Minkä takia länsimaiset arvokonservatiivit vihaavat Islamia?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Hyviä kysymyksiä. Ihmisten pitäisi ehdottomasti puuttua vääryyksiin herkemmin, mutta täytyy myöntää, että en itse, eikä kovin moni luterilainen pappikaan ole ottanut kantaa luterilaisten vastaaviin tapauksiin.
Siis mihin vastaaviin?
Aika vaikea kai noiden on vaikkapa Suomessa puuttua tuollasiin tapauksiin, kun niitä ei harjoiteta täällä ja miksi ja millä tavoin kristillisten pitäisi mennä puuttumaan siihen mitä tuomioita vaikkapa Saudi Arabiassa varkaalle tai naiselle joka paljastaa hunnun alta liikaa kasvojaan annetaan?
Kyllä esim. jopa paavi on puuttunut pedopappien toimintaan, saisi puuttua enemmänkin ja ei en ole katolilainen.

"Islam" On muuten se 1.6miljardia ihmistä. Sanotko, että suurin osa elää kurjuudessa ja sitä rataa, koska koraani käskee?
Islam on poliittinen ideologia, joka ratsastaa uskonnon nimissä. Muista kuka sen uskonnon perusti, sotapäällikkö. Islamin uhreja ovat ne monet sadat miljoonat naiset ja lapset joita sen ideologian varjolla alistetaan ja satutetaan, saadaan naiset uskomaan että eivät pääse paratiisiin, jos eivät peitä itseään jne..
 
  • Tykkää
Reactions: Palstapesu
Onpa ilkeitä, kun nauravat meille. Mites nyt niin? Onneksi suomalaiset osaa kuitenkin pitää yhtä, eivätkä hajoa sisältäpäin, kun joku ulkkis tulee kertoon, et ootte liian sinisilmäsii!
Siis meinaat sä että mä olen siitä jotenkin hajonnut?
No ikävä tuottaa pettymys, en nimittäin ole, mutta onhan silmiä avaava kokemus kuulla kuinka suomalaisille nauretaan ja ylpeillään sillä miten helppoa meitä on huijata.
Sympatiseeraan niitä, jotka puhuvat rauhasta.
No mä pikkusen veikkaan, että suurinosa suomalaisista toivoo rauhaa.
 
Aika usein näissä keskusteluissa on että jos olet jotain esim. persujen politiikkaa vastaan, niin olet automaattisesti vihervasemmistoa (ja toisinpäin) ja siellä vastapuolella nähdään lähinnä se oman mielen luoma karikatyyrinen olkiukko eikä sitä todellista ihmistä ajatuksineen tai arvoineen.
Mutta sama juttu se on toisinkin päin, muakin on kutsuttu rasistiksi ja suvakiksi ja siksi ja täksi....
 
Deleted member 149094
Siis meinaat sä että mä olen siitä jotenkin hajonnut?
No ikävä tuottaa pettymys, en nimittäin ole, mutta onhan silmiä avaava kokemus kuulla kuinka suomalaisille nauretaan ja ylpeillään sillä miten helppoa meitä on huijata.

No mä pikkusen veikkaan, että suurinosa suomalaisista toivoo rauhaa.
En meinannut, että sinä olet hajonnnut.
Mutta uskot siis ulkkista, kun se sanoo, ettei ulkkiksiin ole luottaminen?
 
Deleted member 149094
Siis mihin vastaaviin?
Aika vaikea kai noiden on vaikkapa Suomessa puuttua tuollasiin tapauksiin, kun niitä ei harjoiteta täällä ja miksi ja millä tavoin kristillisten pitäisi mennä puuttumaan siihen mitä tuomioita vaikkapa Saudi Arabiassa varkaalle tai naiselle joka paljastaa hunnun alta liikaa kasvojaan annetaan?
Kyllä esim. jopa paavi on puuttunut pedopappien toimintaan, saisi puuttua enemmänkin ja ei en ole katolilainen.


Islam on poliittinen ideologia, joka ratsastaa uskonnon nimissä. Muista kuka sen uskonnon perusti, sotapäällikkö. Islamin uhreja ovat ne monet sadat miljoonat naiset ja lapset joita sen ideologian varjolla alistetaan ja satutetaan, saadaan naiset uskomaan että eivät pääse paratiisiin, jos eivät peitä itseään jne..
Joo, siellä on rikollista toinen, täällä toinen toiminta. En yritä puolustella mitään naisten alistamista tai burkhia, mutta on sitäkin pohdittu, että kuinka paljon länsimainen nainen saa oikeasti olla "vapaa". Toki voi laittaa pyllybiksut jalkaan, mutta siinä täytyy olla tietynlainen pylly. ja sitä rataa. Joka kulttuurissa naisen täytyy näyttää joltain, käyttäytyä jotenkin jne.
Ja kaikkea, mitä voidaan, käytetään poliittisena aseena. Ei kristillisyyskään siinä aivan synnitön ole, ymmärrän kyllä pointtisi näissä asioissa, mutta noilla vastauksillani vain tarkoitan, että jos kärjistät, älä kärjistä kaikkiin ja kaikkeen. Sellaisella saat ainoastaan itsellesi pahan mielen tai sellaisen vihan kohteen. Ja se saattaa jossain vaiheessa käydä raskaaksi.
 
