Minkäikäisiä koiranpentuja voi mennä katsomaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Siis meille on tulossa pentu keväällä, joka on nyt vasta muutaman päivän ikäinen. Kauheasti tekisi mieli käydä katsomassa, mutta missä vaiheessa emä sinne vieraita ihmisiä laskee? Vielä kun kuulemma ei tykkää oikein siitäkään, ku kotiväki pentuja käsittelee punnitakseen ym. Te, joilla on pentueita olleet, osaatte varmasti vähän valaista minua... :)

Sama homma. En tykkää jos yritetään tulla katsomaan alle 3-4 viikkosia pentuja.
Vituttais jos pentue sairastuisi sen takia.

Meillä on näin käynyt. Eikä kaikki edes selvinnyt hengissä.

Siinä se sopiva aika alkaa olemaan 4 viikon ikäisenä.
Mitä sitä suotta hosumaan ja häiritsemään pentuja ja emoa.
Helposti vaan emo stressaantuu ja se myös heijastuu niihin pentuihin.
Kyllä sen pennun ehtii valkata.
Enemmn se katsojallekin antaa kun pentu jo hieman enemmän touhuaa ja liikkuu, kuin vaan nököttää silmät kiinni paikoillaan.

Kun pennut ovat sen 3-4 viikkoa niin voi mennä katsomaan.
Itse olen kissakasvattaja, mutta ystävät voivat kurkata ovelta (ei mennä siis huoneeseen pentujen kanssa), kun pennut ovat 2vko. Se 3-4 on hyvä aika, koska pennuilla on vastustuskyky sen verran heikko.

Me käytiin omaamme katsomassa 4 viikkoisena, oltaisiin päästy aiemminkin, mutta matkaa oli kuitenkin 400km suuntaansa, niin käytiin vain kerran valitsemassa omamme. Kasvattaja lähetti kuitenkin meille kuvia, ja kasvattajalla oli myös kotisivut minne laittoi kuvia koirista.

Varmaan riippuu paljon kasvattajasta, koirasta ja tiloista kuinka päästävät vieraita.

Niin ja kannattaa muistaa myös se, että pienet koiranpennut on vaan sellaisia iniseviä karvamakkaroita. Söpöjähän ne on, mutta ne on oikeastaan kaikki ihan samanlaisia sillon. Pennut alkaa erottuun toisistaan vasta kun silmät on auki ja kävelläänkin jo. Sitä ennen ne on vaan sellaisia karvaisia matoja.

Ok, hyvä tietää ettei vielä pitkään aikaan ole sinne asiaa... Mahtaa olla hitaat 4 viikkoa edessä, ku odottelee, että päästäis katsomaan... :D Mutta onneksi on valokuvat keksitty.. ;)

Mulle kävi niin, että olin varannut koiranpennun jo ennen syntymää. Sain olla aktiivinen ja kysellä kuulumisia. Kun ei kuullu vähään aikaan, niin pennut oli jo syntyneet. Huomasin sivuilla ja onnittelin kasvattajaa ja kysyin koska voisi tulla katsomaan niin hän kysyi koska mulle sopisi. Sanoin että mulle sopisi tulla katsomaan niitä 4-5 viikon päästä koska asun toista puolta suomea ja tulen junalla kun ei ole autoa. Ei kuulunut mitään ja kysyin viestillä saitko s-postini? Niin vastasi että on aivan liian myöhään koska pennut saavat pian kodin. Niitä on käyty jo laatikolla joka ilta katsomassa. Olin ihmeissäni koska ovat nyt vasta viikon ikäisiä:O.