asuitte silloin, kun esikoinen syntyi? Onko kokemuksia kerrostalokaksiossa asumisesta?
Olis kiva tietää vähän kokemuksia eteenkin nuorilta äideiltä :flower:
Olis kiva tietää vähän kokemuksia eteenkin nuorilta äideiltä :flower:
Meillä on nykyään 52m2 kaksio eikä meillä ole lapsia, mutta ollaan mietitty,että pärjäisköhän tässä jos vauva tulis =) Kait sitä pärjäis eteenkin sen pikkuvauva ajan!Alkuperäinen kirjoittaja Bouli:Me asuttiin vähän aikaa vielä silloin kun esikoinen syntyi niin 60m2 kerrostalo kaksiossa ja oli varmaan meidän parhain asunto missä ollaan asuttu ja sitä aina harmiteltiin että piti muuttaa sit pois kun kävi liian ahtaaksi,kumpa vain olisi ollut yksi huone siihen tilanteeseen enemmän.
Joo meillä ei oo hissiä eikä edes kunnollista parveketta. Vain ranskalainen parveke. Just nuitten vaunujen kohtaloa olen miettiny. Periaatteessahan ei asunnosta tarvis tilaa kuin pinnasängyllä ja jollekki lipastolle mihin sais vauvanvaatteet ja sen verran meillä kyllä on tilaa. Kaippas täällä pärjäis, jos vaan organisois asiat. On niin halpa vuokra ja ihana asunto, että ei sen takia haluttais muuttaa isompaan. Sitten ku lapsi alkais liikkumaan ja tarvis omaa tilaa niin ois varmaan pakko muuttaa. Saanko udella minkä ikäinen oot? Ite oon piakkoin 20Alkuperäinen kirjoittaja sarbatin:täällä odotellaan esikoista (la 19.4) ja nuoria ollaan![]()
toistaiseksi asutaan vielä tosi ahtaassa rivari kaksiossa,mutta koko ajan haetaan isompaa..
itekkin miettinyt tota kerrostalo hommaa,että miten siellä sit "pärjäis" lähinnä vaunujen kanssa ja varsinkin jos ei oo hissiä
Miltä susta tuntu tulla raskaaksi? Oliko suunniteltu vai ns. "ihana sattuma"? ME ollaan mietitty vauvaa, mutta ollaan todettu, että yllätys olisi paljon kivempi kuin se, että suunnittelee, kun tuntuu ettei koskaan oo se hyvä aikaAlkuperäinen kirjoittaja sarbatin:saa udella B) 21 on ikää tällähetkellä
meidän on muutettava,kun makkariin ei mahdu edes vaavin sänky,saati sitten hoitopöytä :|
Sepä se onkin.. Samaa minäki oon miettiny. Pitäs ne vissin aina raahata ylös asti. Onneksi meillä ei ole ku toinen kerrosAlkuperäinen kirjoittaja sarbatin:IHANALTA!! erittäin toivottu vaavi on, mutta ei kuitenkaan ihan yrittämällä yritetty :heart:
mä en varmaan uskaltaisi jättää vaunuja kerrostalossa sinne alas :/ tai riippuu siis tietysti kerrostalosta,mutta jotenkin en vaan luottais että ne siellä säilyy![]()
Alkuperäinen kirjoittaja mmiilia:Me asuttiin 2-kerroksisessa rivitaloasunnossa (69m2) sillonkun esikoinen syntyi, ja kun poju oli puoli vuotias, muutettiin tähän nykyiseen kerrostalokaksioon joka on neliöiltään saman kokoinen ku edellinenkin. Ekassa asunnossa oli se huono puoli, että asunto oli kaksikerroksinen, ja makuuhuoneet oli yläkerrassa; ei ollut kauheen käytännöllinen vauvan kanssa. Tää nykyinen on muuten mukava asunto, mutta asutaan kolmannessa kerroksessa eikä täs talossa oo hissiä :/ Mutta me säilytetään rapussa alhaalla vaunuja, kun on niin rauhallinen ja luotettava talo/rappu.![]()
