Minkälaiset Emmaljunga yhdistelmävaunut meille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaupunkilainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kaupunkilainen

Vieras
Aloitan nyt uuden aiheen, sillä en tosiaankaan tiedä minkälaiset vaunut sopisivat meille. Emmaljunga merkkiset vaunut haluan tosin, enkä Teutenia, Brio tms (olen täysin ihastunut Emmaljunga vaunuihin, tosin tykkään myös Stokken rattaista, mutta niitä on sitten vaikeampi myydä eteenpäin).

Asumme kerrostalossa kolmannessa kerroksessa ja taloyhtiössä ei ole hissiä, joten pehmeä kantokoppa on pakko hankkia - sen verran tiedän, mutta mitkä vaunut sopisivat meille? Me emme omista autoa, joten vaunuja käytettäisiin aikas paljon julkisissa välineissä mm. busseissa eli ne ei saa olla liian leveät ja nähtävästi Ceroxit ovat? En myöskään uskalla jättää kalliita Emmaljunga vaunuja pyöräkellariin yöksi, joten ne pitäisi olla kevyet, jotta ne olisi helppo kantaa kolme kerrosta ylös kotiin turvaan. Heittoaisa pitää olla vaunuissa, jotta voi sen kulkusuunnan lennossa hoitaa, mikäli on tarvetta ja myös kestävät pyörät, jotka kestäisivät vaikka parinkin tunnin lenkkejä sään niin salliessa. Ideoita? :)

No emmaljungat nyt ei oo kyllä kauhea kevyitä tai pieniä.

Meillä on citycrossit, jotka nyt on suht kevyet ja mahtuu autoon ja ihan hyvät lenkkeilyyn, mutta itse en kyllä enää ostaisi näitä samoja. Pehmeä kantokassi tää emmaljungan quadrolift on sitten aika pieni, talvivauvalle oli ihan jees, mutta kesäkäyttöön varmaan aika kuuma kun on sen verran ahdas.

Menisin ihan liikeeseen testaamaan ja katsomaan mitkä on hyvät. Meille selkisi ainakin vasta siellä, ja myyjä osasi kertoa hyvin kaikista. (Ostetaan edge duo combit classic rungolla).

Kai teillä on kotivakuutus? Saatte kyllä sitä kautta rahat pois jos vaunut pyöräkellarista viedään tai töhritään. Lukko niihin varmaan kannattaa hankkia. Miten ois bugaboot?

No emmaljungat nyt ei oo kyllä kauhea kevyitä tai pieniä.

Meillä on citycrossit, jotka nyt on suht kevyet ja mahtuu autoon ja ihan hyvät lenkkeilyyn, mutta itse en kyllä enää ostaisi näitä samoja. Pehmeä kantokassi tää emmaljungan quadrolift on sitten aika pieni, talvivauvalle oli ihan jees, mutta kesäkäyttöön varmaan aika kuuma kun on sen verran ahdas.

Meille tulossa juur syksyvauva eli ois se pehmeä kantokassi käytössä vain sen ekat 6kk? tms eli keväällä sitä ei enään tarvittais. :)

Joku muukin ehdotti City Crosseja, mutta sanoi ettei niissä ole sitä heittoaisaa vai onko?

Menisin ihan liikeeseen testaamaan ja katsomaan mitkä on hyvät. Meille selkisi ainakin vasta siellä, ja myyjä osasi kertoa hyvin kaikista. (Ostetaan edge duo combit classic rungolla).

Niin no eihän se myyjä välttämättä tiedä kaikkien mallien ominaisuuksista, kun ei ole kaikkia itse käytännössä kokeillut. Sen takia täältä kyselen jelppiä siis niiltä, joilla on ollut tai on parhaillaan sama tilanne niin mihin ovat päätyneet ja miksi. :)

[QUOTE="Vieras";26442695]Kai teillä on kotivakuutus? Saatte kyllä sitä kautta rahat pois jos vaunut pyöräkellarista viedään tai töhritään. Lukko niihin varmaan kannattaa hankkia. Miten ois bugaboot?[/QUOTE]

Meillä on ifin kotivakuutus, mutta en tiedä kattaako se sitä, jos pyöräkellarista viedään tai töhritään. Saa mies selvittää tämän asian. Emme siis ostaisi uusia vaunuja vaan käytetyt ja en tiedä, saisiko siitä summasta mitä ollaan niistä maksettu niin mitään takaisin? Kerta emme liikkeestä aio ostaa.

