Minkä takia on arvokkaampaa olla vaikka intiaani tai saamelainen kuin suomalainen?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Voisiko joku oikeesti selittää, kun en itse ymmärrä tätä logiikkaa.
Luin just Rasmuksen sivuilta, että mitään kantasuomalaisuutta ei ole olemassakaan. Ennenkin olen lukenut tätä samaa, että suomalaisuus ei oo yhtään mitään, eikä meillä ole mitään omaa. Ja kuka tahansa voi olla suomalainen jos niin haluaa.
Sensijaan esim. saamelaisuus on arvokasta ja suojeltavaa ja kuka tahansa ei tosiaan voi olla saamelainen.
 
  • Vau!
Reactions: Elena777
vierailija
Kuuntelin radiosta ohjelman Brasilian alkuperäiskansoista. He puhuvat noin 180 alkuperäiskieltä.
Suomalainen naistutkija kertoi taksikuskista, joka ei antanut mitään arvoa ko. väestölle. Väki vain lorvii ja kaupustelee käsitöitään.
Väestöllä on luonnonuskonto ja terve suhde luontoon.
Länsimaiset ihmiset voisivat oppia hyvää elämää arvostamalla ihmeen kaupalla säilyneitä alkuperäiskansoja.
Kuuntelin aamuhartauden ja sen jälkeen kännykkä esitti ohjelman automaattisesti.
Katsoin Ylen sivulta elokuvan Adelen tarina.
Elokuvan lopulla on kohtaus Jamaikalta 1800-luvulla. Elokuva on tositarina.
 
Kuuntelin radiosta ohjelman Brasilian alkuperäiskansoista. He puhuvat noin 180 alkuperäiskieltä.
Suomalainen naistutkija kertoi taksikuskista, joka ei antanut mitään arvoa ko. väestölle. Väki vain lorvii ja kaupustelee käsitöitään.
Väestöllä on luonnonuskonto ja terve suhde luontoon.
Länsimaiset ihmiset voisivat oppia hyvää elämää arvostamalla ihmeen kaupalla säilyneitä alkuperäiskansoja.
Kuuntelin aamuhartauden ja sen jälkeen kännykkä esitti ohjelman automaattisesti.
Katsoin Ylen sivulta elokuvan Adelen tarina.
Elokuvan lopulla on kohtaus Jamaikalta 1800-luvulla. Elokuva on tositarina.
Mitä jos se taksikuski oli oikeassa, eli väki oikeasti lorvi?

Okei, länsimaat on saastuttaneet, sotineet ja ahnehtineet, mutta jos joku luonnonkansa osaa vaan katella hirvenjälkiä ja kuunnella mistä tuulee = suomalaisen partiolaistenavan peruskauraa jonka se oppii muutamassa tunnissa, niin en kyllä pidä heidän "viisauksiaan" minään hurjan vaikeana viisautena.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Voisiko joku oikeesti selittää, kun en itse ymmärrä tätä logiikkaa.
Luin just Rasmuksen sivuilta, että mitään kantasuomalaisuutta ei ole olemassakaan. Ennenkin olen lukenut tätä samaa, että suomalaisuus ei oo yhtään mitään, eikä meillä ole mitään omaa. Ja kuka tahansa voi olla suomalainen jos niin haluaa.
Sensijaan esim. saamelaisuus on arvokasta ja suojeltavaa ja kuka tahansa ei tosiaan voi olla saamelainen.
Suvakıt ovat pahoja rasisteja. Tekisivät suomalaisten kansanmurhan jos vain kykenisivät.
 
vierailija
Kuuntelin radiosta ohjelman Brasilian alkuperäiskansoista. He puhuvat noin 180 alkuperäiskieltä.
Suomalainen naistutkija kertoi taksikuskista, joka ei antanut mitään arvoa ko. väestölle. Väki vain lorvii ja kaupustelee käsitöitään.
Väestöllä on luonnonuskonto ja terve suhde luontoon.
Länsimaiset ihmiset voisivat oppia hyvää elämää arvostamalla ihmeen kaupalla säilyneitä alkuperäiskansoja.
Kuuntelin aamuhartauden ja sen jälkeen kännykkä esitti ohjelman automaattisesti.
Katsoin Ylen sivulta elokuvan Adelen tarina.
Elokuvan lopulla on kohtaus Jamaikalta 1800-luvulla. Elokuva on tositarina.

"Saamelaiset ovat tuman DNA:n valossa geneettisesti vähemmän kaukana suomalaisista kuin muista eurooppalaisista. Tämä osoittaa saamelaisten ja suomalaisten polveutuvan suhteellisen lyhyt aika sitten eläneistä yhteisistä kantavanhemmista "
 
vierailija
Voisiko joku oikeesti selittää, kun en itse ymmärrä tätä logiikkaa.
Luin just Rasmuksen sivuilta, että mitään kantasuomalaisuutta ei ole olemassakaan. Ennenkin olen lukenut tätä samaa, että suomalaisuus ei oo yhtään mitään, eikä meillä ole mitään omaa. Ja kuka tahansa voi olla suomalainen jos niin haluaa.
Sensijaan esim. saamelaisuus on arvokasta ja suojeltavaa ja kuka tahansa ei tosiaan voi olla saamelainen.
Siinä ei ole mitään järkeä. Sitä sanotaan intersektionaaliseksi feminismiksi, se voittaa joka on suurin ja äänekkäin vähemmistö milloin missäkin, vaikka naisten vessassa. Kuka on uhri ja saa eniten säälipisteitä.
 

Yhteistyössä