Minkälainen turvaistuin 9kk vauvalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äityliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äityliini

Vieras
Apua kaipailisin meille ajankohtaisessa turvaistuimen vaihto-asiassa. Minkälainen turvaistuin kannattaisi hankkia kohta 9kk vauvalle? Pitääkö vielä tuon ikäisellä olla kahteen eri suuntaan säädettävä istuin, vai riittääkö kasvot menosuuntaan oleva? Tuntuu että markkinoilla niin valtava turvaistuin-viidakko ja hintahaitarikin melko suuri. Myyjät liikkeissä tietenkin aina suosittelee sitä kaikista "parasta" eli kalleinta, niin kuin kaukaloiden ja vaunujenkin suhteen. Jos jollain hyvää kokemusta jostain tietystä niin suositteluja kehiin, miksei myös risujakin! Kiitos!!

Minä en laittaisi 9 kk:n ikäistä vielä kasvot menosuuntaan olevaan istuimeen.
Käy kattomassa autoliiton sivuilta niiden turvaistuin testit, niistä saa ainakin jotain vinkkejä.

Mä ostin meijän pojalle just 9kk istuimen, jonka saa molempiin suuntiin. Saa matkustaa selkä menosuuntaan niin pitkään kun vaan mahtuu, toivottavasti lähemmäs 3-vuotiaaksi. Sen jälkeen sama istuin toimii toisin päin. Meillä on Akta Graco Cosmic Comfort xtp, josta mulla ei ole mitään valittamista. Yleensä näissä keskusteluissa haukutaan tämä istuin testivideon perusteella, jossa istuin on kuitenkin väärin kiinnitetty, eikä siinä testiautossa ole ollenkaan etupenkkiä, johon turvaistuin nojaa ainakin meillä... Toi oli ihan kohtuuhintainen istuin, muistaakseni 269? ja se on Akta Gracon parhaiten varusteltu istuin.

Koittakaa lasta istuimeen. Koittakaa istuinta autoon. Kun löytyy sellainen mikä on hyvä molemmin päin, ostakaa se. Moni istuin on hyvä kuvissa mut käytössä ihan suolesta. Tärkeintä on se et sopii autoon ja on oikein asennettu. Selkä menosuuntaan suositellaan 3v asti.

kiistatta ton ikäselle vielä olis hyväks olla selkä menosuuntaan, että itse en missään nimessä vielä noin pienelle ostaisi pelkästään kasvot menosuuntaan olevaa istuinta. yksi syy on se turvallisuus ja toinen on se että selkä menosuuntaan olevat istuimet saa yleensä aika hyvin kallistettua ja näin lapsen on mukavampi esim nukkua automatkoilla, kun ei tartte ihan istuma-asennossa olla, varsinkin jos välillä ajellaan pidempiä matkoja, istuinta en suoraan osaa suositella, meillä oli ensin pelkästään selkämenosuuntaan oleva istuin ja nyt sit ostettiin kun ikää oli vähän enemmän istuin minkä saa sekä selkämenosuuntaan että kasvot menosuuntaan. katteleppa autoliitoon turvaistuintesteistä tuota turvallisuuspuolta, hae googlella.

meille ostettiin besafen izi combi isofix. vauva vajaa 9kk kulkee siinä nyt selkä menosuuntaan, aikanaan voi kääntää naaman menosuuntaan. tosi helppo asentaa, isofix on näppärä ja turvallinen. ainoa mistä pieni miinus on aika pysty asento myöskin lepoasennossa.

Alkuperäinen kirjoittaja dask:
Mä ostin meijän pojalle just 9kk istuimen, jonka saa molempiin suuntiin. Saa matkustaa selkä menosuuntaan niin pitkään kun vaan mahtuu, toivottavasti lähemmäs 3-vuotiaaksi. Sen jälkeen sama istuin toimii toisin päin. Meillä on Akta Graco Cosmic Comfort xtp, josta mulla ei ole mitään valittamista. Yleensä näissä keskusteluissa haukutaan tämä istuin testivideon perusteella, jossa istuin on kuitenkin väärin kiinnitetty, eikä siinä testiautossa ole ollenkaan etupenkkiä, johon turvaistuin nojaa ainakin meillä... Toi oli ihan kohtuuhintainen istuin, muistaakseni 269? ja se on Akta Gracon parhaiten varusteltu istuin.

Mä peesaan tätä myös. on todella hyvä ollut meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja esikoisen äiti:
meille ostettiin besafen izi combi isofix. vauva vajaa 9kk kulkee siinä nyt selkä menosuuntaan, aikanaan voi kääntää naaman menosuuntaan. tosi helppo asentaa, isofix on näppärä ja turvallinen. ainoa mistä pieni miinus on aika pysty asento myöskin lepoasennossa.

Meilläkin on tämä, ja ollaan oltu tyytyväisiä. Tämä istuin on myös saanut hyvät arvosanat turvallisuustesteissä.

käännettävät istuimet eivät ole yhtä hyviä kuin joko-tai istuimet. Selkä menosuuntaan vaan ja myöhemmin naama menosuuntaan istuin. Näin meillä. 10 kk ikäinen istuu vielä kaukalossa, koska painokaan ei riitä seuraavaan istuimeen

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Ainut istuin mihin voisin edes harkita laittavani noin pienen kasvot menosuuntaan on Kiddy Comfort.

http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=1505

Tää on meillä! Ja on tosi kätevä/helppo käyttää, sekä vauva tykkää istua siinä(vissiin vähän mukavampi kuin turvakaukalo) :)

Yhteistyössä