Minkälaiset on bugaboot? Ovatko kapeat ja kevyet?

City crossissa ei ole heittoaisaa. Yli vuosikkaaksi molemmat nukkuneet Ceroxien pehmeässä kopassa, vaikka esikoinen oli ISO vauva.
Mä en ymmärrä ongelmaa. Pehmeä koppa vauvoineen kainaloon ja ratasosa lukolla kiinni pyörävarastossa.

Niin no eihän se myyjä välttämättä tiedä kaikkien mallien ominaisuuksista, kun ei ole kaikkia itse käytännössä kokeillut. Sen takia täältä kyselen jelppiä siis niiltä, joilla on ollut tai on parhaillaan sama tilanne niin mihin ovat päätyneet ja miksi. :)

Meillä on ifin kotivakuutus, mutta en tiedä kattaako se sitä, jos pyöräkellarista viedään tai töhritään. Saa mies selvittää tämän asian. Emme siis ostaisi uusia vaunuja vaan käytetyt ja en tiedä, saisiko siitä summasta mitä ollaan niistä maksettu niin mitään takaisin? Kerta emme liikkeestä aio ostaa.

Minkälaiset on bugaboot? Ovatko kapeat ja kevyet?

Bugaboo Cameleon - Vaunu-aitta
Ne on kyl käytettynäkin aika kalliit ja niis on toi kova koppa, joka on kyl helppo irrottaa ja kantaa mukana kahvasta.. Mutta siis tosi kevyet ja helpot työntää

Niin no eihän se myyjä välttämättä tiedä kaikkien mallien ominaisuuksista, kun ei ole kaikkia itse käytännössä kokeillut. Sen takia täältä kyselen jelppiä siis niiltä, joilla on ollut tai on parhaillaan sama tilanne niin mihin ovat päätyneet ja miksi. :)Minkälaiset on bugaboot? Ovatko kapeat ja kevyet?

Joo, en sillä etteikö saa kysyä :). Itse vaan oli ihan eri juttu mennä paikan päälle testailemaan ja vertailemaan vaunuja kun lukea niistä. Vaikka sitten muiden mielipiteitäkin. Olin päättänyt että Emmaljungia meille ei ainakaan tule kun ovat lukemani mukaan niin kömpelöt, mutta muutaman tunnin vertailun jälkeen huomasimme miehen kanssa, että ne olivat juuri nappi valinta meille. Meidän tarpeeseen. Liikkeessä kun myyjät kertovat ja näyttävät niitä eri toimintoja yms.

Ja monet vaunut joita olin aiemmin ajatellut, tuntuivat raskailta, yllättäen nämä emmaljungat sitten eivät olleetkaan niin kömpelöt kun vertasin muihin. Briot olivat meillä yksi vaihtoehto, erityiseti keveyden vuoksi, mutta emme pitäneet mm. kuoseista niissä.

Ja heittoaisaa meille nyt ei tule, mutta se jäi kuitenkin pienemmäksi pahaksi verrattuna muihin vaunu, tai runkovaihtoehtoihin.

Vaikka siis ostattekin käytettynä, voi siellä liikkeessä hyvin käydä katsomassa.

Nuo bugaboot ovat pienehköt ja taas ihan erilaiset kuin mitkään muut. Niitäkin menisin paikan päälle katsomaan. Hinnatkin ovat kyllä erejä, käytettynäkin maksaa 600-700€, vaikket nyt sitä kysynytkään.

Paljonko ajattelit maksaa vaunuista,jos käytettyinä ostettavat on niin kalliit ettet uskalla pyöräkellariin jättää? Jättäähän ihmiset pyöränsäkin sinne.. Kuten muutkin on jo sanonu,niin laita lukko.. Meillä oli (briot) alussa käytössä sellanen pyörän lenkki-lukko millä vaunut sai pyöräkellarissa patteriin kiinni. Ei sitä kyllä jaksanu käyttää aina.. Vielä vähemmän jaksaisin raahata vaunut joka ilta portaita ylös ja eteistä tukkimaan.

Ja Emmaljungat ei tosiaan ole niitä kaikkein pienimpiä.. Miks Stokket on vaikee myydä eteenpäin?

