Minkäikänen/-kokonen saa istua autossa korokkeella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poolo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Poolo

Aktiivinen jäsen
21.06.2005
1 975
0
36
Turvakaukalo jäämässä vähän pieneksi vauvalle, niin josko vois hänet siirtää toiseks vanhimman lapsen istuimeen ja tän tytön sitten esikon turvaistuimeen. Ja esikko istuis korokkeella. Mut minkäs kokonen tai ikänen on oltava että voi olla pelkällä korokkeella?

Itse kokeiltiin helmikuussa 5v täyttäneelle ja noin 119cm pituiselle koroketta mutta vyö meni huonosti kaulan kohdalta.Tosin siinä ei ollut sitä vyön alenninta.

Kattelin noita linkkejä ja huomasin et meillähän on periaatteessa koroke, kun siitä turvavyöistuimesta saa selkänojan irti. Mutta se ei nyt oikein auta, tarvitaan joka tapauksessa joko kolmas istuin tai sitten koroke.

Ottakaa se selkänoja irti ja kokeilkaa miten menisi korokkeella.

"Vyönalentaja auton olkavyön säätöä varten"
tuosta en tiedä millainen on ja miten tuon kanssa menee vyö.

Hei oikeesti. Sori jo etukäteen...

Koroke ei ole turvallisuudeltaan lähellekään turvavyöistuimen veroinen. Älä nyt hyvä ihminen laita pientä lastasi pelkän korokkeen varaan. Sivutörmäystilanteessa ero on huomattava, jos lapsi istuu turvavyöistuimessa verrattuna korokkeeseen. Koroke ei suojaa ollenkaan se ainoastaan nostaa lasta vyöhön nähden parempaan asentoon. Hyvän turvavyöistuimen saa 150-350 väliltä, se on pieni sijoitus elämään, jos törmäys tulee. MIETI!

Joo... oon kyl samaa mieltä. Mun täytyy tunnustaa, et aina ku nään lapsia pelkillä korokeistuimilla ajattelen, että siinä perheessä on myös

- siirretty vauva heti omaan sänkyyn nukkumaan
- juotettu tuttipullosta korviketta, kun maito kertakaikkiaan loppui
- hankittu halvimmat mahdollisimmat turvaistuimet ja kaukalot jostain halpismyymälän tarjouksesta

--> kun tyhmä ei viitsi ottaa selvää asioista tai ei osaa tai ei välitä, niin kaikki käy! Näin tämä menee, surullista mutta totta!

Alkuperäinen kirjoittaja nyt vieras:
Hei oikeesti. Sori jo etukäteen...

Koroke ei ole turvallisuudeltaan lähellekään turvavyöistuimen veroinen. Älä nyt hyvä ihminen laita pientä lastasi pelkän korokkeen varaan. Sivutörmäystilanteessa ero on huomattava, jos lapsi istuu turvavyöistuimessa verrattuna korokkeeseen. Koroke ei suojaa ollenkaan se ainoastaan nostaa lasta vyöhön nähden parempaan asentoon. Hyvän turvavyöistuimen saa 150-350 väliltä, se on pieni sijoitus elämään, jos törmäys tulee. MIETI!

99e on ollut tarjouksessa vyöistuimia ja 129e.Myös käytettynä voi löytää hyviä.

Alkuperäinen kirjoittaja ******:
Joo... oon kyl samaa mieltä. Mun täytyy tunnustaa, et aina ku nään lapsia pelkillä korokeistuimilla ajattelen, että siinä perheessä on myös

- hankittu halvimmat mahdollisimmat turvaistuimet ja kaukalot jostain halpismyymälän tarjouksesta

--> kun tyhmä ei viitsi ottaa selvää asioista tai ei osaa tai ei välitä, niin kaikki käy! Näin tämä menee, surullista mutta totta!

Jotenkin tylsä rinnastus... Ei liity nämä asiat toisiinsa.

Tätä turvallisuusseikkaa ollaan ajateltu; koroke on kaikkea muuta kuin turvallinen. Nää istuinasiat on vaan nyt ajankohtasia kun tosiaan alkaa tuo turvakaukalo jäädä pieneksi ja uusia järjestelyjä tarvii tehdä. Voipi olla että ostetaan keskimmäisellekin lapselle turvavyöistuin ja kuopus siirtyy turvaistuimeen.

Uusi kysymys: miten sijoitatte kolme istuinta auton takapenkille? Vai onko pakko olla tila-auto tai joku bussi? Meiän olis kohtapuoliin jokatapauksessa pakko vaihtaa autoa isompaan kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja plaa:

:( Myönnetään mut niin mul aina tulee mieleen. Jotenki on sellanen olo, et ne vanhemmat ei vaa viitsi ottaa selvää ja tekee niinkuin on "helpointa" tai halvinta. Linjassa kaikki päätökset siis. Siitä mistä aita on matalin!

Meillä on vain 2 istuinta takapenkillä mutta kyllä täällä ketjuja on ollut missä 3 istuinta on ollut farmarissa.
Saisiko yhden selkämenosuuntaan?

Näin kerran jonkun corolla verson ja siinä oli 3 istuinta takana.Kaikki kasvot menosuuntaan.

Alkuperäinen kirjoittaja *******:
Alkuperäinen kirjoittaja plaa:

:( Myönnetään mut niin mul aina tulee mieleen. Jotenki on sellanen olo, et ne vanhemmat ei vaa viitsi ottaa selvää ja tekee niinkuin on "helpointa" tai halvinta. Linjassa kaikki päätökset siis. Siitä mistä aita on matalin!

No esim mun mielestä imetys on helpompaa ja ainakin halvempaa kuin pullosta syöttäminen. Mut kukin järkeilee omalla tavallaan :D

Nuorin joutuukin olemaan vielä selkä menosuuntaan, mutta jos on kaksi turvavyöistuinta, molemmat reunoissa, niin eihän keskelle voi turvaistuinta laittaa. Ei taida mitenkään mahtua...?

Alkuperäinen kirjoittaja Poolo:
Nuorin joutuukin olemaan vielä selkä menosuuntaan, mutta jos on kaksi turvavyöistuinta, molemmat reunoissa, niin eihän keskelle voi turvaistuinta laittaa. Ei taida mitenkään mahtua...?

Eikös se vie penkiltä vähemmän tilaa keskellä noin?Kun ei ole takaselkänojassa kiinni?En mä tiedä.

Meillä oli juniori lähes koko selkämenosuuntaan aikansa nimenomaan keskellä,se oli meille ollut paras ratkaisu kaikinpuolin.

Mut mihin siihen keskelle laitetaan turvaistuin kiinni kun ei siinä oo kun se lantiovyö? Tai voiko siihen keskelle yleensä laittaa turvaistuinta?

Meidän istuimen saa kiinnittää lantiovyöllä ja se nojasi molempiin etupenkkeihin,alakiinnitysvyöt tuli kummankin etupenkin alta.
Two Way Elite istuimena

Yhteistyössä