Minkäikäiselle voi aloittaa fyysisen kurituksen?

• Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti
ihmettelijä
Minkäikäiselle voi aloittaa tukistamisen ja luunappien antamisen, JOS ei tottele lukuisia kieltoja? (Jos kieltää 20 krt pöydälle kiipeämisen, telkkarin lyömisen, kaukosäätimiin koskemisen, kukkaruukkujen penkomisen ja ohjaa pois 20 krt, mutta aina vain tekee tätä kiellettyä. Jos ei syö siivosti pöydässä tai alkaa pelleilee uloslähtiessä jne.)

Millä te vanhemmat olette oikeuttaneet fyysisen kurituksen itsellenne, millä perusteilla hyväksytte sen? Koska mikään muu ei auta? Mitään yhtä toimivia vaihtoehtoja ei ole? Minkä ikäiselle olette alkaneet antaa luunappeja, olette tukistaneet tai vetäneet korvista?

Mitä haittaa fyysisestä kurittamisesta lapselle on? Onhan niin tehty iät ajat.

Onko fyysinen kuritus yleistä, mutta siitä ei puhuta?

miuku
Ja lapsella oli ikää??

En ole itse joutunut tekemään moista, enkä ryhdy. On konstit aika vähissä sen jälkeen. Ilmastointiteipillä tuoliin kiinni sen jälkeen? Hyvinhän nuo jäljet on nähtävissä, et itse kuritetut kurittavat nykyisin vankilassa kavereitaan. Eivät osaa keskustella mistään.

Lapsella on tiettyjä kausia ja ne menee ohi.

vieras
Kaksi kaveriani ovat alkaneet antaa luunappeja ja sormille lyöntejä kiellettyihin tavaroihin koskemisesta puolitoistavuotiaille. Kun puhe ei kuulemma auta. Lyöminen näpeille, luunapit ja tukistus on ainoa keino mikä auttaa. Puolitoistavuotiaille...

tyttöjen äiti
Ei missään vaiheessa tarvitse eikä saa ottaa väkivaltaa käyttöön. Itse asiassa ne keinot eivät auta yhtään sen enempää vain pahentavat ongelmaa. Nosta kaukosäädi ja kukkaruukut niin korkealle, ettei lapsi ylety niihin. Pöydältä nostat aina pois. Lapsi lopettaa sen kyllä aikanaan. Siirrä pöydältä penkille tai tuolille pöydän ääreen.

vieras
itse en hyväksy ruumiillista kurittamista missään muodossa, mutta joskus kunnon selkäsauna voi pelastaa lapsen pahoilta teiltä myöhemmin.
Kurituksesta vielä sen verran. Onhan sitä aina käytetty esim. meidän vanhemmat sun muut
ovat varmasti saaneet selkäsaunoja ja ei niistäkään ole tullut häiriintyneitä.

harmailen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
itse en hyväksy ruumiillista kurittamista missään muodossa, mutta joskus kunnon selkäsauna voi pelastaa lapsen pahoilta teiltä myöhemmin.
Kurituksesta vielä sen verran. Onhan sitä aina käytetty esim. meidän vanhemmat sun muut
Ei vai?? Lue hyvä ihminen vähän lehtiä mitä nykyisin tapahtuu!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja miuku:
Ja lapsella oli ikää??

En ole itse joutunut tekemään moista, enkä ryhdy. On konstit aika vähissä sen jälkeen. Ilmastointiteipillä tuoliin kiinni sen jälkeen? Hyvinhän nuo jäljet on nähtävissä, et itse kuritetut kurittavat nykyisin vankilassa kavereitaan. Eivät osaa keskustella mistään.

HAH HAH JA HAH!

Kyllä mä väitän, että suurin osa vankilassa istuvista on näitä "vapaan kasvatuksen tuloksia". Vanhempia, joita ei kiinnosta kasvattaa lapsiaan.

Näytäs mulle tällainen tutkimustulos?

hmm
Tän alotuksen oli vissiin tarkotuskin provosoida... Mut mun mielipide on se, että se on kasvattajassa vikaa jos ei saa kuriin ilman väkivaltaa. Jos ei muita keinoja keksi niin neuvolasta, perheneuvolasta, sosiaalitoimistosta saa apua ja vinkkejä sitten.

Ja mä en kannata väkivaltaa, varsinkaan lapsiin kohdistuvaa. Muutaman raiskaajan/pedofiilin/lasten pahoinpitelijän voisin kyllä itsekin... en sanokaan mitään.

hmm
Alkuperäinen kirjoittaja ***:
Alkuperäinen kirjoittaja ***:
Armeijassa alkaa viimeistään.
Jos ihminen ei ole tottunut väkivaltaan armeijaan mennessä, niin vaikeeta tulee olemaan.
Nykypäivän armeijassa ei saa tappaa edes itikkaa niin ettei siitä tule sanomista. Sodankäynnin opetteleminen ja kukkaruukkujen kaivaminen on vähän vissiin eriasia.

tyttöjen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja harmailen:
No juupajuu. Meidän isää on kuritettu aika ankarasti ja perheväkialtaahan tuo harrastaa....

oiu.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaksi kaveriani ovat alkaneet antaa luunappeja ja sormille lyöntejä kiellettyihin tavaroihin koskemisesta puolitoistavuotiaille. Kun puhe ei kuulemma auta. Lyöminen näpeille, luunapit ja tukistus on ainoa keino mikä auttaa. Puolitoistavuotiaille...
Sikamaista.

miuku
Ja lapsella oli ikää??

HAH HAH JA HAH!

Kyllä mä väitän, että suurin osa vankilassa istuvista on näitä "vapaan kasvatuksen tuloksia". Vanhempia, joita ei kiinnosta kasvattaa lapsiaan.

En mä puhunut mistään tutkimuksista vaan kokemuksesta. Ja omasta isästäni.

Ja lapsella oli ikää??

HAH HAH JA HAH!

Jälleen kerran pakko muistuttaa siitä tosiseikasta, että väkivallattomuus lastenkasvatuksessa ei todellakaan ole sama asia kuin se, ettei lasta kasvateta ollenkaan.

Lapsella voi olla tiukat rajat, kuri, säännöt, yms joiden noudattamista vaaditaan, vaikka häntä ei lyödä, tukisteta, yms.

Väkivalta on huono asia, mutta huono juttu on sekin, jos lapsi saa itse määrätä kaikesta.

ymmällään
Ja lapsella oli ikää??

jahas, en mie ainakaan vankilassa kurita kavereitani vaikka selkään olen saanut, ihan lainkuuliainen kansalainen musta on tullut joka vielä peräti kunnioittaa auktoriteettejä ja lakeja... siltikään multa ei ole viety pois omaa ajattelua tai järkeä.. että eipä luunapeista ja niskavilloista kiinniottamsiella nyt ihan huonoon tulokseen päädytä... kait sekin on lapsesta kiinni mutta...
ja jotkut asiat nyt vaan on vaarallisia ja parempi saada niistä selkäsauna/luunappi/tukistus jotta ei tee kyseistä asiaa kuin se että satuttaa itsensä tai jonkun muun pahasti...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja harmailen:
Ei hyvää päivää ootteko oikeesti sitä mieltä jos lapsi saa joskus luunapin niin automaattisesti siitä tulee rikollinen..

Yhteistyössä