Minkäköhän asteisen ruokamyrkytyksen tästä voi saada?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kipinä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kipinä"

Vieras
Olen raskaana viikolla 40 ja söin tänään kotimaisen valmistajan jäätelöä joka oli kyllä pastöroitu, mutta paketin sisempi suojakelmu oli auennut hiukan yhdestä laidasta. Jäätelössä oli kyllä kansi päällä. Ostettiin paketti tänään ja myyntiaikaa oli ensi vuoden toukokuulle. Syötiin miehen kanssa paketti puoliksi. Hyvältä maistui, mutta oli hiukan jäähileistä. Jälkeenpäin alkoi kaduttamaan. Voiko tästä saada ruokamyrkytyksen? Ja minkälaisen? Ei varmaankaan kuitenkaan mitään listeriaa?

Kyllä varmaan voi. Soittaisin synnärille. Heti. Välittömästi. Se saattaa iskeä yön aikana. Se myrkytys nimittäin. Vai pitäisikö soittaa myrkytystietokeskukseen? Onkohan se tähän aikaan auki? VOI HELVETTI! Oletko miten monesti saanut kotimaisesta jäätelöstä ruokamyrkytystä????? Tai kuullut, että joku muu on saanut?

Niin en muuten asiaa pohtisi, mutta pakettihan oli ns. osittain avattu ja siksi aloin asiaa miettimään. Mutta järkikin sanoo, että tuote oli pakastettu ja vain vähän hileinen niin tuskinpa mitään hätää. Sulanut ja uudelleen pakastettu tuote olisi varmaan pahempi.

Sulanutta ja uudelleen jäädytettyä tuotetta en suosittele syömään. (been there done that, ugh!) Tuosta tänään syömästänne vaikea mennä sanomaan mitään. Mutta onhan se aina hieman nihkeää, kun pakkaus repsottaa.

No ei mua hirveästi naurata jos joutuu vatsataudissa synnärille. Mutta joo, ilmeisesti vaaraa ei ole vaikka pakkauksen suojakelmu oli osittain auennut ja jäätelö oli vähän hileistä.

Ei tarvii heti ruveta pilkkaamaan, kun toinen ihan asiallisesti kysyy. Huom. ap kyseli täällä, "tyhmienkin kysymysten" palstalla, eikä rynnännyt minnekään synnärin päivystykseen tms. Joten vastaukset voisivat myös pysyä asiallisella tasolla.

Mä vastaan vaikka niin, että kokemusta ei ole, mutta onneksi todennäköisyys saada ruokamyrkytys teollisista elintarvikkeista on aika pieni. Eiköhän se parin tunnin aikana selviä, aiheutuiko tosta jotain vai ei... :p Siis toivottavasti ei :). Tsemppiä odotuksen loppumetreille!

Alkuperäinen kirjoittaja Täällä saa kysyä mitä vaan;29553178:
Ei tarvii heti ruveta pilkkaamaan, kun toinen ihan asiallisesti kysyy. Huom. ap kyseli täällä, "tyhmienkin kysymysten" palstalla, eikä rynnännyt minnekään synnärin päivystykseen tms. Joten vastaukset voisivat myös pysyä asiallisella tasolla.

Mä vastaan vaikka niin, että kokemusta ei ole, mutta onneksi todennäköisyys saada ruokamyrkytys teollisista elintarvikkeista on aika pieni. Eiköhän se parin tunnin aikana selviä, aiheutuiko tosta jotain vai ei... :p Siis toivottavasti ei :). Tsemppiä odotuksen loppumetreille!

Tyhmiä ei kukaan kiellä kysymästä, mutta skitsofreniset vauhkoilut erikseen.

Yhteistyössä