Minkälaiset vaatteet 30+ naiselle mummon hautajaisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viesti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
pellavapöksyt talvella?

Miten olis mustat villakangashousut tai musta puolihame tai jakkupuku? Jakku on aina tyylikkäämpi kuin neule.

Mutta ihan tarkkaan ottaen menet hautajaisiin muummosi, perheesi ja itsesi tähden, joten pukeudu niin kuin itse tahdot.

Kyllä ne pellavahousut käy. Ei kantsi hautajaisten takia lähtee ostamaan muita jos ei muuten oo tarvetta.
Olin tänään hautajaisissa ja vaatetta oli laidasta laitaan. Just joku musta neuletakki käy hyvin tai ihan vaan tumma paitapusero tms.

• Tykkää
Reactions: rops
[QUOTE="vieras";25331767]pellavapöksyt talvella?

Miten olis mustat villakangashousut tai musta puolihame tai jakkupuku? Jakku on aina tyylikkäämpi kuin neule.

Mutta ihan tarkkaan ottaen menet hautajaisiin muummosi, perheesi ja itsesi tähden, joten pukeudu niin kuin itse tahdot.[/QUOTE]
No ei tarvitse pukeutua niin virallisesti, jos ei ole valmiiksi jo kaapissa jakkuja odottamassa. Et ole tainnut käydä normaalien ihmisten hautajaisissa. Ketään ei siellä liikuta miten joku on pukeutunut. Siisteys ja asiallisuus riittää.

• Tykkää
[QUOTE="vieras";25331827]No ei tarvitse pukeutua niin virallisesti, jos ei ole valmiiksi jo kaapissa jakkuja odottamassa. Et ole tainnut käydä normaalien ihmisten hautajaisissa. Ketään ei siellä liikuta miten joku on pukeutunut. Siisteys ja asiallisuus riittää.[/QUOTE]

Sanoin, että oman mummon hautajaisissa saa pukeutua niin kuin lystää.

Ja en, olen ollut onnekas, olen ollut eläissäni vain yksissä hautajaisissa ja vainaa ei ollut minulle läheinen.

Sen sijaan minulla on ollut mustia, myös hautajaisiin sopivia asuja kaapissani jo 15 vuotta. Olen 40v, enkä tarvitse työni puolesta jakkupukuja. Minusta se vaan on normaali vaatekerta, joka jokaisella on. Niinkuin miehillä puku.

Pikkumusta, pashmina/jakku ja mustat saapikkaat/nilkkurit. Kuuluu mielestäni jokaisen ihmisen perusvaatteisiin mitä pidetään kaapissa vaikkei kovin usein käytettäisikään.

[QUOTE="BangBang";25331972]Pikkumusta, pashmina/jakku ja mustat saapikkaat/nilkkurit. Kuuluu mielestäni jokaisen ihmisen perusvaatteisiin mitä pidetään kaapissa vaikkei kovin usein käytettäisikään.[/QUOTE]

Samaan sarjaan kuuluu mustat suorat housut ja musta jakku.
Kestää aikaa ja voi käyttää niin monella tapaa etten ihan ymmärrä miksi näitä ei jokainen hankkisi.

Mä oon 30+ nainen, ja olin juuri pari kk sitten mummoni hautajaisissa. Mulla oli mustat suorat housut ja siisti musta, pitkähihainen pusero. Ei todellakaan mitään jakkupukua.

[QUOTE="BangBang";25331972]Pikkumusta, pashmina/jakku ja mustat saapikkaat/nilkkurit. Kuuluu mielestäni jokaisen ihmisen perusvaatteisiin mitä pidetään kaapissa vaikkei kovin usein käytettäisikään.[/QUOTE]
Liian juhlavaa hautajaisiin ja iso osa naisista ei ole niin naisellisia, että näin ikinä edes pukeutuisi.

Saapikkaat ja jakkupuku eivät todellakaan ole ajattomia, että niitä kannattaisi ostaa kaappiin seisomaan.

[QUOTE="repa";25331982]Samaan sarjaan kuuluu mustat suorat housut ja musta jakku.
Kestää aikaa ja voi käyttää niin monella tapaa etten ihan ymmärrä miksi näitä ei jokainen hankkisi.[/QUOTE]

Olen 40v enkä omista yhtään ainutta mustaa jakkupukua, mielestäni ne ovat jäänne tuolta 80 luvulta tai sitten käytetään työssä. Minun vaatteeni ovat nykymuodin mukaisia ja varmasti löytyy hautajaisiin sopivat vaatteet ilman jakkupukuja.

Haloo nyt eletään vuotta 2011! Otappa kuule ja pistä sinäkin se vaatekaappisi ajan tasalle!

• Tykkää
[QUOTE="vieraana";25332008]Mä oon 30+ nainen, ja olin juuri pari kk sitten mummoni hautajaisissa. Mulla oli mustat suorat housut ja siisti musta, pitkähihainen pusero. Ei todellakaan mitään jakkupukua.[/QUOTE]

Näin se menee nykyään, ei pidetä jakkupukuja enää. Itse en ole moista kapistusta omistanut ikinä.

Yhteistyössä