Minkähän kokoiset legot tuolle vajaa 5-vuotiaalle ois parhaat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IhanaValo

Vieras
Vieläkö duploja (niitä on ennestään) vai pitäiskö ostaa joulupukille niitä pienempiä joku paketti?

Tähän asti ovat yhessä leikkineet Duploilla siis, mut eilen tuli mieleen että oisko jo aika siirtyä pienempiin vai miten. Tuskin tuo 2v. niitäkään pienempiä syömään alkais...mut pitäiskö sitten ostaa pienemmälle joku oma Duplo-paketti tai jotain muuta, vai leikkiskö ne yhdessä niillä pikkulegoilla?

Äh, kertokaa mielipiteitä, miten teillä.

Meillä 5,5v ja 3v5kk pojat leikkivät niillä pienillä legoilla sekä myös tyttö 1v11kk leikkii niillä. On meillä niitä isompiakin, mutta nuo pienet kiinnostavat nyt. Ei ole tyttö suuhunsa laittanut niitä koskaan.

Sorminäppäryys kehittyy kun saa näperrellä pienempiä rakennelmia. Mä ostin joululahjaksi meidän hemikuussa 5v. täyttävälle tytölle pieniä legoja, josta saa rakenneltua taloja ja autoja ym. kivaa. Meillä on myös ollut tähän asti noita duploja..

Meidän poika sai hiljattain 3-v lahjaksi pikkulegoja ja siitä ei tullut yhtään mitään. Kun aikuinen sai sen (traktori) koottua, niin poika oli heti sitä hajottamassa. Osat meinas hävitä jo parissa päivässä ja lopulta takavarikoin sen. Kyllästyin siihen, kun pienen pieniä osia oli joka paikassa, eikä mulla ollut aikaa koko ajan istua vieressä vahtimassa kun lapsi leikkii kyseisellä lelulla. Duplot toimii toistaiseksi paremmin ja vähän alle 5-v sisko leikkii niillä myös mielellään.

Hmm..tää ei kyllä auttanu yhtään :D Kiitos kuitenkin, pitää vielä kaupassa katella.

Muoks.Tuota sorminäppäryysjuttua itekin mietin, että sinällään ne pienemmät ois paremmat..mutta onko ne sitten vielä ärsyttävämpiä keräillä pitkin lattiaa, ja jaksaako nää vielä keskittyä näpertämään. Esikoisella ongelmaa sen kanssa.

Itse hommaisin pikkulegoja isommalle, ja jos eivät vielä nappaa, niin myöhemmin sitten. Meilllä ainakin tuo 2,5v. on melkein kiinnostuneempi pikkulegoilla tekemään kuin 5v. isoveljensä, vaikka se ei vielä ihan sujukaan eikä niitä suuhusa laita. Ainakin yhdessä aikuisen kanssa rakentelu varmaan onnistuu.

Ostaisin pikku legoja. Meidän poika sai viime jouluna lahjaksi pikku legoja ja hän oli silloin just täyttänyt 4-v. Alkuun tarvitsi vähän apua mut ei menny kauaa kun rupesi itse ohjeiden mukaan niitä kokoamaan. Nyt on just täyttänyt 5-v ja toivoo joululahjaksi vain legoja ;)

Mä lopetin duplojen hankkimisen kun lapsi oli 4. Silloin sai ekat pikkulegot, ja niillä tekemistä alkoi opetella. Nyt on 5-vuotias, ja osaa tehdä opaskirjojen selkeiden ohjeiden mukaan niitä helpoimpia pikkulegojuttuja. Ei meillä kovin montaa pakkausta vielä ole, mutta tykkää niitä tehdä toisinaan.

Duploja meillä on jo niin paljon, etten niitä viitsi tuolla 2-vuotiaalle enempää hankkia. 2-vuotiaskin tykkää häärätä niillä pikkulegoilla myös, vaikkei tietenkään niistä oikein mitään saa aikasieksi.

Molemmat leikkivät myös yhdessä duploilla edelleen. Sinuna ostaisin duploja tuon pienemmän nimiiin, jos niitä vielä kaipaatte lisää. Isommalle ehdottomasti jo lisää haastetta, mutta toki ekana niitä helpoimpia settejä tai peruspalikkapaketti ja iso rakennusalusta.

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Hmm..tää ei kyllä auttanu yhtään :D Kiitos kuitenkin, pitää vielä kaupassa katella.

Muoks.Tuota sorminäppäryysjuttua itekin mietin, että sinällään ne pienemmät ois paremmat..mutta onko ne sitten vielä ärsyttävämpiä keräillä pitkin lattiaa, ja jaksaako nää vielä keskittyä näpertämään. Esikoisella ongelmaa sen kanssa.

Meillä niitä kootaan vain pöydän ääressä, helpompi kerätä kasaan. Ja säilytetään korkealla kaapissa pikkuveljen ulottumattomissa..

Yhteistyössä