Minkälainen on vapaamuotoinen työhakemus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Auttakaa

Vieras
Eli minkälaisen hakemusken voin laittaa jos työpaikan ilmoituksessa sanotaan että lähetä vapaamuotoinen hakemus?Sählöposti ohon laitetaan hakemus.Eli pitääkö minun vaan normaalin sähköpostin tapaan laittaa että olisin kiinnostunut paikast aym vai miten?Ja kysyjä on todella pitkän linjan kotiäiti niin siksi näin tyhmä kysymys..Mutta kiitos jos joku viitsii asiallisesti vastata.

Laitat siihen mitä itse haluat :)
Vapaamuotoinen työhakemus on markkinointikirje työnantajalle jossa kerrot mitä voit tarjota yritykselle. Sen ei tarvitse noudattaa mitään virallista kaavaa vaan se on enemmän kirjeen tapainen. Voit tehdä vapaamuotoisesta työhakemuksesta myös persoonallisemman jotta jäät paremmin työnantajan mieleen.

Kun mä olen tehnyt vapaamuotoisen työhakemuksen, olen vaan maininnnut, että olen naimisissa ja mulla on neljä lasta. Edes syntymävuosia en oo laittanut, ne ei mun mielestä oo olennaisesti mun työuraan vaikuttavia asioita.

Enemmän oon painottanut koulutusta ja työkokemusta kyseiseen tehtävään ja eniten kiinnostusta ja motivaatiota. Näillä hakemuksilla on muutama paikka irronnutkin.

Kotiäitiys ei taida kummoinen meriitti työnhaussa olla,vaikka arvokasta aikaa sinänsä onkin. Enemmän on painoa työelämässä kerätyllä kokemuksella.

Onnea hakuun!

Joo. Sellanen hakemus, joka erottuu joukosta.

Pari vuotta sitten sanoin itseni irti, kun aloin katsella uutta paikkaa, näin mollin sivuilla ilmotuksen äitiysloman sijaisuudesta ja ajattelin että pakko kai sitä on hakea, kun omalla paikkakunnalla kerran on.

Hakemus oli erittäin pelkistetty vain muutaman lauseen mittainen, jossa kerroin kuka olen ja millainen työkokemus mulla on. Loppuun laitoin, että tulen mielelläni kertomaan enemmänkin, jos haluavat haastatella ja voin tuoda tutkinto- ja työtodistukseni mukanani.

Pääsin haastatteluun ja sain sen sijaisuuden (joka poiki jatkoakin). Eli joskus vähempikin riittää :D

Mies laati joskus elämänkerran, kolme sivua. Hakivat sellaista henkilöä jolla piti olla näyttöä vaikka minkä vimpaimen korjaamisesta ja toiminnasta. Pääsi haastatteluun ja sai paikan.

Minä hain sijaisuutta päivähoidosta ja laitoin cv:n lisäksi sähköpostiin viestin "tulen mielellä kertomaan lisää cv:stäni". Pääsin haastatteluun ja yli tunnin kysely ja selonteko tuokion jälkeen kun lähdin haastattelusta, en päässyt edes autolle kun puhelin soi ja kysyivät milloin voin aloittaa.

Yhteistyössä