Minkä takia puhkaisutatte paiseita lääkärissä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
En ole koskaan tajunnut. Ymmärrän jos tulee joku aivan valtava josta tulee kilokaupalla mätää mutta muuten en. Mulla tulee paiseita alapäähän silloin tällöin ja itse puhkaisen puhtain sormin. Sattuuhan se mutta aah kun turahtaa :D Eikä ole kertaakaan tulehtunut.

[QUOTE="vieras";24197240]En ole koskaan tajunnut. Ymmärrän jos tulee joku aivan valtava josta tulee kilokaupalla mätää mutta muuten en. Mulla tulee paiseita alapäähän silloin tällöin ja itse puhkaisen puhtain sormin. Sattuuhan se mutta aah kun turahtaa :D Eikä ole kertaakaan tulehtunut.[/QUOTE]

Tässä minun mielestä kyseessä iso karvatupen tulehdus. Paise on todella iso ja ympärille tulee iso punainen rengas ja paise on todella arka, kipeä ja punoittava. Aina toki sekään ei tarvitse puhkaisua, joskus kuitenkin.

[QUOTE="vieras";24197240]En ole koskaan tajunnut. Ymmärrän jos tulee joku aivan valtava josta tulee kilokaupalla mätää mutta muuten en. Mulla tulee paiseita alapäähän silloin tällöin ja itse puhkaisen puhtain sormin. Sattuuhan se mutta aah kun turahtaa :D Eikä ole kertaakaan tulehtunut.[/QUOTE]

Paise = tulehduksen aiheuttama märkäkertymä.
Että ei ole kertaakaan tulehtunut, mikä asiantuntija...
Ei minulla ole koskaan ollut paisetta, lälläslää.

[QUOTE="vieras";24197329]Tässä minun mielestä kyseessä iso karvatupen tulehdus. Paise on todella iso ja ympärille tulee iso punainen rengas ja paise on todella arka, kipeä ja punoittava. Aina toki sekään ei tarvitse puhkaisua, joskus kuitenkin.[/QUOTE]

Tunnistan kyllä karvatupen tulehduksen ja se on eri juttu. Tulee niitä joskus muuallekin, kasvavat isoiksi ja valkeiksi ja ruts vaan :D

No mä varasin ajan sellaisen puhkaisuun. Puhkes sit itestään just ennen sitä aikaa, mutta lääkäri sanos, että ois silti tarvinnut tulla, kun vaatii antibiootit ettei lähde muuten paranemaan. Ilmeisesti sulla ei sit oo oiketta paisetta ollutkaan?