vierailija
Joo, siellä on rikollista toinen, täällä toinen toiminta. En yritä puolustella mitään naisten alistamista tai burkhia, mutta on sitäkin pohdittu, että kuinka paljon länsimainen nainen saa oikeasti olla "vapaa". Toki voi laittaa pyllybiksut jalkaan, mutta siinä täytyy olla tietynlainen pylly. ja sitä rataa. Joka kulttuurissa naisen täytyy näyttää joltain, käyttäytyä jotenkin jne.
Ja kaikkea, mitä voidaan, käytetään poliittisena aseena. Ei kristillisyyskään siinä aivan synnitön ole, ymmärrän kyllä pointtisi näissä asioissa, mutta noilla vastauksillani vain tarkoitan, että jos kärjistät, älä kärjistä kaikkiin ja kaikkeen. Sellaisella saat ainoastaan itsellesi pahan mielen tai sellaisen vihan kohteen. Ja se saattaa jossain vaiheessa käydä raskaaksi.
Sinä täällä kärjistät ja ihan koko ajan kaikessa. Puhut kaikille niille alentuvasti jotka eivät sua mielistele ja auot päätäsi ja suutut niille, jotka eivät ajattele kanssasi samoin. Noloa.
 
Mutta uskot siis ulkkista, kun se sanoo, ettei ulkkiksiin ole luottaminen?
Täh?? Oot sä kännissä vai mitä tää nyt on??
Meinaat sä ettei suomalaiset voi olla muslimeja? Mitä mä ulkomaalaisiin luottamisesta olen puhunut?? Puhuin islamista ja niistä jotka sen uhreja ovat.
Toki islam sallii valehtelun (toisin kuin kristinusko), jos se jotenkin edistää, suojelee jne islamia.
 
Joo, siellä on rikollista toinen, täällä toinen toiminta. En yritä puolustella mitään naisten alistamista tai burkhia, mutta on sitäkin pohdittu, että kuinka paljon länsimainen nainen saa oikeasti olla "vapaa". Toki voi laittaa pyllybiksut jalkaan, mutta siinä täytyy olla tietynlainen pylly. ja sitä rataa. Joka kulttuurissa naisen täytyy näyttää joltain, käyttäytyä jotenkin jne.
Ja kaikkea, mitä voidaan, käytetään poliittisena aseena. Ei kristillisyyskään siinä aivan synnitön ole, ymmärrän kyllä pointtisi näissä asioissa, mutta noilla vastauksillani vain tarkoitan, että jos kärjistät, älä kärjistä kaikkiin ja kaikkeen. Sellaisella saat ainoastaan itsellesi pahan mielen tai sellaisen vihan kohteen. Ja se saattaa jossain vaiheessa käydä raskaaksi.
Mä en ole ikinä ajatellut, että on mun asia puuttua siihen miten toinen nainen pukeutuu.
En ole myöskään sellainen, että pukeutuisin niinkuin joku toinen määräisi vaan pukeudun niihin rönttösiin mistä itse pidän.
Eikä länsimaita ja arabimaita kyllä voi millään verrata näissä asioissa keskenään tai jos uskot todella niin, niin meneppäs Saudeissa miesten rannalle normi uimapuku päälläsi ja katso mitä tapahtuu.
 
vierailija
Putosit kärryiltä niin että kolahti! Toivottavasti ei sattunut.
Sä oot kyllä niin tyhjä "keskustelija" kuin olla voi. Mitään varsinaista sisältöä sä et tarjoa, epämääräistä jankkausta ja taas sitä samaa tyhmäksi heittäytymistä ja toisten keskustelijoiden sanomisien vääristelyä ja kärjistelyä vain.
Olet riidanhaluinen ja jankutat typeriä kysymyksiä toisten mielipiteistä ja kommenteista sen sijaan, että kertoisit rehellisesti ja selkeästi omat mielipiteesi niinkuin kehittävässä keskustelussa tapahtuisi, eli siis ajatusten vaihtoa, mitä voi harrastaa myös eriävän mielipiteen omaavien kanssa.
Olet hyvin raskas.