Siis täh? Mulla on kahdet vaunut, toisissa kova- ja toisissa pehmeä kantokoppa. Rappuja kantaessa oon kokenu kovan kopan paremmaksi. Tuntuu että pehmeä koppa ei oo jotenkin "turvallinen", ja pelkään vauvan tipahtavan sieltä jotenkin.. Mistähän moinen?

Siis täh? Mulla on kahdet vaunut, toisissa kova- ja toisissa pehmeä kantokoppa. Rappuja kantaessa oon kokenu kovan kopan paremmaksi. Tuntuu että pehmeä koppa ei oo jotenkin "turvallinen", ja pelkään vauvan tipahtavan sieltä jotenkin.. Mistähän moinen?

Kai tääkin on sitten mielipide kysymys sillä moni on kirjoittanut pehmeän kantokopan nimeen juuri sen takia, kun on kevyempi ja helpompi kantaa vastasyntynyttä. Myös meidän naapureilla on pehmeä kantokoppa, tosin en ole puhunut heidän kanssaan että mitä mieltä he ovat siitä, mutta moni on kehunut niitä juuri tällaiseen tilanteeseen.

Niinja just se, että jos jätän ne pyöräkellariin yöksi niin en voi sitten tehdä asialle mitään, jos joku niitä töhrii/rikkoo tai vaikka polttaisi siellä ja se haju tarttuisi niihin vaunuihin. Siksi haluaisin ne kotiin mieluumin tuoda, jotta olisivat turvassa niin ilkivallalta kuin ehkä tulevilta haju-haitoilta. :)

Jos huuto.netissä ei stokkeja myydä, niin se ei tarkoita sitä, että ne menee huonosti eteenpäin. Voipi olla, että kun sellaiset tulee myyntiin, niin ne menee käsistä. Me emme emmaljungia osta. Ollut 3 emmaljungat ja kaikki ajonnut käsiin. Ovat tosiaankin hehkutetaan roskasta -merkki. Ja moni on tuota samaa mieltä. Vilkaiseppa mutsyn merkkejä. Meillä mutsy urban junglet ja ollaan oltu kyllä super tyytyväisiä. Voittaa emmaljungat mennen tullen. Teknisesti paljon paljon paremmat rattaat ja taittuva akseli on ihan huippu. Akselin saa lukittua, joten silloin toimii saman laiten, kuin muutkin hyökkäysvaunut.

Niinja just se, että jos jätän ne pyöräkellariin yöksi niin en voi sitten tehdä asialle mitään, jos joku niitä töhrii/rikkoo tai vaikka polttaisi siellä ja se haju tarttuisi niihin vaunuihin. Siksi haluaisin ne kotiin mieluumin tuoda, jotta olisivat turvassa niin ilkivallalta kuin ehkä tulevilta haju-haitoilta. :)

Unohda sitten ainakin ceroxit. En kyllä usko että muutkaan emmaljungat on kauhean kevyitä kannettavia :( Scooteritkaan ei ihan pienelle taida käydä et hommais niihin kopan :(

Kaupunkilainen, varmasti mielipidekysymys. Itseasiassa nyt kun muistelen vaunujen etsintäprosessiani, niin googletellessa huomasin että monet suosivat pehmeätä koppaa, mikäli vauvaa siinä paljon kannettaisiin. Itse olen pehmeässä kopassa huomannut sen, etten uskalla lasta kantaa siinä ollenkaan, mikäli se kopan suoja ei ole kiinni, kovassa kopassa uskallan lasta kantaa paremmin. Mielipide- ja tottumiskysymyskin varmasti :)

Me muutettiin uuteen asuntoon ennen vauvan syntymää, asuimme myös hissittömän talon kolmannessa kerroksessa. Muutimme lähinnä sen takia, että vaunuvarastoon olisi ollut lähes mahdoton päästä, mikäli olisin ollut vauvan kanssa yksin liikkeellä. Ulko- eikä sisäkautta, ei mennyt varastoon minkäänlaista luiskaa. Ulko-ovelle oli kolme rappusta, eikä minkäänlaista tilaa jättää vaunuja hetkeksikään muualle kuin ulos. Tietysti, jos emme olisi halunneet muuttaa, niin pelkällä kantoliinalla oltaidiin varmasti pärjätty pitkälle, mutta kuljen paljon bussilla miehen ollessa koulussa, halusin ehdottomasti vaunut.

