahden kilometrin säteellä toisistamme.

Oikein hyvät.
Tapaamme melkein päivittäin ja lapset puolisoineen käyvät useita kertoja viikossa syömässä, oleilemassa ja auttamassa eri hommissa. Hoida myös lapsenlapsia aika paljon (ja lapset sisarustensakin lapsia). Ketään ei ole vielä jouduttu laittamaan kunnallisen perhepäivähoitoon tai tarhaan.

:)

Yhteistyössä