Minkälaisissa kaupoissa "paremman luokan kansalaiset" eivät mielestäsi käy?

  • Viestiketjun aloittaja sillisipuli
  • Ensimmäinen viesti
sillisipuli
Siis varakkaammat?

Käytiin nyt aamulla miehen kanssa asioilla, mm Robin Hoodissa. Siinä pihalla oli mersu. Niin mun mies sanoi, että ei ole kovinkaan montaa kertaa nähnyt parempiluokkaisten käyvän Robin Hoodissa asioimassa.

Ja että hänen äitinsäkään ei ole koskaan astunut jalallaan robbariin. Hänen vanhemmillaan siis aika paljon rahaa ja kaksi autoa, mistä toinen on uusi mersu.

Aika ärsyttävästi mun mielestä sanottu.;(

Onko Robin Hood sellainen kauppa, missä rikkaammat ihmiset eivät voi käydä asioimassa?

Mikä on mielestäsi sellainen kauppa?
 
hdfj
Siis varakkaammat?

Käytiin nyt aamulla miehen kanssa asioilla, mm Robin Hoodissa. Siinä pihalla oli mersu. Niin mun mies sanoi, että ei ole kovinkaan montaa kertaa nähnyt parempiluokkaisten käyvän Robin Hoodissa asioimassa.

Ja että hänen äitinsäkään ei ole koskaan astunut jalallaan robbariin. Hänen vanhemmillaan siis aika paljon rahaa ja kaksi autoa, mistä toinen on uusi mersu.

Aika ärsyttävästi mun mielestä sanottu.;(

Onko Robin Hood sellainen kauppa, missä rikkaammat ihmiset eivät voi käydä asioimassa?

Mikä on mielestäsi sellainen kauppa?
Jo just esim. tuo Robin Hood on sellainen, samoin kuin nämä muut Tokmannit yms. "osta paljon halvalla" -tyyppiset paikat. Ruokakaupoista Lidlit, Siwat jne. Prismat on siinä ja siinä rajoilla (jos paikkakunnalla ei ole Stockaa, niin sitten Cittari saa kelvata).
 
"noh"
siwat,sotka, masku, pikkusissa pirkkakaupoisa, salet,valinta ja tarjoustalot,honkkari, rosso ravintolat ja muut samantapaset syömälät,vaikka ravintoloista ei kysyttykään.
 
varakas
Missä kaupoissa köyhät ja sossuilijat eivät sitten käy? Onko Stokkalla maito kalliimpaa kuin Siwassa? Asumme kaupungin keskustassa ja käymme Stokkalla. Mutta silti käymme myös todella usein Lidlissä. Minulle merkitsee enemmän kaupassa olevat tuotteet kuin joku sosiaalinen arvostus.
 
"asdfr"
Tää on vähän hassua...kun niitä rikkaitakin on monenlaisia. Jotkut haluaa laittaa rahansa sitokkalle ja merkkivaatteisiin ja asuvat sitten Helsingissä vanhassa kerrostalossa pikkukaksiossa. Sitten on näitiä joilla on iso omakotitalo kauempana Espoossa ja hakevat isompia satseja ruokaa tarjouksesta, säästävät ja talon arvo voi olla 800 000e - miltsi. Mikä on rikkautta, kysyn ma. Kaikki eivät myöskään viitsi statuksen takia lähteä keskustan ruuhkiin, vaan hakevat ruuan Prismasta ja joskus hamstraavat jotain Tarjoustalosta, silti ajavat uudella farmarilla jonka arvo on 50 000e.
 
sillisipuli
Aika yleinen näkemys siis.:O

Mulle ei tullu mieleenkään, et ois olemassa mitään erotteluja tavisten ja rikkaiden kaupoilla, ennen tota mun miehen kommenttia. Luulin, että yhtälailla rikkaat kuin köyhätkin voi asioida robbarin kaltaisissa kaupoissa... No kaikkea sitä näköjään oppii.;)
 
"wieras"
Siis on parempi luokkainen jos ajaa mersulla? Ok, tää oli mulle ihan uutta. Kyllä tätä palstaa kannattaa lukea kun aina sitä vaan oppii uutta näin vanhanakin. Kiitos palsta ja tämän ketjun aloittaja sivistystasoni lisäämisestä.
 
