Minkäkokoinen jalka 2 vuotiailla..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipu79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nipu79

Vieras
on.. ?? Meillä kahdet lenkkarit, toiset 22 ja tuntuvat pieniltä, ja taas toiset 23 ja tuntuu isoilta..
Pitäs vissiin käydä jossain kenkäkaupassa mittauttaan jalka, niin saa oikeenkokoset kengät :)

Meillä poika 1,5 kk ja sillä on lenkkarit numeroa 23 ja kumpparit samaa sarjaa. Kaupassa on hyvä mittauttaa jalka ja saa varmasti oikeankokoiset. Kannattaa myös muistaa että eri valmistajilta erilaisia kenkiä että kokeilua vaan. Kesäniloa! :flower:

Poika on n. 1 v 8 kk ja kengän koko on 25 ja sandaaleissa 24. "Mittarilla" katsottuna kenkien pitäisi olla numeroa 23 :/
Todellisuudessa tuon kokoista kenkää en saa lapsen jalkaan ollenkaan!

Jos vain muksu suostuu seisomaan paikoillaan, kannattaa piirtää jalan kuva paperille tai katsoa jalan koko kenkäkaupassa irtopohjallisen avulla. Sillä saa paremman kuvan todellisesta kengän/jalan koosta.

Hesarissa oli taannoin juttua oikean kokoisten kenkien hankkimisesta lapselle. Puhuttiin vain liian pienistä kengistä, itse olen kyllä törmännyt turhan usein siihen, että lapselle ostetaan liian isot kengät - liian isolla kasvunvaralla!
Kenkä saattaa olla sopiva varpaiden suunnalta, missä käyntivaraa on "suositeltavat" noin 1,5 cm, mutta tyhjää tilaa tulee myös kantapään puolelle! Kapeaan, siroon jalkaan ei kuulu ostaa pyöreitä ja väljiä kenkiä, joita sitten kiristellään niin että tarrat lepattaa sivuilla.. Eli muistakaa katsoa, että kenkä istuu jalkaan hyvin, myös kantapään puolelta mutta myös muutenkin. Ennen kuin ostat ne halvimmat, mieti, millaisilla kengillä itse kävelet! Ja muista, että niillä samoilla jaloilla lapsen pitäisi kyetä kevelemään (kivutta, hyvin) vielä 80 vuotiaanakin :heart:

tyttö 1v9kk ja kengän koko 23.
Suosittelen että kaupasta kun katot kenkiä, ota pohjallinen pois ja aseta sit sen päälle lapsen jalka ja se kasvuvara+ käyntivara toi 1,5cm hyvä! :)

Luotan kenkäkauppiaaseeni. Tyttö 1v10kk koko 24, tosin talvikengät oli 25, etä mahtui sukka. Ja tosiaan riippuu valmistajasta, elefantin 23 oli pituudeltaan sopiva, mutta muuten "väärän" mallinen. Tytöllä tosi leveä ja korkea jalka, kuten vanhemmllaankin.
Niillä vääränkokoisilla kävelystä saa tosiaan tarpeekseen aikuisenakin. (Itse ostan liian kapeat ja isäntä liian pitkät, tulis lotto niin vois teettää kengät)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2005 klo 09:47 juuei kirjoitti:
Luotan kenkäkauppiaaseeni. Tyttö 1v10kk koko 24, tosin talvikengät oli 25, etä mahtui sukka. Ja tosiaan riippuu valmistajasta, elefantin 23 oli pituudeltaan sopiva, mutta muuten "väärän" mallinen. Tytöllä tosi leveä ja korkea jalka, kuten vanhemmllaankin.
Niillä vääränkokoisilla kävelystä saa tosiaan tarpeekseen aikuisenakin. (Itse ostan liian kapeat ja isäntä liian pitkät, tulis lotto niin vois teettää kengät)

Meidän pojalla sama juttu et Elefanttenit ei sovi,mut kaupassa oli asiantuntija ja suositteli kotimaisia Tepsut merkkisiä kenkiä ja ne ovat kuin suunniteltu meille ja niillä on eri malleja jalan muodosta riippuen.Olemme erittäin tyytyväisiä Tepsuihin!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2005 klo 14:45 pojan äiti kirjoitti:
Poika on n. 1 v 8 kk ja kengän koko on 25 ja sandaaleissa 24. "Mittarilla" katsottuna kenkien pitäisi olla numeroa 23 :/
Todellisuudessa tuon kokoista kenkää en saa lapsen jalkaan ollenkaan!

Tää on muuten jännä juttu, meille kävi samaten pojan 3veen kans, kengänkoko oikeesti 26, niin cittarin mittarilla piti muka olla 24, mikä ei kans todellisuudes mee edes jalkaan :o Omalla puolitoistavuotiaalla on kengänkoko 19

Yhteistyössä