Minkäikäisenä voi vielä tehdä lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 35v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eiköhän se ole jokaisen itsensä päätettävissä henk. koht. Jos olet aiemmin kyennyt raskautumaan ja se edelleen onnistuu, et biologisesti ainakaan ole liian vanha. Minä taas sain viimeiseni 23-vuotiaana, koska itse päätin, etten enää halua lisää lapsia.

Sulla hyvinkin vielä kymmenen vuotta lapsentekoikää jäljellä. Riippuu tietysti monestakin asiasta, mutta mitä tarkoitat tuolla että järkevää ??? Mikä susta tuntuu hyvältä, niin se on järkevää, ei muiden mielipiteillä ole mitään merkitystä !

Älä täältä sitä kysele. Rakit hyökkää sun niskaasi.
Miltä susta itsestäsi tuntuu? Oletko mielestäsi fyysisesti liian vanha? Mentaalipuolelta katsottuna mun mielestä lapset tulisi hankkia vasta päälle 30 vuotiaina.

Ajattelen sitä, minkä ikäinen olen, kun lapset ovat vaikka parikymppisiä. Että jos tekisi 40 vuotiaana lapsen, olisi jo 60, kun lapsi vasta 20. Tai jaksaisiko sitä teini-ikäisen touhuja jonain 55-vuotiaana?

Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Miltä susta itsestäsi tuntuu? Oletko mielestäsi fyysisesti liian vanha? Mentaalipuolelta katsottuna mun mielestä lapset tulisi hankkia vasta päälle 30 vuotiaina.

:)

mä oon sitä mieltä et ne lapset ois hyvä olla hankittuna 40senä, seki toki riippuu ihmisestä.
kun eipähän se mulle loppujen lopuks kuulu kuka hankkii ja millä iällä tenavia vai hankkiiko ollenkaan. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja 35v:
Ajattelen sitä, minkä ikäinen olen, kun lapset ovat vaikka parikymppisiä. Että jos tekisi 40 vuotiaana lapsen, olisi jo 60, kun lapsi vasta 20. Tai jaksaisiko sitä teini-ikäisen touhuja jonain 55-vuotiaana?

Vaikka joku tekisi 15-vuotiaana lapsen, niin hyvin voi olla ettei kestä lapsensa touhuja enää kun on itse vasta 30 v. Mitä järkeä tollasia on edes miettiä...

Mielestäni on jokaisen oma asia milloin yrittää saada lapsia. Meille syntyy toivottavasti kolmas lapsi joulukuussa ja olen 37v. On ollut jonkin verran ongelmia, joten jälkiviisaana voin sanoa, että olisi pitänyt yrittää jo aiemmin. Nuorempana raskaudet sujuneet ilman suurempia ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:

:)

Joo, siis nimenomaan alan tuntea itseni fyysisesti vanhaksi ja rupsahtaneeksi, en enää todellakaan mikään hehkeä nuori äiti. Tuntuu, että "kaikki" äidit perhekerhossa on jotain 10 vuotta nuorempia, ja varmaan ovatkin. Henkisesti olen ikinuori.

olen 46v ja odotan kolmatta. kylläkin varsinainen ylläri tämä raskaus, mutta ihana sellainen. 10 vuotta yritettiin ja pari vuotta sitten unohdettiin, kun ei onnistu niin ei. ja tässä nyt sitten lopputulos. tammikuussa toivottavasti vauva sylissä:)

Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
Itsellä on rajana 30 v. Yli kolmikymmpisenä en enään tee lapsia. Nyt oon 24v ja ensimmäistä odotan, joulukuussa olis LA, että onhan tässä sitte viel 6 vuotta aikaa tehdä sen minkä tekee :)

Koskaan ei pidä sanoa ei koskaan..

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
olen 46v ja odotan kolmatta. kylläkin varsinainen ylläri tämä raskaus, mutta ihana sellainen. 10 vuotta yritettiin ja pari vuotta sitten unohdettiin, kun ei onnistu niin ei. ja tässä nyt sitten lopputulos. tammikuussa toivottavasti vauva sylissä:)

Sydämestäni :)

miten itse jaksaa.. minä en jaksaisi tosiaan käyttää loppu aikuisikää teineihin ja vauvoihin, mutta esim oma äitini sai 37 vuotiaana minut.. eipä tässä muuta ole huomannut kun, että kaveripiirin vanhin ja vanhoillisin äiti oli.

Alkuperäinen kirjoittaja 35v:
Mitä olette mieltä, mikä on "viimeinen ikä", milloin olisi enää järkevää saada lapsia.

Nimim. kolmatta tekisi mieli, mutta 35 v jo mittarissa

Se varmaan riippuu jaksamisestasi ja siitä raskaudutko. Et ainakaan vielä ole liian vanha!!!

Täällä ollaa myös raskaana ja mittariin tulee 35 v. kuukauden päästä :).
Onhan se kyllä totta, että tästä iästä eteenpäin kaikki riskit nousee (esim. down-riski kasvaa huimasti) ja samoin raskaaksi tuleminenkin voi olla vaikeampaa. Mutta eihän sitä koskaan tiedä miten nämä menee kenelläkin!

Itse sain kuopuksen 40v, iltatähti, vuosia muita nuorempi.
Lapsi nyt 13v ja hyvin menee, en olisi vielä valmis yksin elämään mutta varmaan jo sit 60v, toivottavasti tai sit otettava mies.

Uusimmat

Yhteistyössä