Minkälaisista joululaatikoista pidät

• Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti
Vepasto
Tai millä tavalla ne teet, jos teet itse.
Mun mielestä lanttulaatikon kuuluu olla sellaista "sileää" ja porkkanalaatikossa saa olla riisiä/ohraa, samoin maksalaatikossa. Kun olin ekan kerran appivanhemmilla jouluna, niin anoppi oli tehnyt lanttulaatikonkin porkkanalaatikon tapaan. Oli aika mielenkiintoisen makuista. :whistle:
Se on muuten ollut tähän saakka ainoa joulu, kun mulle melkein jäi nälkä jouluruoan jälkeen; onneksi oli jälkkäriä, joka piti syödä kaikki heti pois. :whistle:

Anopin laittamista oon pitäny eniten. Itse olen yrittänyt jos jollakin tavalla enkä ole koskaan saanut mieleistä |O
Anoppi ei enää kykene tekemään, siis pitänee tilata jostain....
En tajua mikä ongelma mulla noissa on, siis kun en saa onnistumaan (omasta mielestä) vaikka miten yritän.

Porkkanalaatikossa saa olla riisiä, mutta sen on oltava ehdottomasti kunnolla kypsää, eikä riisi saa olla pääasia. Miun anoppi tekee ihan kamalaa porkkanalootaa. Se on sellaista riisiä, missä seassa porkkanaraastetta, eikä mitään makua. Lanttulaatikon pitää olla sileää joo. Ja maksalaatikko ei kuulu joulupöytään. :)

En osaa itse tehdä kunnollista imellettyä perunalaatikkoa, sen saan ystävältäni,vaihtokauppana annan hänelle porkkanalaatikon, semmoisen missä on riisiä. lanttulaatikko on kai aika perinteistä, se minkä olen tehnyt. Ei maksa- eikä makaronilaatikkoa meidän joulupöydässä.

Mummon laatikot on parhaita! Ihanan makeaa lanttulaatikkoa ja pehmeää, melkein valuvaa porkkanalaatikkoa, jossa päällä kovaksi ruskistunut kuori.

Mmmm...

Äitikin on joutunut vähitellen opettelemaan, kun mummo ei enää jaksa tehdä kuin omaan Tapaninpäivän pöytäänsä. Aikaisemmin toi aattonakin mukanaan. Äidinkin on hyviä, muttei maistu samalta kuin mummon. Ei varmaan uskalla lorauttaa kermaa yhtä roimalla kädellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Ainoastaan makaronilaatikosta. Maksalaatikkoa saatan sukulaisissa nakertaa pienen kulman. Perinteisistä joulun juureslaatikoista en välitä yhdestäkään.
Eihän maksis ja makaronilaatikko mitään jouluruokia ole? Vai?
Ovat ne jossain osissa Suomea eikä makaronilaatikko joulupöydässä ole sellainen lihamakaronilaatikko, käsittääkseni.

Yhteistyössä