Minkälainen luonne tytöllä kahden/useamman poikalapsen jälkeen?

  • Viestiketjun aloittaja 2+1
  • Ensimmäinen viesti
2+1
Meille tulossa nyt kahden pojan jälkeen tyttö kuopukseksi. Itse olen täysi tyttövaltaisesta perheestä, mutta muistan, että jos leikin lapsena tällaisten "poikaperheiden" tyttöjen kanssa niin he olivat aika "kipakoita" - saattoivat olla rajuja ja jotenkin riehakkaita.

Kertokaa tytöistänne jotka syntyneet poikien jälkeen - mitä "tarkemmin" sen kiinnostavampi.

Kiitos :)
 
Hmmm. Meillä on kaksi poikaa, sitten 3 tyttöä peräkanaa ja nyt kuudes poika. Kolmas lapsi, tuo tyttö kahden poijan jälkeen osaa pitää tiptop puolensa mutta on kyllä niin neitiä muuten. Kipakka on, mutta luulen että tuo olisi sitä muutenkin.
 
Meillä on kaksi "isoa poikaa" ja sitten syntyi tyttö (ikäeroa heillä 8-10 vuotta). Tytöstä on tullut tosi temperamenttinen ja puolensa pitävä, vähän raisukin leikeissään. Sujuvasti pelaa jalkapalloa, sählyä, luistelee mailan kanssa jne, mutta toisaalta myös halusi aloittaa baletin ja nukkeleikit ovat mieluisimpia. Tosi pitkään tytön lempiväri oli sininen, mutta nyt eskari-iässä on alkanut tykätä pinkistäkin ja haluaa pukea joka päivä mekon / hameen :)
 
"vieras"
Meillä 5 poikaa ja 1 tyttö. Tyttö tuolla keskellä eli ensin 3 isoveljeä ja sitten 2 pikkuveljeä.
Tyttö nyt 10 v. Pelaa jalkapalloa, jääkiekkoa ym kuin pojat. Mieluummin pitää verkkareita kuin mekkoa. Välillä toki haluaa "hienostellakin" . Hiuksia ei tahdo muistaa kammata jos ei huomauta, kuitenkin haluaa pitää pitkät hiukset. Rakastaa askartelua ja kaikkea tilpehöörää. Lempiväri on edelleen vaaleanpunainen.
Osaa pitää puolensa poikia vastaan. Toisaalta sitten voi loukkaantua äärimmäisen helposti ja mököttää (mitä meillä pojat ei kyllä tee) .

Eli aika paljon vastakohtia löytyy.
 
meillä 3 poikaa ja tyttö, tyttö toiseksi nuorin. Villein, tempperamentikkain ja impulsiivisin minun lapsistani, jotenkin ei tunnu siltä että veljien olemassaolo olisi vaikuttanut tähän koska pojat eivät ole noin villejä. Esikoisella adhd, mutta sisko peittoaa kyllä hänetkin vauhdillaan, pärjää paremmin koulussa kyllä. Nyt 10v, lempiväri musta, hiuksia ei laiteta koskaan, mutta harjaamaan pakotan. Kynsiä tykkää lakata, siinä varmaan neitimäisin piirre, mutta niin toisaalta pikkuvelikin...
 
2+1
KAIKKI vastanneet näyttävät tukevan ennakko-olettamustani vilkkaasta tytöstä.

Tarkennuskysymys: pitävätkö tiedän MIEHENNE myös tytärtä temperamenttisimpana/villeimpänä? Äidin arvio kun voi olla erilainen kuin isän.
 
"vieras"
Vähän olen huono tähänn vielä vastaamaan, kun meillä tyttö on vasta 1v, mutta mutta... Tuntuu pitävän omista oikeuksistaan kovasti huolta(häneltä ei niin vaan oteta leluja kädestä, osaa jo vaatia tarkkaan samaa syötävää kuin mitä pojillakin on), osaa vaatia huomiota myös. Kovaääninen tykkää olla ja rakastaa katsella poikien riehuntaa. Isompien juostessa ja riekkuessa tämäkin yrittää kiljuen kontata hurjaa vauhtia edestakaisin.

Erona poikiin on selvästi se, että tyttö on jo nyt kiinnostunut vaatteista ja kaupoilla kiertelystä, heh hee... Esim. poikien kanssa kenkien sovittaminen on ollut jotain ihan kamalaa pienestä pitäen, niin eikös tämä tyttö ihan innolla vaadi joka ikistä kenkäparia jalkaansa...
 
