Minkälainen paras kantoliina/kantoreppu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Kertokaapas kokemuksianne kantoliinoista ja kantorepuista? Pikkukakkonen siis syntymässä kohtapuoliin ja jonkinlaisen liinan tms. haluaisin. Esikoisella oli erittäin vähän käytössä sellainen kudottu liina, josta en tykännyt ollenkaan kun se ei joustanut mihinkään suuntaan. Olemme kovia retkeilemään ja esikoiselle on kantorinkka mutta nyt kaipaisin jotain apua kuopus-ongelmaan.

Mulla kokemusta muutamasta:

Didymos -pitkäliina: Tykkään, tosi ergonominen ja jaksaa kantaa pidempään. Sidontojen opettelu ja vauvan laittaminen vaatiin hieman kärsivällisyyttä.

Vitmi: hyvä vastasyntyneelle ja sitten kun on istuvammassa iässä (kotihommiin & kauppaan)

Manduca: ei kait sovi ihan vastasyntyneelle, näin ymmärsin. Mulla nyt 5 kuisella tytöllä käytössä esim. tunnin kävelyllä ja jos ei viihdy vaunuissa. Kun ne lukuisat remmit saa säädettyä itselle sopiviksi niin ihan hyvä. Mulla tosin tulee selkä kipeäksi jos pidempään kannan.

Eniten olen tykännyt pitkästä liinasta, siinä ei selkä ja hartiat kipeydy. Vauvabuumi nimisessä nettikaupassa myydään Cozycarrier nimistä liinaa jota myyjä kehui maasta taivaisiin. Olin juuri ostanut Manducan joten tuo jäi testaamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja Liina:
Mulla kokemusta muutamasta:

Didymos -pitkäliina: Tykkään, tosi ergonominen ja jaksaa kantaa pidempään. Sidontojen opettelu ja vauvan laittaminen vaatiin hieman kärsivällisyyttä.

Vitmi: hyvä vastasyntyneelle ja sitten kun on istuvammassa iässä (kotihommiin & kauppaan)

Manduca: ei kait sovi ihan vastasyntyneelle, näin ymmärsin. Mulla nyt 5 kuisella tytöllä käytössä esim. tunnin kävelyllä ja jos ei viihdy vaunuissa. Kun ne lukuisat remmit saa säädettyä itselle sopiviksi niin ihan hyvä. Mulla tosin tulee selkä kipeäksi jos pidempään kannan.

Eniten olen tykännyt pitkästä liinasta, siinä ei selkä ja hartiat kipeydy. Vauvabuumi nimisessä nettikaupassa myydään Cozycarrier nimistä liinaa jota myyjä kehui maasta taivaisiin. Olin juuri ostanut Manducan joten tuo jäi testaamatta.

3.5kg on raja, siittä eteenpäin saa kantaa. Onhan siinä se vauvakoroke. :)

Mäkin liputtaisin Manducan puolesta. Siinä on vauvatuki, eli voi kantaa ihan vastasyntynyttäkin. Ton lisäksi on kokemusta Ergosta - aivan Manducan veroinen muuten, mutta ei vauvatukea - ja rengasliinasta, joka oli tosi hyvä 0-3-kuukauden ikäiselle mutta sen jälkeen tosi vähällä käytöllä. Pitkiin liinoihin mulla ei riittänyt kärsivällisyys lainkaan... Ergolla ei ainakaan selkä kipeytynyt, 2-vuotiasta kantaa siinä ihan kevyesti pidempäänkin. Manducalla en ole vielä kokeillut pidempää lenkkiä.

Ergon kantoreppu meillä käytössä hyväksi havaittu. Kuopusta olen siinä n.5kk iästä lähtien kantanut ja nyt reilu 3 vuotiaana pitemmillä retkillä istuu kyydissä vieläkin! Pika-apuna meillä ollut myös rengasliina jossa 5 vuotias kulkee myös jos väsy iskee kesken lenkin.

Meillä on Pikkolo kantoreppu + pitkä liina + rengasliina. Kaikki hyviä. Pikkolo on tosin näin kesäkuukausina ollut ihana, kun on niin vilpoinen. Silläkin voi kantaa ihan vastasyntyneestä 18 kiloiseksi. Valitsin kantorepuista Pikkolon, koska se oli liinamaisin tarjolla olleista. Mä oon sen verran pitkään liinaillut, että noi Manducat ja Ergot tuntuivat liian solkisilta. Pikkolo on ihana välimuoto. Se on osoittautunut loistavaksi valinnaksi meille ja sillä olen kantanut niin vauvaamme kuin 3-vuotiasta esikoistammekin. Kertaakaan ei ole ruvennut paikkoja jomottamaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:
:flower: Manduca :flower:

liinat on kyllä kauniimman näkösiä, mutta itse väsyin siihen kieputtamiseen.
Manduca ollut todella ahkerassa käytössä ja on erkonominen.

Älkää ihmiset missään nimessä sortuko baby björn rintareppuihin!

mulla on patapum ja tricot slenin liinoja.. ollut tosi hyviä ja kovalla käytöllä. Vastasyntyneenä kantelin Baby Bundlerin light versiolla, joka oli kapeempi. Loistovehkeitä, nyt kuitenkin ois toiveissa (ehkä synttäri) kudottu pitkä ja raidallinen ;)

Tänne kysäsen vielä samaan (anteeksi ap) onko kellään hyvää linkkiä esim. youtubeen jossa neuvotaan palikalle lonkkasidonta.. jotenkin on niin hankala hahmottaa miten se sidotaan.

Yhteistyössä