Suosittelen, että menet mahdollisimman eri liikkeeseen kierelemään. Jos asut pk-seudulla, niin käy ehottomastu lastenturvassa. On aivan huippu kauppa! Sieltä olemme ostaneet meidän brio happyt kääntyvillä etupyörillä.

[QUOTE="vieras";26443141]Jos huuto.netissä ei stokkeja myydä, niin se ei tarkoita sitä, että ne menee huonosti eteenpäin. Voipi olla, että kun sellaiset tulee myyntiin, niin ne menee käsistä. Me emme emmaljungia osta. Ollut 3 emmaljungat ja kaikki ajonnut käsiin. Ovat tosiaankin hehkutetaan roskasta -merkki. Ja moni on tuota samaa mieltä. Vilkaiseppa mutsyn merkkejä. Meillä mutsy urban junglet ja ollaan oltu kyllä super tyytyväisiä. Voittaa emmaljungat mennen tullen. Teknisesti paljon paljon paremmat rattaat ja taittuva akseli on ihan huippu. Akselin saa lukittua, joten silloin toimii saman laiten, kuin muutkin hyökkäysvaunut.[/QUOTE]

Voitko antaa linkkiä missä myydään juuri tota Mutsy urban jungle mallia? Löysin itse googlettamalla vain Mutsy Transporter sekä Mountain Buggy Urban Jungle, mutta en löytänyt Mutsy Urban Jungle mallia mistään. :/

Aikamoiset vaatimukset. :D Se heittoaisahan riippuu rungosta. Vai olenko väärässä? Meillä on Duo Edget Classic-rungolla ja oon ollut enemmän kuin tyytyväinen! Kulkee säällä kuin säällä. Tykkään isoista pyöristä ja metallikorista. Heittoaisaa näissä ei ole, mut sekä vaunukoppa että ratasosa on helppo vaihtaa toisinpäin. Meillä on kova koppa ja oon todennut sen käteväksi. Kopassa on kehtojalakset, lämpöpohja ja ilmastointi. Mun mielestä noi on nyt ratasosalla melkein yhtä kevyet kuin meidän matkarattaat.

Www.emmaljunga.com/fi sivuilla voit vertailla ja jos teidän lähellä on Lastentarvike, niin suosittelen käymään. Mulle myyjä löysi heti sopivat kun kerroin mitkä ominaisuudet haluan. :) Sain vielä 15% alennusta kun oli viimeiset classicit.

Kannattaa hommata vaijerilukko (mullakin on vaikka asutaan rivarissa, saa vaunut lukittua esim. neuvolassa) ja vaunujen mukana tulee sadesuoja, senhän voi laittaa vaunuihin. Aika riskiä on aina säilyttää vaunuja pyöräkellarissa. Me muutettiin rivariin kun asuttiin ennen kerrostalon 4.kerroksessa, vaunuja ei saanut säilyttää pyöräkellarissa eikä ollut hissiä.

nenne89: Pitää tota asiaa sitten miettiä tosiaan, onneksi tässä on vielä aikaa. :)

[QUOTE="vieras";26443220]Suosittelen, että menet mahdollisimman eri liikkeeseen kierelemään. Jos asut pk-seudulla, niin käy ehottomastu lastenturvassa. On aivan huippu kauppa! Sieltä olemme ostaneet meidän brio happyt kääntyvillä etupyörillä.[/QUOTE]

Olenkin jo käynyt kattelemassa siellä sekä Stockmannilla myös. Ainut vaunut mitkä ovat tähän mennessä iskeneet ovat tosiaan noi kaks, jotka mainitsin, paitsi nyt toi Mutsy Transporter näyttää myöskin kivalta, mutta ois kiva saada linkkiä siihen Mutsy Urban Jungle malliin, kun sitä tuntuu jotkut muutkin kehuvan. :)

[QUOTE="vieras";26443244]Aikamoiset vaatimukset. :D Se heittoaisahan riippuu rungosta. Vai olenko väärässä? Meillä on Duo Edget Classic-rungolla ja oon ollut enemmän kuin tyytyväinen! Kulkee säällä kuin säällä. Tykkään isoista pyöristä ja metallikorista. Heittoaisaa näissä ei ole, mut sekä vaunukoppa että ratasosa on helppo vaihtaa toisinpäin. Meillä on kova koppa ja oon todennut sen käteväksi. Kopassa on kehtojalakset, lämpöpohja ja ilmastointi. Mun mielestä noi on nyt ratasosalla melkein yhtä kevyet kuin meidän matkarattaat.