Oletko samanlainen keskustelija kasvotusten? Esimerkiksi työpaikan kahvitauolla tai muussa keskustelutilanteessa?
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Deleted member 149094
Täh?? Oot sä kännissä vai mitä tää nyt on??
Meinaat sä ettei suomalaiset voi olla muslimeja? Mitä mä ulkomaalaisiin luottamisesta olen puhunut?? Puhuin islamista ja niistä jotka sen uhreja ovat.
Toki islam sallii valehtelun (toisin kuin kristinusko), jos se jotenkin edistää, suojelee jne islamia.
Mä en ole ikinä ajatellut, että on mun asia puuttua siihen miten toinen nainen pukeutuu.
En ole myöskään sellainen, että pukeutuisin niinkuin joku toinen määräisi vaan pukeudun niihin rönttösiin mistä itse pidän.
Eikä länsimaita ja arabimaita kyllä voi millään verrata näissä asioissa keskenään tai jos uskot todella niin, niin meneppäs Saudeissa miesten rannalle normi uimapuku päälläsi ja katso mitä tapahtuu.
Oke, nyt taidettiin lähtee laukalle?
Mä en sinänsä usko, et ihminen vois luoda täydellistä pahaa. Nyt, kun sä puhut näistä asioista, niin ei sieltä tuu kuin pahaa. Ehkä me erotaan tälleen tässä asiassa. Mun mielipide on, et ihmiset on ihmisiä, kulttuurista riippumatta, ja jokaisessa on omat hyvät ja omat huonot puolensa, mut mikään ei ole niin täydellistä pahaa, et sitä kannattais "vihata". Sellainen syö vain itseä.
(Toki eri asia nämä, jotka sitten pelkää kalifaattia ja noita asioita, niissä mä ymmärrän sen vihan, kun se tulee omalle tontille.)
 
Oke, nyt taidettiin lähtee laukalle?
No ehkä hiukan ja lujaakin, jos sä väität mun sanoneen sellasta mitä en sano?

Mä en sinänsä usko, et ihminen vois luoda täydellistä pahaa.
Minkä sä määrittelet täydelliseksi pahuudeksi?

Mun mielipide on, et ihmiset on ihmisiä, kulttuurista riippumatta, ja jokaisessa on omat hyvät ja omat huonot puolensa, mut mikään ei ole niin täydellistä pahaa, et sitä kannattais "vihata".
Muistaakseni mun ensimmäisessä viestissäni tähän ketjuun sanoin etten vihaa islamin uhreja ja huom. erottelin uskonnon ja ihmisen.
Mä en ole vihaaja ja minusta ei sellasta saa. Monet on ihmetelleet kovan elämäni jälkeen, miks mä en vihaa....mutta empä mä vihaa, en vaikka ajattelisit niin. En ihmisiä, mutta ideologioita, mitkä tuhoavat ja vievät vapauden kyllä vihaan. Jos se tekee minusta pahan niin tehköön.
 
  • Tykkää
Reactions: Ellimaar
Deleted member 149094
Tosta tuli mieleeni, että mitä mieltä sä sitten olet siitä miten he kohtelevat naisiaan ja tyttöjään myös länsimaissa?
Hyväksytkö sä ne asiat osana heidän kulttuuriaan ja ne pitäisi sallia myös länsimaissa?
Silpomiset? En hyväksy. Siitä on laki ja jos sellainen hyväksytään niille, niin ne pitäis hyväksyä sit kaikille. Pukeutuminen on vähän kaksipiippuinen juttu. Jos se ei satuta, voiko siihen puuttua? Toisaalta, jos siihen puuttuu, niin naiset jääkin sitten kotiinsa..? Niiltä olisi tietenkin kohteliasta tehdä niistä puvuistansa sellaiset, että ne sopii tähän kulttuuriin, jos pointtina on se, että pitää olla peitetty, eikä muita kansallispukumaisia argumentteja löydy.
 
Deleted member 149094
No ehkä hiukan ja lujaakin, jos sä väität mun sanoneen sellasta mitä en sano?


Minkä sä määrittelet täydelliseksi pahuudeksi?


Muistaakseni mun ensimmäisessä viestissäni tähän ketjuun sanoin etten vihaa islamin uhreja ja huom. erottelin uskonnon ja ihmisen.
Mä en ole vihaaja ja minusta ei sellasta saa. Monet on ihmetelleet kovan elämäni jälkeen, miks mä en vihaa....mutta empä mä vihaa, en vaikka ajattelisit niin. En ihmisiä, mutta ideologioita, mitkä tuhoavat ja vievät vapauden kyllä vihaan. Jos se tekee minusta pahan niin tehköön.
Mitä mä väitin? Sun suomalaiset muslimikaverit on siis sanoneet, et ne ei oo sun kavereita? Ja sun suomalaiset muslimikaverit on sanoneet, että suomalaiset on liian sinisilmäsiä? Oke, no se iskostuu. Täällä muutama ulkosuomalainen sanoo, et suomalaiset on sivistymättömiä ja sisäsiittosia. Mut en mä usko niitäkään.

