Minkäikäisenä lapsenne on oppinut pois vaipoista jos ette ole olleet ahkeria pottatreenailijoita?

vähän riippuu milloin opetuksen aloittaa... Mun kummityttöni aloitti pottailun 3 vuotiaana, päiväkuiva oli 4v:nä ja nyt 5 vuotta ja yöllä saattaa vielä vahinko käydä.

Esikoinen täysin kuivaksi 2 v 2 kk iässä, yökuiva oli ollut jo 7 kk ennen sitä mutten ollut tajunnut/jaksanut opettaa päiväkuivaksi. Oppi ihan heti, päivässä parissa.

Kuopus oppi päiväkuivaksi pikkuhiljaa. 1½ v iässä oli kausi jolloin vaippaan ei tullut pissaa oikeastaan koskaan. 1 v 9 kk iässä alkoi pottailemaan pk:ssa ja hetken päästä kotonakin. 2 v 2 kk ikäisenä oli "kotikuiva" mutta piti vaippaa varuiksi ulkona. Siitä parin kk:n päästä oli täysin päiväkuiva. Yövaippaa piti noin 3½-vuotiaaksi.

oon itse miettinyt tätä Poika 1v1kk vanha ja oon ajatellut etten vielä rupeais kovin aktiivisesti opettamaan että odoteltais vielä se puoli vuotta ainakin mutta kaverini tuntu teilaavan mut täysin ajatuksesta ja nyt poden huonoa omatuntoa mun suunnitelmista... :(

Meillä kumpikin lapsi n 2v3kk iässä. Kuivaksi oppiminen tapahtui muutamassa viikossa ja ilman mitään vaivannäköä, sillä kumpiki lapsi alkoi oma-aloitteisesti käydä vessassa tuolloin. Minä vaan katselin vierestä ja kehuin. Nyt meidän nuorempi on 2,5v ja käy itse pissalla potalla, tyhjentää ja huuhtelee potan ja pesee kädet sen jälkeen :D yökuivaksi oppi myös pari kk sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja VanillaVanilla:
oon itse miettinyt tätä Poika 1v1kk vanha ja oon ajatellut etten vielä rupeais kovin aktiivisesti opettamaan että odoteltais vielä se puoli vuotta ainakin mutta kaverini tuntu teilaavan mut täysin ajatuksesta ja nyt poden huonoa omatuntoa mun suunnitelmista... :(

No jos jaksat nähdä turhaa vaivaa niin siitä vaan aloitat pottailun. JOs haluat saada tuloksia helposti ja nopeasti niin odota kunnes sun lapsi alkaa jollain tapaa ilmaista että vaippa on märkä tai että on vessahätä. ja sitten kun se aika tulee niin älä laiskottele niin saat pian tulosta.

nyt 2,5 vee eikä olla kauheesti pottailtu. on ollut ilman vaippaa kotona, mutta ei halua potalle. ilmottaa kyllä "minulta tulee pissa, laita vaippa". :D minkäs teet kun potalle ei halua vaikka kuinka houkuttelisi ja väkisin ei pysty. tajuaa sentään että on pissa tulossa.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
nyt 2,5 vee eikä olla kauheesti pottailtu. on ollut ilman vaippaa kotona, mutta ei halua potalle. ilmottaa kyllä "minulta tulee pissa, laita vaippa". :D minkäs teet kun potalle ei halua vaikka kuinka houkuttelisi ja väkisin ei pysty. tajuaa sentään että on pissa tulossa.

Mikset opeta sitten pytylle? Niihinhän on lasten "pytyn reunan pienentäjiäkin". Pompottaa sua kuule vielä pitkään noin. Lempeästi ja rohkaisten vaan sit pytylle :)

meillä ei harjoiteltu melkein ollenkaan ennenkuin lapsi oppi kuivaksi kuukaudessa oli ikää 1,5vuotta. Pienempänä huusi jos potan otti esille eikä suostunut edes kokeilemaan vaatteet päällä siinä istumista.

Alkuperäinen kirjoittaja muru:

Mikset opeta sitten pytylle? Niihinhän on lasten "pytyn reunan pienentäjiäkin". Pompottaa sua kuule vielä pitkään noin. Lempeästi ja rohkaisten vaan sit pytylle :)

Kerran istui, muttei toiminut, pitäis hankkia sellainen pienentäjä sit. Aloittaa syksyllä päivähoidossa....onko niissä muuta vaihtoehtoa kuin potta?!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja muru:

Kerran istui, muttei toiminut, pitäis hankkia sellainen pienentäjä sit. Aloittaa syksyllä päivähoidossa....onko niissä muuta vaihtoehtoa kuin potta?!

sori, en ollu AP

Yhteistyössä