Minkälaiset päivä rutiinit teillä on, eli mihin aikaan yleensä mitäkin, vai onko rutiineja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mammax2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mammax2

Vieras
Montako lasta teillä on ja minkä ikäisiä, tyttöjä/poikia/molempia?

Elikkäs millainen päivä teillä yleensä on? Mihin aikaan aamulla heräätte? Mihin aikaan aamupala, mitä kukin yleensä syö aamuisin?

Ulkoiletteko aamupäivällä ja mihin aikaan, kuinka kauan, mitä yleensä teette ulkona?

Mihin aikaan on ensimmäinen ruoka, mitä yleensä ruuaksi?

Nukutaanko teillä päiväunet?

Syödäänkö teillä illalla vielä toinen lämmin ateria? Ulkoiletteko vielä iltasella?

Mihin aikaan iltapala (mitä teillä iltapalaksi?), iltatouhut (mitä niihin jokapäivä kuuluu?)!

Mihin aikaan lapset on nukkumassa? Nukkuvatko omassa huoneessa vai missä? Heräävätkö kertaakaan yön aikana?

:)) Tälläinen kysymys :))

mulla vaan yks lapsi, poika 1,5v. Herätään kaheksalta, puolen tuntia siitä niin poika syö puuron ja minä leivän.Yleensä 10-11 aikaan mennään pihaan ja 12 aikaan tullaan sisään syömään, tai siis poika syö.Yleensä meillä jotain laatikkoo tai keittoo.Sit luetaan kirjaa ja leikitään, poika menee yhen aikaan päiväunille ulos ja nukkuu 1,5h. Sen aikaa mä teen koulutehtäviä. Puol 4 Syödään kaikki, mieskin jos ei oo iltavuorossa.Jos mulla on iltakoulua niin syödään jo kolmelta ja neljältä mä lähen kouluun.Jos mies on iltavuorossa niin vien pojan eka papalle hoitoon, muuten poju jää isin kaa kotiin leikkimään.Joskus mennään vielä 5 jälkee pariks tunniks ulos mutta ei joka päivä, sillon jos mies on iltavuorossa niin varmana mennään, muuten iskis tylsyys. Sitte puol 8 poika syö puuron ja mä teen miehelle jotain iltapalaa. Jokatoinen päivä poika käy kylvyssä tai suihkussa.Sit katotaan hetki jotain piirrettyä ja puol 9 aikaan poika menee sänkyynsä, huutaa hetken ja nukahtaa. Herää 1-3 kertaa yöllä itkemään ja nukkuu omassa huoneessa. Tulikohan tarpeeks tyhjentävästi :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Mammax2:
1 poika, 4 vuotta

Elikkäs millainen päivä teillä yleensä on? Mihin aikaan aamulla heräätte? Mihin aikaan aamupala, mitä kukin yleensä syö aamuisin?
Aamulla herätään 8-9 välillä, siitä n. tunnin päästä syö aamupalaksi muroja, jugurttia, puuroa, mitä milloinki.

Ulkoiletteko aamupäivällä ja mihin aikaan, kuinka kauan, mitä yleensä teette ulkona?
Puolenpäivän aikaan mennään ulos, ja ollaan 2-3 tuntia. Leikitään koiran kanssa, käydään kävelemässä, ja sit noita pojan omia juttuja.. Yleensä hää kyllä leikkii naapurin likan kanssa.

Mihin aikaan on ensimmäinen ruoka, mitä yleensä ruuaksi?
Meillä on vaan yks lämmin ruoka päivässä, satunnaisten puurojen lisäksi. Eli lämmin ruoka on 16-17 välillä.

Nukutaanko teillä päiväunet?
Ei nukuta enää päikkäreitä.

Syödäänkö teillä illalla vielä toinen lämmin ateria? Ulkoiletteko vielä iltasella?
Jos vielä ulkoillaan nii 18-19 välillä.

Mihin aikaan iltapala (mitä teillä iltapalaksi?), iltatouhut (mitä niihin jokapäivä kuuluu?)!
Illalla iltapalaksi puuroa tai jotain muuta joskus 19.30-20 aikaan. Sit yökkäri päälle, pisut pesut ja kirjan valinta. Iltasatu luetaan olkkarin sohvalla josta menee sit omaan sänkyyn n. klo 20.30.
Jos meillä on sauna-tai suihkuilta, nii siellä käydään ennen iltapalaa.

Mihin aikaan lapset on nukkumassa? Nukkuvatko omassa huoneessa vai missä? Heräävätkö kertaakaan yön aikana?
Poika nukkuu omassa huoneessaan, yhdeksän pintaan on jo hiljasta. Yöheräily on aika kausittaista, yleensä kuitenki nukkuu koko yön heräämättä.

=)

Alkuperäinen kirjoittaja Mammax2:
1 poika

Elikkäs millainen päivä teillä yleensä on? Mihin aikaan aamulla heräätte?
9.30-10.30
Mihin aikaan aamupala, mitä kukin yleensä syö aamuisin?
Poika syö puuroa, voileipää tai jugurttia

Ulkoiletteko aamupäivällä ja mihin aikaan, kuinka kauan, mitä yleensä teette ulkona? -

Mihin aikaan on ensimmäinen ruoka, mitä yleensä ruuaksi? 12 aikaan..
Vaihtelee paljon. Usein edelliseltä päivältä jäänyttä ruokaa

Nukutaanko teillä päiväunet? Juu.. N. klo 12.30-15

Syödäänkö teillä illalla vielä toinen lämmin ateria? Kyllä, silloin kun mies tulee kotiin
Ulkoiletteko vielä iltasella? Silloin vasta ulkoillaan

Mihin aikaan iltapala (mitä teillä iltapalaksi?)
N. klo 19 iltapalana puuro
, iltatouhut (mitä niihin jokapäivä kuuluu?)! Syöminen, yövaatteitten ja vaipan vaihto, valojen himmenys ja sitten "luetaan" hetki sohvalla

Mihin aikaan lapset on nukkumassa? Ennen kello 20.00
Nukkuvatko omassa huoneessa vai missä? Omassa huoneessa
Heräävätkö kertaakaan yön aikana? Ei enää (onneksi)

Tietyt rutiinit meillä on, mielestäni helpottaa arjen sujumista. Lapset 4v ja 2v. Heräävät yleensä viimeistään 7.30, minä olen hereillä jo aiemmin ja touhuan jo päivän ruoat valmiiksi siihen aikaan jos ei ole eilistä ruokaa. Pyrin tekemään aina kerralla kahden päivän ruoan, eli meillä ei todellakaan kokata joka pv, vaan eilinen kelpaa hyvin miksron kautta tulleena.
Kerhot muutamina aamuina viikossa aamusta heti, ja jos ei kerhoja niin poikkeuksetta ulkoillaan.
Syömään 11-12välillä. Päikkärit molemmilla vielä n.12.30-14. Sitten taasen ulkoillaan, mennään kirjastoon tms. Harvoin sisällä törötetään.
Iltaruoka syödään n.17maissa. Ja sitten enää harvemmin mennään ulos kun on jo kaksi kertaa ulkoiltu, ellei olla sitten aamusta kerhoiltu.
Iltapala siinä klo 20maissa ja unille mennään klo21maissa. Äitikin menee samaan aikaan, koska aamuvirkkuna tykkää rueta touhuamaan jo aamuvarhaisella ruokia yms. En tykkää jäähä vetelehtimään sänkyyn. Ai niin, päikkärien aikaan minäkin monesti lepäilen sängyssä lukien ja kuulostelen masuasukin liikehdintää.

Yhteistyössä