Sellaisen, jossa ei ole mitään hyvää.

Muistnin, et sanoit, et vihaat islamia. Eli uskonta, eli kaikkia, jotka siihen uskoo? Näin mä muistan sen. Siksi mä mäitä asioita kyselenkin. Voihan siis olla, et tarkoitit vain näitä ääritapauksia, mut ko ei näistä ikinä tiedä. Ei kovin moni varmasti terrukoita ihaile, kuin jotkut väkivaltaiset mt-potilaat :unsure:
 
Pukeutuminen on vähän kaksipiippuinen juttu. Jos se ei satuta, voiko siihen puuttua? Toisaalta, jos siihen puuttuu, niin naiset jääkin sitten kotiinsa..? Niiltä olisi tietenkin kohteliasta tehdä niistä puvuistansa sellaiset, että ne sopii tähän kulttuuriin, jos pointtina on se, että pitää olla peitetty, eikä muita kansallispukumaisia argumentteja löydy.
Satuttaahan ne silloin, kun perheenisä uhkaa kunniamurhalla, jos tytär haluaa luopua hunnustaan ja pukeutua niinkuin muutkin ikätoverit vaikkapa Suomessa.
Satuttaa myös monia miljoonia naisia ja tyttöjä silloin, kun heidät pakotetaan pukeutumaan mustaan niqabiin, jonka alla on kuulema todella tukahduttava elää....mutta sen kanssa on elettävä myös kotioloissa, jos vaikka joku vieras tulee kylään. Kyllä noi jutut moneen sattuu.
 
Deleted member 149094
Satuttaahan ne silloin, kun perheenisä uhkaa kunniamurhalla, jos tytär haluaa luopua hunnustaan ja pukeutua niinkuin muutkin ikätoverit vaikkapa Suomessa.
Satuttaa myös monia miljoonia naisia ja tyttöjä silloin, kun heidät pakotetaan pukeutumaan mustaan niqabiin, jonka alla on kuulema todella tukahduttava elää....mutta sen kanssa on elettävä myös kotioloissa, jos vaikka joku vieras tulee kylään. Kyllä noi jutut moneen sattuu.
Nimenomaan, jos se ei satuta, mut ei kaikki joudu pukeutuun huntuihin. Täällä meidän perillä on ihan musliminaiskuskeja yms. ammateissa ihan ilman kokoburkhaa. Jotain huivia saattaa olla päässä peittämässä hiukset, siitä ehkä tunnistaa, että mikä uskonto on kyseessä.
Kuuma ja kuuma, toiset sanoo, et mukavan viileää, sinne kun saa alle laittaa keveämpää vaatetta. Mutta edelleen, puhutaan vivahteista jne. Ei kaikki ole samanlaisia.
 
Sun suomalaiset muslimikaverit on siis sanoneet, et ne ei oo sun kavereita?
??????
Ja sun suomalaiset muslimikaverit on sanoneet, että suomalaiset on liian sinisilmäsiä?
Niinkö mä kirjoitin???

Sellaisen, jossa ei ole mitään hyvää.
Eli missä esimerkiksi?
Muistnin, et sanoit, et vihaat islamia. Eli uskonta, eli kaikkia, jotka siihen uskoo?
Etsitkö mulle sen viestin missä mä sanon vihaavani kaikkia, jotka uskoo islamiin.
 
Täällä meidän perillä on ihan musliminaiskuskeja yms. ammateissa ihan ilman kokoburkhaa. Jotain huivia saattaa olla päässä peittämässä hiukset, siitä ehkä tunnistaa, että mikä uskonto on kyseessä.
Eli jos mä nyt käännän asiat niinkuin sä tunnut tekevän, niin sä perustelet ja puolustelet islamia ja islamilaista kulttuuria muutaman taksikuskin perusteella? Ok.
 
Deleted member 149094
Eli jos mä nyt käännän asiat niinkuin sä tunnut tekevän, niin sä perustelet ja puolustelet islamia ja islamilaista kulttuuria muutaman taksikuskin perusteella? Ok.
No sä puolustelet omaa näkökantaa muutaman suomalaisen muslimikaverin perusteella. Ei tästä tarvi vetää mitään kilpaa, kummalla on enemmän kavereita ja mitä mieltä ne on kun voidaan puhua ihan yleisellä tasolla.

Niin, enkä mä siis yritä puolustella mitään. Mulle noi rättipäät on yhdentekeviä, niinkuin moni muukin uskonto.

Oikeasti, Suomessa naisilla asiat on aika jees, mut ei sieltä tarvi kovin kauas lähteä, niin asiat onkin jo vähän toisin. Euroopassa, kristillisellä pohjalla.
 

Yhteistyössä