minkälaista kalaa syöt

Alkuvuodesta Kanarialla tuli popsittua makrillia ja jotain kalaa, mistä en tiä mitä se oli. Äyruiäisiä ja mustekalaa toki myös.


Suomessa en norssikauteen ehtinyt joten niitä ei viime vuonna tullut syötyä mutta itse kalastettuina haukea, ahvenia, lahnaa, yksi suutarikin taidettiin popsia, säynäviä muutama.

Ja kaupasta ostettiin siikaa, kuhaa, made, lohia useita, kirjolohikin, taimen, silakkoja ja muikkuja, tuoretta tonnikalaa (tölkissä kans) seitiä tuoreena ja pakasteena, makerillia, sardiineja ja kiluja tölkissä, luonnonkalasäilykettä useampikin puteli ja kai jotain vielä mitä en muista.


Siis viime vuonna. Tänän vuonna toivottavasti saan jotain uutta saalista sekä itse että kaupasta :p Ankerias ainakin ois kiva.
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: m1es ja Lispetti
Deleted member 149094
Alkuvuodesta Kanarialla tuli popsittua makrillia ja jotain kalaa, mistä en tiä mitä se oli. Äyruiäisiä ja mustekalaa toki myös.


Suomessa en norssikauteen ehtinyt joten niitä ei viime vuonna tullut syötyä mutta itse kalastettuina haukea, ahvenia, lahnaa, yksi suutarikin taidettiin popsia, säynäviä muutama.

Ja kaupasta ostettiin siikaa, kuhaa, made, lohia useita, kirjolohikin, taimen, silakkoja ja muikkuja, tuoretta tonnikalaa (tölkissä kans) seitiä tuoreena ja pakasteena, makerillia, sardiineja ja kiluja tölkissä, luonnonkalasäilykettä useampikin puteli ja kai jotain vielä mitä en muista.


Siis viime vuonna. Tänän vuonna toivottavasti saan jotain uutta saalista sekä itse että kaupasta Ankerias ainakin ois kiva.
Sä oot varmasti ainoa, joka muistaa kalat, mitä on syöny viime vuonna!!! :D
 
Deleted member 149094
Paitsi että unphdin ainakin anjovikset ja luultavasti vielä jotain. SAvupallas? Mitä se valkoinen paksu kalanpala on mitä vanhemmat naishenkilöt haluavat joulupäytään? Ni ja lipeäkalaakin söin, se on vissiin turskaa?
En löytänyt edes martoilta valkoista paksua kalaa... mikä siis minun mielestäni on sitä lipeäkalaa.. Missä päin Suomea nämä vanhat naiset tällaista jouluisin himoitsee?
 
En löytänyt edes martoilta valkoista paksua kalaa... mikä siis minun mielestäni on sitä lipeäkalaa.. Missä päin Suomea nämä vanhat naiset tällaista jouluisin himoitsee?
En tiedä vanhoista naisista, mutta kyllä lipeäkala maistuu. Varsinkin, kun sen liottaa itse tuhkalipeässä. Nämä lipeäkivellä liotetut eivät oikein ole mieleeni. Vähän liian pehmeitä ja vetisiä.
 
Nyt kutkuttaa mieltä.. Voisi olla. Jos muistan, kysyn tuota siltä vanhemmalta naiselta, jonka tunnen! Vaikka @diogenes 57 saattais kanssa tietää?

On se! Tuolla mainitaan savupallas joulupöydässä.
 

Yhteistyössä