Minkä verran kuivattuja luumuja pitäisi syödä, jotta niillä olisi jotain vaikutusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kolmen äiti:
Tän mäkin haluisin tietää! :) Ja jos joku tietäis vielä helpon luumukeitonohjeen niin kuulisin mielelläni! Olis hyvää aamupuuron seassa!

Mä söin aamulla vedessä liotettuja luumuja ihan vain sellaisenaan kaurapuuron ja maidon kanssa. Ihan hyviä olivat!

Niitä luumuja oli 9 kpl ja luulin että sillä määrällä jotain jo tapahtuisi, mutta ei... Kävin kyllä isommilla tarpeilla pari tuntia syömisen jälkeen, mutta niin olisi varmaan tapahtunut muutenkin kun eilen illalla oli jo vähän hätä. Tuntui kyllä ettei vatsa tyhjentynyt kunnolla ja melko kovaahan tuo tavara oli. Luumujen pehmentävä vaikutus kyllä varmaan tuleekin viiveellä, millaisellahan viiveellä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tän mäkin haluisin tietää! :) Ja jos joku tietäis vielä helpon luumukeitonohjeen niin kuulisin mielelläni! Olis hyvää aamupuuron seassa!

Mä söin aamulla vedessä liotettuja luumuja ihan vain sellaisenaan kaurapuuron ja maidon kanssa. Ihan hyviä olivat!

Niitä luumuja oli 9 kpl ja luulin että sillä määrällä jotain jo tapahtuisi, mutta ei... Kävin kyllä isommilla tarpeilla pari tuntia syömisen jälkeen, mutta niin olisi varmaan tapahtunut muutenkin kun eilen illalla oli jo vähän hätä. Tuntui kyllä ettei vatsa tyhjentynyt kunnolla ja melko kovaahan tuo tavara oli. Luumujen pehmentävä vaikutus kyllä varmaan tuleekin viiveellä, millaisellahan viiveellä?

Kauanko olit liottanu? Laitoitko vaan luumuja ja vettä? Mä taidan kans kokeilla tota puuron kanssa, jos oli kerta hyvääkin? En kyl osaa sanoa kuinka ison määrän pitäis vaikuttaa..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kauanko olit liottanu? Laitoitko vaan luumuja ja vettä? Mä taidan kans kokeilla tota puuron kanssa, jos oli kerta hyvääkin? En kyl osaa sanoa kuinka ison määrän pitäis vaikuttaa..

Illalla laiton likoomaan ja aamulla söin, oisko ne sit jonku 12 h ollu vedessä. Vähempikin aika riittää, mutta ainakin muutama tunti pitäisi liottaa. Ja joo, laitoin vain mukiin luumuja ja vettä.

Oli tosiaan ihan hyviä sellaisenaan puuron ja maidon kanssa, mutta jos on kovin makean perään, niin sitten varmaan kannattaa lisätä vielä vaikka sokeria joukkoon. Tai sitten laittaa vielä enemmän niitä luumuja.

Tarttee varmaan laittaa ensi yöksikin luumuja likoomaan ja vielä reilummin, josko sillä sitten saisi parempaa tulosta =)

Lisätään vielä, että syön mielestäni sen verran terveellisesti, ettei kovasta vatsasta luulisi kärsivän, mutta taitaa olla kyseessä vain raskauteen liittyvä ummetus. Eli toi mun käyttämä 9 luumua voi "normaalioloissa" toimia ihan hyvin, mutta raskausaikana ei...

Yhteistyössä