Minkälainen sektio arpi? Montako sektiota tehty?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti04
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti04

Vieras
Minulla yksi tehty, siisti vaakaan tehty viilto. Kipeä kylläkin toisinaan mutta melkein näkymätön jo nyt (1,8v).
Ja haava oli kiinni metalliniiteillä, mites muilla?

Haava (vaakasuora) ommeltiin kiinni ompelein, jotka poistettiin sairaalassa kuuden päivän jälkeen itse sektiosta. Haava aukesi heti siinä samassa, kun niitä nipsittiin pois. Haava laitettiin "teipillä" takaisin kiinni. Arpi on ihan kamala; koholla ja punainen. Eikä se tuosta enää miksikään muutu, sillä sektiosta on kohta neljä vuotta aikaa. Ei tuo mun elämää mitenkään haittaa. Herättää vaan huomiota ja kummastusta (varsinkin lapsien keskuudessa) kun käydään uimassa tms.

Mulla 2 hätäsektiota takana, arpi pystypäin.Toisella kerralla leikattiin vanhaa arpikudosta pois, että saatiin haava siististi kiinni.Viimisestä sektiosta 3 kk aikaa, haava tumman punainen mutta mielestäni siisti.Pääasia on mielestäni että lapset saatiin terveinä mahasta ulos.

Takana 4 sectioo.Viimeisin 2,8vuotta sitten.Ala poikkiviilto tehtiin ekallakerralla ja sitten samasta viillosta kaikki seuraavat 3 kertaa.Sectio haava on parantunut aina hyvin.Enkä ole haavantakia tarvinnut lääkettä.Vain jälkisupistusten.Ne oli 4 kerralla helvetilliset!Näin monen section jälkeen tulee leikattuihin kudoksiin kiinnikkeitä jotka joskus nipistelee.Jumpalla nekin nipistykset saa pysymään poissa.Sekin on ihan kudoksista kiinni tuleeko niitä vai ei.

Meikalaisen suunniteltu sektio tehtiin jenkeissa 1,2 v sitten. Siina viimeisetkin tikit jatettiin ihon alle. Nyt operaatiosta muistuttaa satunnaisten nipistysten lisaksi kolmisen cm pituinen haaleahko arpi. Muutenkin toipuminen sujui hyvin, mutta lahdinkin liikkeelle heti kun lupa annettiin (vaikka se totisesti olikin pirullista!). Lisaksi kannattaa haavaa karhaista, jolla voidaan paitsi ennaltaehkaista kiinnikkeiden muodostumista niin myos edesauttaa hermottumisen palautumista. Sen aloittamisajankohtaa kannattaa kuitenkin kysaista operoivalta laakarilta.

Yhteistyössä