Haaveillaan kyllä isommasta, ja mielellään rivitaloasunnosta. On sit helpompi sillonki kun/jos meille pikkukakkonen on siunaantunu, niin kahden kanssa mennä ulos ym. ku ei tartte rappuja ravata kahden pikkusen kanssa![]()
Sarbatin ja HRP ollaan aika samanikäisiä, mä täytän parin kk päästä 21 v =)
Oi teillä on nuinki iso kaksio. Oon miettiny, että jos käppä ois jotain 60 m2 niin ois jo huomattavasti isompi. Meillä ei oo muuten tiskikonettakaan. Mies sais tiskihommia, kun pitäs tiskata vauvan ruoat sitten ku se alkais syömäänAlkuperäinen kirjoittaja mmiilia:Me asuttiin 2-kerroksisessa rivitaloasunnossa (69m2) sillonkun esikoinen syntyi, ja kun poju oli puoli vuotias, muutettiin tähän nykyiseen kerrostalokaksioon joka on neliöiltään saman kokoinen ku edellinenkin. Ekassa asunnossa oli se huono puoli, että asunto oli kaksikerroksinen, ja makuuhuoneet oli yläkerrassa; ei ollut kauheen käytännöllinen vauvan kanssa. Tää nykyinen on muuten mukava asunto, mutta asutaan kolmannessa kerroksessa eikä täs talossa oo hissiä :/ Mutta me säilytetään rapussa alhaalla vaunuja, kun on niin rauhallinen ja luotettava talo/rappu.![]()
Haaveillaan kyllä isommasta, ja mielellään rivitaloasunnosta. On sit helpompi sillonki kun/jos meille pikkukakkonen on siunaantunu, niin kahden kanssa mennä ulos ym. ku ei tartte rappuja ravata kahden pikkusen kanssa![]()
Sarbatin ja HRP ollaan aika samanikäisiä, mä täytän parin kk päästä 21 v =)
No on varmaan ahdasta, jos meillä on sillee, että mahtuuko vai eikö mahdu. Tokasin äsken miehelle vaan, että mulla on kohta kauhea vauvakuume, kun juttelen nuorten äitien kans niin tämä nauro vaan, että sullahan on jo ja mullekki tarttunu :heart:Alkuperäinen kirjoittaja sarbatin:meilläkään ei oo,vielä,ainakaan tiskikonetta,eikä tähän kämppään edes mahtuisi,toivottavasti seuraavaan sitten mahtuu. Meidän tän hetkinen asunto siis on vaan 45m2 että silleen,ahdasta on :/
keski-suomessa asun,jyväskylässä,toistaiseksi kun siis se muutto olisi edessämutta keski-suomen sisällä silti pysytään
![]()
ToivottavastiAlkuperäinen kirjoittaja mmiilia:HRP meilläkään ei oo tiskikonetta ja se ketuttaa muaEi mut helpottais oikeesti paljon jo se, että olis tiskimasiina ettei tarttis joka päivä jynssätä astioita =)
Mä tulin äidiks 19v, siitä muutaman kk kuluttua täytin 20. Ja me "yrittämällä yritettiin" vauvelia, tosin mies oli sillon armeijassa niin oli vähä semmosta hassua yrittämistä.. Mutta kyllähän se sieltä sit tärppäs! Niin, ja mun mies kans tänä vuonna täyttää 22. Ja just sain siltä luvan pikkukakkosen yrittämiseen, tosin vasta parin kk päästä alotetaan..![]()
Tsemppiä sulle, toivottavasti sun mies pian kans innostuis vauvapuuhista, pehmittelet sitä vaan pikkuhiljaa niin eiköhän se siitä :heart:
Niin, ja mä oon Vaasasta.