"yks vaan"
Aika yleinen näkemys siis.:O

Mulle ei tullu mieleenkään, et ois olemassa mitään erotteluja tavisten ja rikkaiden kaupoilla, ennen tota mun miehen kommenttia. Luulin, että yhtälailla rikkaat kuin köyhätkin voi asioida robbarin kaltaisissa kaupoissa... No kaikkea sitä näköjään oppii.;)
Ja ikää oli paljon? Ei kuulosta kovinkaan kypsältä tuo ajatusmalli. Ihan varmaan varakkaammatkin käyvät ihan tavis kaupoissa. Ihan näiden muutaman vastauksen perusteella vedit nyt sitten oikein johtopäätökset.
 
meilläkin tienataan keskimääräistä paremmin ja meillä on kaksi autoa, mutta silti käyn Tarjoustalosta ostamassa pesuaineita, shampoot, hoitoaineet, suihkusaippuat jne. koska siellä on usein jotain 3 vitosella-tarjousta. vessa- ja talouspaperit ostan usein isoina säkkeinä tarjouksesta ja ruuat ostan yleensä Cittarista koska se on sopivan lähellä. Toki jos jotain oikein kunnon kamaa haluan, menen kauppahalliin koska siellä on liha- ja kalakauppiaat ihan eri luokkaa kuin Cittarissa. Ei mua ole koskaan kivitetty noissa "halpis"kaupoissa, tosin ei mulla ole tarvetta missään minkkiturkissa juoksennella tai muuten tuoda varallisuuttani esille. Autotkaan ei ole Mersuja koska periaatteesta en mitään saksalaisia muka-varakkaiden tähtikuvioita, kolmea kirjainta tai neljää rengasta konepellissä aja.
 
En nyt tiedä paljon parempaa väkeä me olemme, mutta emme kyllä yleensä käy Robin Hoodissa, Lidlissä, Siwassa tms. marketeissa. Lähinnä ostamme ruoan Prismasta tai S-marketeista, koska S-tili on niin kätevä ja valikoimat about aika hyvät.

En oikeastaan ikinä käy esim. H&M:ssä tai Seppälässä, koska minusta niissä etenkin aikuisten vaatteiden laatu ja design on aika kehno omaan makuuni - H&M:n lastenvaatteet olivat minusta aika hyviä. Vaatteita on minusta kiva ostaa vaikka Gerry Weberiltä tai Stockalta, kun tykkään sellaisista keskihintaisista vaatteista kuten vaikka Hilfiger, missä hinta-laatu-suhde on minusta tosi hyvä.

Toisaalta käyn aika usein tekemässä löytöjä kirpparilla, missä en usko tosi ökyporukan käyvän ollenkaan.
 
"mää vaan"
Joo mekin täältä landelta aina lähdetään stokkalle ostoksille, vaikka matkaa on aika paljon, kun ei meidän statukselle vaan sovi karauttaa tuohon kylän s-markettiin tai k-kauppaan rahvaan joukkoon. Tiedä vaikka Mersu vaikka saisi ruostevaurioita köyhälistön autoista.
 
"noh"
Jo just esim. tuo Robin Hood on sellainen, samoin kuin nämä muut Tokmannit yms. "osta paljon halvalla" -tyyppiset paikat. Ruokakaupoista Lidlit, Siwat jne. Prismat on siinä ja siinä rajoilla (jos paikkakunnalla ei ole Stockaa, niin sitten Cittari saa kelvata).
Siwa on tavallista kalliimpi kauppa. Luulisi että siellä ei tavalliset "köyhät" käy asioimassa.
 
köyhä?
Itsehän olen pitkäaikaistyötön, tuilla elävä paskiainen, jonka kauppakassina on Audi A6, vuosimallia 2008. Minä käyn niissä kaupoissa, mikä mihinkin ajankohtaan ja tilanteeseen sopii.
 

Yhteistyössä