Minkälaista on perhepäivähoitajan työ?

• Viestiketjun aloittaja tuleva perhepäivähoitaja?
  • Ensimmäinen viesti
v
Minä myös miettinyt pph:n työtä. Ainakin meilläpäin pph:lta vaaditaan hoito- tai sosiaalialankoulutus. Itselläni on hoitoalan koulutus ja voin alkaa yksityiseksi. Vissiin tuossakin on eroja, jotkut vaatii koulutusta, jotkut ei.. Mulla olisi kanssa omia lapsia ryhmässä mukana.

kohta ex pph
Omat lapset yrittää kaikin keinoinmennä siitä mistä aita on matalin, eivät tahdo samoja juttuja kun muut. Syönti ja nukkuminen meillä ongelmallisia omien kanssa.
Ja vanhempien kanssa jos on erilaiset kasvatus näkökulmat ja tavat, on vaikea mennä sanomaan epäkohdista. Olet varhaiskasvattaja ja silloin on puututtva herkästi asioihin. Se on minulla vaikeinta. Ja lastensuojelu ilmoituksen olen joutunut tekemään, ja nämä asiat ovat mielessä iltaisin, öisin ja viikonloppuisin. Vaikka kuinka ne yrittää unohtaa... Ei helppoa ja todella pieni korvaus..

pph
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Meillä päin 643e/lapsi. minusta ihan hyvä palkka.
Jumankekka!! Missä näin pal maksetaan?!?!
Mutan heti!!!
Ei kuule, se on ihan valtakunnallinen se taksa mitä yhdestä maksetaan ja kun otat tosta sun summasta 300? pois, niin se on siinä ;)

Etana Elli
Onko oikeasti joillain paikkakunnalla isommat palkat? Meillä n. 350?/lapsi. Itse olen työstäni nauttinut, samoin omat lapset tuntuvat tykkäävän. Minullakin kasvatusalan koulutus, mutta tietääkseni sitä ei kaikissa kunnissa vaadita..

kohta ex pph
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja kohta ex pph:
Meillä alle 2v 550e ja yli 2v 520e
:eek: Saatteko vielä kulukorvauksen lisäksi?

Meillä 345 ? / lapsi / kk + kulukorvaus 4.36 ? / lapsi / toteutunut hoitopäivä...
Tämä summa on kaupungin maksama palveluraha, sen lisäksi ei muuta heru. Teen töitä ostopalveluna.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eilisen ketjun perusteella työ on ympärivuorokautista. Pph:n tulee elää vain ja ainostaan hoitolasten päiviä varten.
:kieh: Näinhän se pahimmassa tapauksessa on, valitettavasti. Nyt kun olen raskaana, niin olen taas saanu huomata sen, että mun pitäis vanhempien mielestä pystyä käymään esim. rakenneultrassa ja neuvolassa ILTAISIN tai viikonloppuisin, kun mun työaika menee heidän puppeleita hoitessa. Kunta järjestää kyllä varahoidon, jos sille on tarve, mutta ei vnhemmat sitä aina ymmärrä. Lapsissa ei ole mitään vikaa, ne on ihania, ja viihdyn heidän kans, mutta ne vanhemmat... :headwall:

Yhteistyössä