Minkälainen on hyvä isä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyvä isä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyvä isä?

Vieras
Tässä juuri mietiskelen että minkälainen on hyvä isä lapselle. Kyllä minä tiedän että tuo ex tuosta lapsestaan tykkää, mutta ei se sen kanssa oikein osaa mitään tehdä.
Äsken kävi tuossa pyörähtämässä, mukamas lastaan katsomassa, mutta sanoi lapselleen vai suurinpiirtein moi ja ei ottanut syliin eikä mitenkään muutenkaan oikein kommunikoinut sen kanssa, tuollaista se on ollut alusta lähtien. Syynä voipi tietysti olla se, että ei ole kotoota saanut oikeaa isänmallia pienenä, niin ei sitten itsekään oikein osaa lapsen kanssa toimia.

Itse siis toivoisin, että olisi enempi läsnä tuon lapsen kanssa ja touhuisi sen kanssa jotain.

Mun mies. :D

Käy puistossa lapsen kanssa, potkii palloa, värittää yms yleensäkin viettää aikaa lapsen kanssa mielellään.

Herää yöllä kun laps itkee.

Kertoo lapselle että rakastaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Dusk:
Mun mies. :D

Käy puistossa lapsen kanssa, potkii palloa, värittää yms yleensäkin viettää aikaa lapsen kanssa mielellään.

Herää yöllä kun laps itkee.

Kertoo lapselle että rakastaa.

Tällanen. Että voi luottaa siihen että toinen on osallisena arjen pyörittämiseen, ettei tarvitse kysyä lupaa voinko lähteä lenkille tai olisko mitenkään mahdollista että hakisit lapsen hoidosta silloin ja tällöin. Ja sellainen, joka osaa sanomatta katsoa jääkaappiin ja lähteä kauppaan, tai tehdä ruokaa jos en itse ole kerennyt. Tajuaa, että lapsella on nälkä, vaikkei hänellä itsellään ole. Pitää naisestaan huolta, eikä odota että nainen huolehtii aina hänestä.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
keksi ensi kerraksi heille joku konkreettinen tekeminen, missä joutuu lapsen kanssa kontaktiin.

peesi!

Mun miehelläkään ei ollut lapsena isää,ei mallia. Ja on mitä parhain isä! Alkuun vähän avittelin, keksin heille tekemistä ja kannustin puuhailemaan, ja tärkeimpänä pönkitin itsetuntoa, että kyllä sinä pärjäät!

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
keksi ensi kerraksi heille joku konkreettinen tekeminen, missä joutuu lapsen kanssa kontaktiin.

peesi!

Mun miehelläkään ei ollut lapsena isää,ei mallia. Ja on mitä parhain isä! Alkuun vähän avittelin, keksin heille tekemistä ja kannustin puuhailemaan, ja tärkeimpänä pönkitin itsetuntoa, että kyllä sinä pärjäät!

No tuolle ei oikein koskaan ole voinut mitään sanoa, kun vetää herneet nenään niin herkästi. Miehellä on ollut oma isä aina kuvioissa, mutta se on täys narsisti ja valitettavasti miehessä on jotain samoja piirteitä, vaikka ei sitä itse myönnäkään. Olen yrittänyt kyllä kannustaa, mut ku toinen ei vaan osaa. Eilenkin kun kävi tossa aurinkoa ottamassa, niin lapsella oli joku hätä pihalla ja minä just sillo sisällä, niin mies ei tehny elettäkään auttaakseen.

mun mies ei käy puistossa lasten kanssa, eikä herää yöllä vaikka viistoista lasta itkisi ( sikeäuninen ).
mutta se kertoo pojille että rakastaa.ottaa poikia mukaan omiin juttuihinsa.kannustaa ja opastaa.ja rakastaa minua, lastensa äitiä =)

Mun mielestä hyvä isä osallistuu lastensa arkeen ja puuhailee lasten kanssa. Mun mies ei mielestäni tarpeeksi osallistu arjen pyörittämiseen. Tekee liikaa töitä eikä yksin vie lapsia ulos vaan yleensä mun pitää olla mukana.
Mua on alkanut ärsyttää asia ja olen puhunut miehelle asiasta, mutta vetoaa vain työhönsä jos ei tee paljon töitä saa potkut. Olen alkanut miettiä haluanko vielä jatkaa hänen kanssaan vai pitäisikö erota, mutta sitten olisin yksin lasten kanssa tai pahimmassa tapauksessa lapsista tulisi kauhea tappelu, koska mies ei haluaisi heistä luopua. En tiedä mitä tehdä.

munki mies on aivan ihana, on lasten kanssa ulkona,leikkii,nukuttaa,tekee ruoat ja kotityöt...(aina kun saa tekemään sen:).) käy töissä..antaa minulle sitä ihanaa omaa aikaa.herää jopa vauvan syöttämään jos minä olen väsynyt. tuo minulle kukkia ja osaa yllättää.

Hyvän isän ominaisuudet ovat minusta samoja kuin hyvän äidin.

On paljon läsnä (tietysti mahdollisuuksien rajoissa), aidosti kiinnostunut lastensa jutuista ja rakastaa heitä. Osaa näyttää rakkautensa myös ottamalla vastuuta arjesta ja lasten perushoidosta (vuorokaudenaikaan katsomatta), sen ja rutiinien toimivuudestahan etenkin pienten lasten hyvinvointi on hyvin pitkälti riippuvainen, ei siitä "laatuajasta". Tietää oikeasti mitä lapsille kuuluu, on selvillä mm. neuvola-, tarha- ja koulujutuista, lasten kavereitten synttäreistä, lääkkeistä+vitamiineista, allergiadieeteistä, luokkaretkistä jne. lapsille sekä heidän hyvinvoinnilleen tärkeistä asioista, jotka muistamalla tuo myös luottamusta lapselle siitä että hänestä huolehditaan ja välitetään.

Yhteistyössä