toivotetaan sitten vaan paljon tsemppiä vauva-puuhiinAlkuperäinen kirjoittaja HRP:No on varmaan ahdasta, jos meillä on sillee, että mahtuuko vai eikö mahdu. Tokasin äsken miehelle vaan, että mulla on kohta kauhea vauvakuume, kun juttelen nuorten äitien kans niin tämä nauro vaan, että sullahan on jo ja mullekki tarttunu :heart:Alkuperäinen kirjoittaja sarbatin:meilläkään ei oo,vielä,ainakaan tiskikonetta,eikä tähän kämppään edes mahtuisi,toivottavasti seuraavaan sitten mahtuu. Meidän tän hetkinen asunto siis on vaan 45m2 että silleen,ahdasta on :/
keski-suomessa asun,jyväskylässä,toistaiseksi kun siis se muutto olisi edessämutta keski-suomen sisällä silti pysytään
![]()
meidänkin tilanne on ehkä vähän heikko jos aattelee taloudellista tilannetta,kun ite oon opiskelia ja mies joutu ettiin uuden työpaikan,joten ei oo nyt ees töissä,mut viimestään maaliskuussa onneksi pitäisi taas ollaAlkuperäinen kirjoittaja HRP:ToivottavastiAlkuperäinen kirjoittaja mmiilia:HRP meilläkään ei oo tiskikonetta ja se ketuttaa muaEi mut helpottais oikeesti paljon jo se, että olis tiskimasiina ettei tarttis joka päivä jynssätä astioita =)
Mä tulin äidiks 19v, siitä muutaman kk kuluttua täytin 20. Ja me "yrittämällä yritettiin" vauvelia, tosin mies oli sillon armeijassa niin oli vähä semmosta hassua yrittämistä.. Mutta kyllähän se sieltä sit tärppäs! Niin, ja mun mies kans tänä vuonna täyttää 22. Ja just sain siltä luvan pikkukakkosen yrittämiseen, tosin vasta parin kk päästä alotetaan..![]()
Tsemppiä sulle, toivottavasti sun mies pian kans innostuis vauvapuuhista, pehmittelet sitä vaan pikkuhiljaa niin eiköhän se siitä :heart:
Niin, ja mä oon Vaasasta.Meillä on vaan se ongelma, että en sais kovin ruhtinaallisen suurta äippärahaa vaan jotain 500e/kk ilman veroja. Mies on kyllä töissä, että ei kai se tilanne niin huono kuitenkaan ois
Saatais vaunut ja kaikki mun siskolta, että mitään välineitä ei tarvis ostaa. Ois se vaan niin ihanaa
![]()
Mieki oon opiskelija ja oon todennäköisesti vielä seuraavat 5 vuotta täysipäiväisesti. Että eipä tuo tilanne taida parantua vähään aikaan, vaikka teenkin töitä sitten yliopiston ohessa.Alkuperäinen kirjoittaja sarbatin:meidänkin tilanne on ehkä vähän heikko jos aattelee taloudellista tilannetta,kun ite oon opiskelia ja mies joutu ettiin uuden työpaikan,joten ei oo nyt ees töissä,mut viimestään maaliskuussa onneksi pitäisi taas ollaAlkuperäinen kirjoittaja HRP:ToivottavastiAlkuperäinen kirjoittaja mmiilia:HRP meilläkään ei oo tiskikonetta ja se ketuttaa muaEi mut helpottais oikeesti paljon jo se, että olis tiskimasiina ettei tarttis joka päivä jynssätä astioita =)
Niin, ja mä oon Vaasasta.Meillä on vaan se ongelma, että en sais kovin ruhtinaallisen suurta äippärahaa vaan jotain 500e/kk ilman veroja. Mies on kyllä töissä, että ei kai se tilanne niin huono kuitenkaan ois
Saatais vaunut ja kaikki mun siskolta, että mitään välineitä ei tarvis ostaa. Ois se vaan niin ihanaa
![]()
![]()
itse ostettiin vaunut,ja sit mun porukat kustansi meille häkkisängyn ja ostavat sitten vielä hoitopöydän :heart:
ja kun mulla on kaksi isosiskoo joilla on kummallakin lapsia niin sieltä saa aika hyvin vaatteita ja sit esim.sitterin lainaan![]()
Sulla on samanlaisia suunnitelmia kun mulla, vaikka mulla ei oo se ekakaan aluillaan vieläAlkuperäinen kirjoittaja sarbatin:mulla nyt sitten noi opiskelut jää kesken,mutta kattoo sitten n.kolmen vuoden päästä että jatkanko vai en. ja jos sitä vaikka siunaantuisi sitten enemmänkin noita lapsosia :heart:![]()
ollaan jo vähän etukäteen puhuttu asiasta ja tuumailtu että jos puolvuotta tai vuoden päästä ekan syntymästä sais toinen lähtee aluilleen jos niikseen olisi :heart:
Näin on! Jutellaan joskus lisää! Paljon ruusuja sun odotukselle! Oli tosi ihana jutella =)Alkuperäinen kirjoittaja sarbatin:jeps![]()
silloin kun ite en vielä oottanut niin tuntu että pelkkä vauvan näkeminen ns. "teki hulluksi" =)
mää toivon kanssa että saisin nyt nuorena ja suhteellisen nuorena lapset ettei sitten 40-kymppisenä tulis enään mitään villitystä ruveta muksuja hommaanja paremminhan sitä nuorena jaksaa lasten kanssa olla ja valvoa
![]()
Kaupallinen yhteistyö: Storytel