Minkä takia S-ryhmän pienemmän myymälät on maalla Saleja ja pääkaupunkiseudulla Alepoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei hyvää päivää :D

joko sie ap tiiät miksi se alepa on alepa siellä pääkaupunkiseudulla? eihän se ole aina ollu s-ryhmän kauppa vaan ihan yksityinen kaupparypäs :D

näille tietämättömille tiioksi että Alepa on alunperin Alennushalli Pajunen, ihan Helsinki-lähtönen kauppaliike joka on alunperin perustettu 1900-luvun alussa. ja tuossa 1980 - luvun puolivälissä se omistajasuku MYI liikkeet s-ryhmälle...

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
näille tietämättömille tiioksi että Alepa on alunperin Alennushalli Pajunen, ihan Helsinki-lähtönen kauppaliike joka on alunperin perustettu 1900-luvun alussa. ja tuossa 1980 - luvun puolivälissä se omistajasuku MYI liikkeet s-ryhmälle...

Kyllä mä tiesin että alepa on alennus pajunen, mutta nyt en käsitä että pitäisikö mun jotenkin siitä nimestä oivaltaa, ettei niitä ole muualla kuin pk-seudulla?

Alkuperäinen kirjoittaja Incognito:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

Kyllä mä tiesin että alepa on alennus pajunen, mutta nyt en käsitä että pitäisikö mun jotenkin siitä nimestä oivaltaa, ettei niitä ole muualla kuin pk-seudulla?

no kyllä. siis tämä on ihan normilogiikkaa, jos joku isompi yritys ostaa pienemmän yrityksen joka on paikallistoimija, niin ei se rupia vaihtamaan kaikkien muiden paikkakuntien liikkeitään sen paikallisen liikkeen mukaan :D

eli kun alepa on alunperin ollutkin vaan pääkaupunkiseudulla niin ei niitä kokkolan tai kuusamon saleja ruveta vaihtamaan alepoiksi vaan sen yrityskaupan takia. tässä on SOK halunnu taata pääkaupunkiseutulaisille sen tutun ja turvallisen kaupan ja halunneet pitää sen alepa-nimen.

oishan ne voineet vaihtaa vaikka kaikkien alepoiden nimet vastaamaan muualla maassa olevaa sale-nimeä ;)

get it? :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja kun tuon Alepa ketjun omistaa nykyisin alueosuuskauppa Hok-Elanto, SOK on jakautunut alueosuuskauppoihin, jotka niitä omia kauppojaan hallinnoivat.

aivan näin. niinku täällä on TOK ja pohjosessa Arina.

Yhteistyössä