"kolmenäiti"
4-vuotiaalla tytöllämme on kaksi isoveljeä. Tyttö on varsinainen äijä. Koheltaa menemään välittämättä vähääkään, miten päin vaatteet ovat tai mitä ne ovat (jos on ollenkaan). Fyysisesti tosi kehittynyt, vahva ja nopea. Koko ajan on mustelmilla ja naarmuilla ja vaatteet rikki. Tappelee poikien kanssa eikä itke, murjota tai loukkaannu juuri koskaan. Silti, osaa olla myös hyvin tyttömäinen. On kiinnostunut mun meikeistä ja koruista, leikkii astioilla ja vauvanukeilla. 3-vuotiaaksi asti odotti koko ajan, koska hänellekin alkaa pippeli kasvaa. Nyt on kai viimein luopunut siitä ajatuksesta :)
 
2+1
[QUOTE="kolmenäiti";26966057]4-vuotiaalla tytöllämme on kaksi isoveljeä. Tyttö on varsinainen äijä. Koheltaa menemään välittämättä vähääkään, miten päin vaatteet ovat tai mitä ne ovat (jos on ollenkaan). Fyysisesti tosi kehittynyt, vahva ja nopea. Koko ajan on mustelmilla ja naarmuilla ja vaatteet rikki. Tappelee poikien kanssa eikä itke, murjota tai loukkaannu juuri koskaan. Silti, osaa olla myös hyvin tyttömäinen. On kiinnostunut mun meikeistä ja koruista, leikkii astioilla ja vauvanukeilla. 3-vuotiaaksi asti odotti koko ajan, koska hänellekin alkaa pippeli kasvaa. Nyt on kai viimein luopunut siitä ajatuksesta :)[/QUOTE]

Eli vanhanaikaisesti sanottuna kiltti ja suora? Hauska kuulla tällaisenkin mahdollisuudesta :)
 
"honung"
Meillä 2 poikaa ja 1 tyttö. Kyllähän tuo neiti on topakka ja temperamenttinen, toisin sanoen pitää puolensa veljiensä seurassa. Tykkää pelata jalkapalloa ja leikkiä autoilla :D Joskus 'erehtyy' nukellakin leikkimään, mut vain pienen hetken. Hiuksia ei saa laittaa edes ponnarille, hyvä kun harjata saa. Mielummin pitää housuja kuin mekkoja. Neiti on nyt 3½v ja aina välillä kyselee, että koska hänelle kasvaa kans pippeli :D
 
"vieras"
Itsellä vain poikia, mutta kaverilla kahden pojan jälkeen syntyi tyttö, joka on oikea pikku prinsessa. Isoveljien hemmottelema. Hänessä ei ole mitään poikamaisia piirteitä.
 
"joo"
Kaksi poikaa 11v ja 7 v ja tyttö 2 v. Villi, tempperamenttinen peikkotyttö, kahden veljensä suuresti rakastama ja hemmottelema. Tosi itsenäinen tahtotyttö, ei jää jalkoihin. Jos jotain haluaa eikä saa ottaa itse. Hurjan liikunnallinen ja aurinkoinen tyttö. Sosiaalinen ja aktiivinen tapaus. Lempparileikit jalkapallon pelaaminen ja veljien kanssa riehuminen. Pojat oli vilkkaita, mutta tyttö on kaikista villein.
 
2+1
Nyt tämä alkaa jo käydä kiinnostavaksi. Miten on mahdollista että kaikki poikien jälkeen syntyvät tytöt on "villejä"? Otanta on nyt yhdeksän (9).

Minusta olisi TOSI mielenkiintoista miten lasten ISÄT kuvailevat näitä tyttöjä. Voisitteko vielä kysyä samaa miehiltänne :D
 
2+1
Googletin muuten sanat "temperamenttinen tyttö" jota tässäkin ketjussa ilmeni: 1400 osumaa. Temperamenttinen poika: 594 osumaa.

Mietin vain, että kuvaileeko poikien äidit poikien jälkeen syntynyttä lasta herkemmin temperamenttiseksi?
 
tuota
Meillä tosin tytär syntynyt 2 pojan välissä, mutta on luonteeltaan reipas, aika kovaääninen ja myös hyvin empaattinen. Eli toisaalta "menevä", mutta myös eniten toisista huolehtiva.
 

Yhteistyössä