Minkälaiset kevätkengät 1 vuotiaalle?

Tallamuspurkuna

Aktiivinen jäsen
10.04.2008
6 762
0
36
Minkälaiset kengät ostan tuolle kuopukselle? Ikää 1v 1kk eikä kävele vielä.
Nyt jalassa on Tepsun talvikengät, kokoa 20 villasukan kanssa. Mutta mitkä ostan seuraavaksi? Ainakin vartta pitäisi olla että varmasti tukee nilkkaa kun se kävelemisen harjoittelu on varmaan hyvinkin pian kuitenkin ajankohtaista Ei siis edes tuen kanssa vielä kävele.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Onko niissä varttakin? Tukemaan nilkkaa?

Voisko joku kertoo, että miksi sitä nilkkaa pitää tukea? Sisällähän lapsi kävelee ilman kenkiä, eikä nilkkaa tartte sillonkaan tukea. Ei edes sillon kun vasta harjotellaan kävelyä. Eri asia tietty jos joku virheasento tms. Mitä nyt oon kaupoissa pyöriny kenkäostoksilla, eipä ole varrellisia kevät-ensikenkiä näkynyt millään valmistajalla.

No Tepsut on ainakin ollu hyvät nyt talvella :) Niitä esikoisellakin käytettiin.
En tarkoittanutkaan että ihan varrelliset kengät. Mutta toivoisin että olisi vähän tukevammat kuin esim. sandaalit. Ja ihan vaan sen vuoksi ettei vielä edes harjoittele kävelyä eli se on esissä varmaankin kevään/kesän aikana se kävelemään lähtö. Silloin on hyvä olla jalassa tukevat kengät. Paljain jaloin kävelyhän olisi kaikista paras ;) Mutta sitä ei ulkona voi tehdä kuin omalla pihalla.

Nopeasti kenkäkaupassa myyjältä kevätkenkiä tiedustelin, lapsi nyt 1,3kk. Suositteli meille ainakin ihan ensiaskelkenkiä, juuri siksi että tukevat kantapäätä paremmin, kuin esim. tavalliset lenkkarit.

Alkuperäinen kirjoittaja björn:
http://www.asos.com/Dg-Baby/Dg-Baby-Red-White-And-Blue-Trainers/Prod/pgeproduct.aspx?iid=522627&cid=7471&sh=0&pge=0&pgesize=20&sort=-1&clr=Navy

Hmm, ei varmaan enää kävelevän vauvan kengät.. Muuten ok.

http://www.asos.com/Dg-Baby/Dg-Baby-Red-White-And-Blue-Trainers/Prod/pgeproduct.aspx?iid=522627&cid=7471&sh=0&pge=0&pgesize=20&sort=-1&clr=Navy

mukavia vaatteita, voiko tuolta tilata suomeenkin vai tuleeko liikaa jotain tullimaksuja?

Alkuperäinen kirjoittaja Rinoa:

mukavia vaatteita, voiko tuolta tilata suomeenkin vai tuleeko liikaa jotain tullimaksuja?

Voi, eikä siinä tule kuin postimaksut koska tulee EU:n sisältä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi taas provoisoidut? Sinulle oli asiallinenkin palaute.

Koska mua henkilökohtaisesti ärsyttää että joku siteeraa mua ja kommentoi pelkällä hymiöllä.

Mutta asiaan, joo isoin koko 9kk.

Just. No tässä ketjussa oli kyse lähinnä kävelevien tai kohta kävelemään lähtevien lasten kengistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rinoa:

Voi, eikä siinä tule kuin postimaksut koska tulee EU:n sisältä.

Ok, kiva olisi tilata jotain kunhan jaksan selvitellä tuota tilaus systeemiä :)

Koska mua henkilökohtaisesti ärsyttää että joku siteeraa mua ja kommentoi pelkällä hymiöllä.

Just. No tässä ketjussa oli kyse lähinnä kävelevien tai kohta kävelemään lähtevien lasten kengistä.

Ei mitään merkitystä jos juuri tuota väriä ei ole saatavana isompana tossa puljussa.

Ei mitään merkitystä jos juuri tuota väriä ei ole saatavana isompana tossa puljussa.

[ ] kiinnostaa
[x] ei kiinnosta

[ ] kiinnostaa
[x] ei kiinnosta

Omaperäistä (y)

Sitten, kun alkaa kävellä niin nahkaiset, nauhalliset ensiaskelkegät. Sellaiset nilkkurimalliset.

Piirrä lapsen jalka paperille niin saat sovitettua kengän pohjalliseen. Tyhjää tilaa pitää jäädä 0,5 cm käyntivaraa ja noin 1 cm kasvuvaraa.

Kengän pohjan pitää olla hiukan taipuisa kärjestä, mutta kierrettäessä sivuttain pohja ei saa taipua.

just luin vanhasta vauva- lehdestä (olikohan vuodelta 2006) fysioterapeutin haastattelun lasten kengistä ja siinä oli että että ei saisi olla liian tukevat kengät kävelemään opettelevalla kun jalan oma lihaksisto ei pääse kehittymään. Meillä myös 1- vuotias jolle ensikenkiä etsitään ja Kavatin eco-kenkiä ollaan katseltu että voisivat olla hyvät. Tosin en kyllä nää mitään syytä miksi e kävelevällä tarvisi olla kenkiä. Eikö sellaiselle juuri tuollaiset tossupohjaiset olisi parhaat.

Yhteistyössä