Www.emmaljunga.com/fi sivuilla voit vertailla ja jos teidän lähellä on Lastentarvike, niin suosittelen käymään. Mulle myyjä löysi heti sopivat kun kerroin mitkä ominaisuudet haluan. :) Sain vielä 15% alennusta kun oli viimeiset classicit.

Kannattaa hommata vaijerilukko (mullakin on vaikka asutaan rivarissa, saa vaunut lukittua esim. neuvolassa) ja vaunujen mukana tulee sadesuoja, senhän voi laittaa vaunuihin. Aika riskiä on aina säilyttää vaunuja pyöräkellarissa. Me muutettiin rivariin kun asuttiin ennen kerrostalon 4.kerroksessa, vaunuja ei saanut säilyttää pyöräkellarissa eikä ollut hissiä.[/QUOTE]

Mä en tosiaan itse tiedä yhtään mitään niistä rungoista tai mistään muustakaan, kun lähipiirissä ei oikee vauvoja ole. Niin tää on jotain aivan uutta. :D

Meillä naapuri säilyttää pyöräkellarissa vaunuja, mutta en sitten tiedä että saisiko vaiko ei. Ei ainakaan missäkään lue meillä, ettei saisi.

Stokke on kyllä, mikä miuta houkuttaa, mutta en oo maksamassa 1000€ uusista rattaista. Se on minun mielestä liikaa... En niitä vaunuja välttämättä käyttäisi kuin 1-2 vuotta sillä suunnitelmissa tehdä toinen lapsi pienellä ikäerolla ja silloin täytyy hankkia tuplat.

Kirjoitin vahingossa mallin väärin. Mutta tässä linkkiä:
http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/5849

http://www.lastenturva.fi/tuote/mutsy-urban-rider-runko-ilmapy%C3%B6rill%C3%A4/8718213003832/

Lastenturvassa myydään myös istuimia, mutta en tiedä, että miks tuolla nettisivuilla ei voi ostaa noita paketteina. Mutta ystävämme osti juuri nämä vaunut lastenturvasta.

Meillä siis on runko, kova vaunukoppa, istuinosa, erillinen valtava kauppakassi

Mä en tosiaan itse tiedä yhtään mitään niistä rungoista tai mistään muustakaan, kun lähipiirissä ei oikee vauvoja ole. Niin tää on jotain aivan uutta. :D

Meillä naapuri säilyttää pyöräkellarissa vaunuja, mutta en sitten tiedä että saisiko vaiko ei. Ei ainakaan missäkään lue meillä, ettei saisi.

Stokke on kyllä, mikä miuta houkuttaa, mutta en oo maksamassa 1000€ uusista rattaista. Se on minun mielestä liikaa... En niitä vaunuja välttämättä käyttäisi kuin 1-2 vuotta sillä suunnitelmissa tehdä toinen lapsi pienellä ikäerolla ja silloin täytyy hankkia tuplat.

Mut mieti, että jos ostat nyt uutena, 800-900€, niin voit myydä ne vuoden, kahden päästä min. 500€:llä. Silloin hinnaksi tulee 300-400€, mutta jos ostat käytettynä, niin niistä ei enää paljoa myydessä saa kun ovat jo niin monta vuotta vanhat.

Mutta sitten kyllä kannattaa säilyttää hyvin...

Kaupunkilainen, ja jos sopivia vaunuja ei heti löydy, kannattaa ottaa käytöln vaikka se kantoliina, jos on yhtään kiinnostusta niihin. Tosi kätevä, suurinosa vauvoista viihtyy, varsinkin kun alusta asti totuttaa, imettäminen liinassa onnistuu kun vähän harjottelee, ja mikä parasta, vauva kulkee mukana ja silti on molemmat kädet vapaina. :) itelläni käytössä nyt rintareppu tuon 3kk vauvan kanssa sillon tällön, ja harmittaa kun oma "motivaatio" ei riittänyt kunnolla tuohon liinailun opetteluun :)

lastentarviikkeet.blogspot.se/2011/11/mutsyhttpwwwbloggercomimgblankgif-urban.html

Tässä vähän tälläistä.

Tuossa tekstissä mainittiin i'coo ja katoppa myös vaikak youtubesta i'coo peak 4 air