Minkälainenkohan on seuraava muotia keittiöissä uuden kiiltäpinnan jälkeen?

Nyt kun kaikki sisustaa asuntonsa uusilla, tasaisilla, valkoisilla keittiönovilla ja hopeavetimillä (suorilla), olen miettinyt mikähän on trendi n. 5 vuoden päästä. Onkhan nuo kalusteet jo ihan aataminaikaisen näköiset. Näinhän on käynyt aikaisemminkin juuri esim. tänäänkin asuntolinkkien keittiöiden kohdalla. Alkaa näyttämään vanhoilta vaikka suhteellisen uusia ovatkin. Keittiöitä haukutaan ja muutenkin sisustusta.

Entäs ne olohuoneen värikkäät tapetit ja ruskeat seinät. Nyt todella hyvännäköisiä (itsekkin omistan), mutta muutaman vuoden päästä vanhanaikaisia. Muistetaan varmaan kaikki muodikkaat värikkäät seinät 70-luvulta ja boordi-tapetti -tyyli 90-luvulta.

vieras
Onneksi suomalaisissa kodeissa sisustusmaku muuttuu pikkuhiljaa. Ei tarvitse kotiaan joka kaudeksi uusiksi laittaa. Me päädyimme rempassa mukailemaan asunnon rakennusvuotta (1957). Toivotaan, että saatiin sen verran ajaton, että kestää ainakin vuosikymmenen.

vieras
Minä en ole niin tarkkaan kytännyt, mutta oltiinko me siis edellä aikaamme kun meillä on suorat valkoiset kaapinovet keittiössä ja keittiö tehty 6 vuotta sitten.

Ei ainakaan minusta näytä vielä vanhalta ja sitäpaitsi toi ainakin mikä meillä on niin on sellainen, että kestää aikaa.

vieras
Siksipä en ottanutkaan keittiöön (vuosi sitten valmistunut ) niitä kamalia moderneja härpäkkeitä, koska menevät muodista hetkessä ja toisekseen kaikki sormenjäljet ja tahrat näkyvät kaapinovissa.
Silmääkään ei miellytä moiset hopeavetimet ja tasaiset, kliiniset ovet.
Meillä on keittiössö kuultolakatut massiivipuuovet, aivan upeat =).

Alkuperäinen kirjoittaja Kotipsykologi:
Nyt kun kaikki sisustaa asuntonsa uusilla, tasaisilla, valkoisilla keittiönovilla ja hopeavetimillä (suorilla), olen miettinyt mikähän on trendi n. 5 vuoden päästä. Onkhan nuo kalusteet jo ihan aataminaikaisen näköiset. Näinhän on käynyt aikaisemminkin juuri esim. tänäänkin asuntolinkkien keittiöiden kohdalla. Alkaa näyttämään vanhoilta vaikka suhteellisen uusia ovatkin. Keittiöitä haukutaan ja muutenkin sisustusta.

Entäs ne olohuoneen värikkäät tapetit ja ruskeat seinät. Nyt todella hyvännäköisiä (itsekkin omistan), mutta muutaman vuoden päästä vanhanaikaisia. Muistetaan varmaan kaikki muodikkaat värikkäät seinät 70-luvulta ja boordi-tapetti -tyyli 90-luvulta.
Onkos sillä väliä? Ovet ja vetimet on helppo ja nopea vaihtaa. Kuten seinien maalaus ja tapetointikin.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Kotipsykologi:

Onkos sillä väliä? Ovet ja vetimet on helppo ja nopea vaihtaa. Kuten seinien maalaus ja tapetointikin.
Ei ole väliä, saan pohtia ääneen ilmeisesti ja herättää keskustelua.

JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Meilleppä ei tuukkaan valkeita kaapinovia vaan pähkinän väriset ja olohuoneen seinänkii aion vetää violetiksi :D
Vanhanaikaista. :saint: :kieh:

Mikseivät ihmiset voi tehdä vain mieleisiään ja näköisiään ratkaisuja, ilman mutoihörhöilyä?

vieras
Jos haluaa ennustaa muotitrendejä eteenpäin niin pitää miettiä mitä on nyt maailmassa tapahtunut. Tämän vuoden tapahtumat näkyy muodissa 2 vuoden sisään ja sisustuksessa 5 vuoden sisällä.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Meilleppä ei tuukkaan valkeita kaapinovia vaan pähkinän väriset ja olohuoneen seinänkii aion vetää violetiksi :D

Mikseivät ihmiset voi tehdä vain mieleisiään ja näköisiään ratkaisuja, ilman mutoihörhöilyä?
No kiitti vaan :kieh: uutta toi on mulle :D ja sitä paitti ihan elämäni eka keittiöremppa ja olohuoneremppa. Oisin mie voinu keittiöön ottaa limet kaapit mutta kun toi yks ei suostunu.

