Minkälainen on lapsesi turvaverkko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minkälainen on lapsesi/perheesi turvaverkko? Siis ketä sukulaisia asuu samalla paikkakunnalla, tai kuinka lyhyellä varoitusajalla saat/saisit jonkun tutun hoitajaksi esim. hätätilanteessa? Meillä turvaverkkoa ei ole, ja olen pohtinut, että miten sellaisen saisi aikaan. Naapuritkaan tunnetusti eivät ole kiinnostuneita hoitamaan toisten lapsia, kummit ovat muuttaneet toiselle paikkakunnalle.

No meillä on mun mielestä aika hyvä turvaverkko. Samalla paikkakunnalla ei kyllä ketää sillai läheistä, mutta lähellä (muutama kilsa) asuu kuitenkin pikkumiehen sisaruksia 3 sekä kummitäti, toinen kummi ja eno asuu myös täällä pk-seudulla ja 2 setää.

Mummi ja vaari (eli mun vanhemmat) puolentoista tunnin ajomatkan päässä, joten parin tunnin varoitusajalla vaarin saan tänne tarvittaessa.

Omat vanhempani asuvat melko lähellä, sisaruksiani myös ja muutama ystäväkin. Aika pienellä varoitusajalla saisin lapsille hoitajan tai vietyä lapset jonkun luokse. Lasten kummejakin asuu lähistöllä ja ovat valmiita ottamaan lapsia luokseen tarvittaessa.

Kaikki sukulaiset ja ystävät asuvat Helsingissä niinku mekin.
Tai no, mun kummitäti ja -setä asuu Keravalla.
Jos hätä tulee niin parhaimmillaan n. vartissa tulis apua ehkä.

Yhteistyössä