.
Mä halusin valkeat kaapit ovatpa muodissa tai ei, kun ne ei ainankaan omaan silmään ala tökkiä ihan heti. Mitään puunväristä tai umpipuutakaan en halunnut kun heloposti on tunkkaisen näköinen. Onhan tuota puuta sitten lattiassa ja huonekaluissa. Mun makuun tammi on ehkä kauhein kaapinovissa - sellanen harmahtava ei minkään värinen. tulee mieleen joku tupakoijan koti.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Mä halusin valkeat kaapit ovatpa muodissa tai ei, kun ne ei ainankaan omaan silmään ala tökkiä ihan heti. Mitään puunväristä tai umpipuutakaan en halunnut kun heloposti on tunkkaisen näköinen. Onhan tuota puuta sitten lattiassa ja huonekaluissa. Mun makuun tammi on ehkä kauhein kaapinovissa - sellanen harmahtava ei minkään värinen. tulee mieleen joku tupakoijan koti.
Mäkin tykkään kyllä vaaleista, mutta nyt kun olen nähnyt kuvia puisista ovista nekin näyttää kyllä kivoilta sellaisilta lämpimiltä. Onneksi ei tarvi tehdä remppaa nyt, sillä päätöstä tyylistä en osaisi tehdä.

vieras
Mun käsittääkseni tämän hetken sisustustrendi keittiössä on musta, tumma harmaa, vaalea harmaa. Ei vetimiä ollenkaan vaan avausmekanismi piilossa. Seinissäkin on nyt paljon suosittu mustaa tai muuten tummia värejä ja röpöpintaisia maaleja ja jopa kiviä. Mutta tuo trendi on ollut vallalla jo pari vuotta, joten olisikohan vanhanaikainen jo ens kesän asuntomessuilla...Vastineeksi varmaan sitten tulee värit. Ruskea on ollut trendeistä ulkona jo hetken, mutta paljonhan tuota vielä käytetään.

JONSERED Karhunkantaja
No kiitti vaan :kieh: uutta toi on mulle :D ja sitä paitti ihan elämäni eka keittiöremppa ja olohuoneremppa. Oisin mie voinu keittiöön ottaa limet kaapit mutta kun toi yks ei suostunu.
Pakko oli kiusata... :saint: :kieh:

Violetti on maailman paras väri. Violetti ja punainen.

Pakko oli kiusata... :saint: :kieh:

Violetti on maailman paras väri. Violetti ja punainen.
Niin on :D Punasesta tuo ei innostunu, mutta violettiin, sellanen ehkä purppuraan taittuva, on myötämielinen :D Tuurilla saan vielä maalattua ennen kun tää pikkuvesseli syntyy, keittiö pitää ainakii maalata ennen sitä

talja
Kun rakensimme, laitoimme keittiöön konjakkikoivun väriset (lämmin, hieman punertava?) puiset kalusteet, ovat vaan vuosien myötä patinoituneet kauniimmiksi. Ja ovat ajattomat.

Rosteri jääkaappi-/pakastinyhdistelmät tuo mulle aina mieleen sairaalasarjojen ruumishuoneiden kylmäkaappien ovet :(

Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä en ole niin tarkkaan kytännyt, mutta oltiinko me siis edellä aikaamme kun meillä on suorat valkoiset kaapinovet keittiössä ja keittiö tehty 6 vuotta sitten.

Ei ainakaan minusta näytä vielä vanhalta ja sitäpaitsi toi ainakin mikä meillä on niin on sellainen, että kestää aikaa.
Meillä sellaiset laitettiin 4 vuotta sitten ja silloin niitä oli ollut markkinoilla jo todella kauan. Eli ei ollut ns huippumuotia silloinkaan...
Minusta ovat suht hyvin aikaa kestävät. Meillä vaihdettiin tuolloin vain ovet ja vetimet ja varmaan, jos noiden "vanhanaikaisuus" alkaa jossain vaiheessa olla liikaa, niin sitten voi taas vaihtaa...

Tosin kun asutaan vanhassa talossa, niin vanha se vasta hienoa olisikin. Valitettavasti meitä ennen tässä asui pariskunta, joiden mielestä ysäri oli se paras vuosikymmen ja se näkyi remontissakin. Keittössä oli aiemmin sellaiset karmeat "vuokrakämppä-ovet", siis sellaiset laminaattiset valkoiset, joissa oli pyökkireunus ja pyökkivetimet. Yök.

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Meillä sellaiset laitettiin 4 vuotta sitten ja silloin niitä oli ollut markkinoilla jo todella kauan. Eli ei ollut ns huippumuotia silloinkaan...
Minusta ovat suht hyvin aikaa kestävät. Meillä vaihdettiin tuolloin vain ovet ja vetimet ja varmaan, jos noiden "vanhanaikaisuus" alkaa jossain vaiheessa olla liikaa, niin sitten voi taas vaihtaa...

Tosin kun asutaan vanhassa talossa, niin vanha se vasta hienoa olisikin. Valitettavasti meitä ennen tässä asui pariskunta, joiden mielestä ysäri oli se paras vuosikymmen ja se näkyi remontissakin. Keittössä oli aiemmin sellaiset karmeat "vuokrakämppä-ovet", siis sellaiset laminaattiset valkoiset, joissa oli pyökkireunus ja pyökkivetimet. Yök.
Sillo kun ysärinä raksattiin, niin mdf oli kova juttu. Ei meinattu silloinkaan löytää itellemme kaappeja, ja sit kun löydettiin, no... joo, en enää sellasia ottais ikinä.

UHU

Samaa mieltä. Tosin siihen omaan mieltymykseen kyllä vaikuttaa muoti vaikka ei sitä huomioisi. Aina kun tulee uudenlaista markkinoille niin ensin karsastaa ja kauhistelee mutta vähän ajan kuluttua ihastelee.

Yhteistyössä